Gå til innhold

FADER, har glemt å skrive inn ei bok i referanselista på eksamen

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hatt hjemmeeksamen. Oppdaget nå at jeg har glemt å ført inn ei bok i referanselista, som jeg henviste til i teksten!!!! 😭😭 Brukte en kilde, skrev (Ohnstad, 2013) bak. Men glemte å skrive hele boka i referanselista tilslutt. Er det mulig.... hva skjer nå???

Anonymkode: 86fa9...c5a

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det gjorde jeg også på min bacheloroppgave. Ble satt ned en karakter. 

Anonymkode: 180b1...d33

AnonymBruker
Skrevet

Det viktigste er at du har sitert i teksten, slik at det framstår som en glipp og ikke forsøk på plagiat. Det KAN få konsekvenser som trekk i karakter, men sannsynligvis vil det bare gå på «tabbekvota». 

Anonymkode: df640...836

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
10 hours ago, AnonymBruker said:

Det gjorde jeg også på min bacheloroppgave. Ble satt ned en karakter. 

Hvordan vet du det?

Jeg har glemt artikler i litteraturlista selv uten at det har hatt noe betydning (regner jeg med, fikk A). De fleste sensorer bruker sunn fornuft og vil ikke trekke noe for det om de andre kildene er ført riktig.

Anonymkode: b4a61...710

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tios til neste hjemmeeksamen: gjør klar eksamensmalen med dato, emne og kandidatnummer FØR eksamen. Skriv også ferdig litteraturlista med alle mulige referanser FØR eksamen. Gjerne i god tid. Så kan du deretter slette de du ikke har brukt før du leverer, OG du vil ha bedre tid til å føre inn kilder du ike hadde tenkt på på forhånd.

Anonymkode: e96c1...e50

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Tios til neste hjemmeeksamen: gjør klar eksamensmalen med dato, emne og kandidatnummer FØR eksamen. Skriv også ferdig litteraturlista med alle mulige referanser FØR eksamen. Gjerne i god tid. Så kan du deretter slette de du ikke har brukt før du leverer, OG du vil ha bedre tid til å føre inn kilder du ike hadde tenkt på på forhånd.

Deg skulle jeg hatt da jeg drev med eksamene mine! 

Anonymkode: d6c10...c60

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hvordan vet du det?

Jeg har glemt artikler i litteraturlista selv uten at det har hatt noe betydning (regner jeg med, fikk A). De fleste sensorer bruker sunn fornuft og vil ikke trekke noe for det om de andre kildene er ført riktig.

Har samme erfaring

Anonymkode: fd29d...3f7

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hvordan vet du det?

Fordi jeg ba om begrunnelse for karakter selvfølgelig. 

Skrevet (endret)

Apa (eller annen referanseteknikk) i teksten er aller viktigst! Dersom sensor føler at du vipper kan sånne småting vippe, men det er kun i vippe-tilfeller! Jeg har sensurert mange besvarelser og vet av erfaring at slikt innimellom forblir uoppdaget. Vi danner oss hovedsakelig et inntrykk av besvarelsen tidlig. Dersom det er relevant stoff og en god struktur vil slike ting utgjøre detaljer.

Endret av Den Sagnsomsuste
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
3 hours ago, AnonymBruker said:

Fordi jeg ba om begrunnelse for karakter selvfølgelig. 

Og der stod det at det kun var trekk fordi en kilde var ført feil et sted? Det har jeg vanskelig for å tro på, men skikkelig kjipt om du hadde en så furten sensor som synes en bitteliten glipp i kildeføring var viktigere enn alt innholdet.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Og der stod det at det kun var trekk fordi en kilde var ført feil et sted? Det har jeg vanskelig for å tro på, men skikkelig kjipt om du hadde en så furten sensor som synes en bitteliten glipp i kildeføring var viktigere enn alt innholdet.

Jeg var nok på vippen i utgangspunktet. Men det ble trukket fram i begrunnelsen ja. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 13.5.2021 den 12.49):

Deg skulle jeg hatt da jeg drev med eksamene mine! 

Anonymkode: d6c10...c60

Ingen grunn til å svare spydig på et velment råd som sikrer at man får med alle kildene i litteraturlista! Skjønner egentlig ikke HVORDAN det er mulig å ikke kvalitetssikre besvarelsen sin? Det tar 10 minutter å gå gjennom referansene i teksten og skjekke at man har de med i litteraturlista…. Godt råd: bli mer strukturert. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Ingen grunn til å svare spydig på et velment råd som sikrer at man får med alle kildene i litteraturlista! Skjønner egentlig ikke HVORDAN det er mulig å ikke kvalitetssikre besvarelsen sin? Det tar 10 minutter å gå gjennom referansene i teksten og skjekke at man har de med i litteraturlista…. Godt råd: bli mer strukturert. 

Skjønner ikke hvordan du tolket dette som spydig? 😅

Anonymkode: dcc94...a8f

• Liker 3
Skrevet

Det aller viktigste er at du har oppgitt kilde i teksten slik at du ikke blir tatt for fusk. Det er slett ikke alle sensorer som kryssjekker absolutt alle referanser mot referanselista, eller som sjekker at det ikke står en enste overflødig kilde i referanselista, og som ikke er oppgitt som kilde i teksten. Noen gjør det, men ikke alle. Som regel må sensorer også prioritere tiden sin.

Det er helhetsinntrykket som teller. En enkelt ting setter ikke karakteren ned, men hvis det er flere småting kan de til sammen gjøre at man trekkes i karakter. Selv ikke en A-oppgave er perfekt på absolutt alle områder.  

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...