Gå til innhold

Kan Tuja bli fin og frodig igjen?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Tuja hekken min har blitt brun noen steder, og har fått noen huller. Er det mulig å få den frodig/tett igjen, eller må jeg plante ny hekk?

Anonymkode: 43088...c86

AnonymBruker
Skrevet

Hvis det er hele planter i hekken som har dødd, kan du prøve å plante inn nye av samme sort - det vil se rart ut i begynnelsen, avhengig av hvor høy hekken er, men det vil mest sannsynlig vokse seg til i løpet av noen år, fordi tuja vokser raskt.

En annen mulighet er å plante inn noe helt annet for å få litt variasjon i hekken.

Hvis det bare er noe av baret som har blitt brunt, kan du fjerne det og se an i løpet av sommeren hvordan det utvikler seg. Tujaer kan få brunt bar av ulike grunner, særlig om våren, uten at hekken tar varig skade av det.

Anonymkode: c72a3...6b2

Skrevet

Thuja som har fått slike skader er det ikke noe å gjøre med. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjøpte tujaer for ti tusen et år, og vinteren etter ble de brune og stygge. De kom seg dessverre aldri igjen selv om jeg prøvde å redde dem. 

Anonymkode: 7a60a...466

AnonymBruker
Skrevet

Går det hunder forbi som tisser på den? Hundetiss ødelegger thuja, vår ser ikke ut 😔😡

Anonymkode: 196d6...4dc

AnonymBruker
Skrevet

Det beste trikset er å bytte ut tujaene med hva som helst annet, så skal du se det blir finere med en gang. 😊

Anonymkode: b3c21...4a4

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...