AnonymBruker Skrevet 12. mai 2021 #1 Skrevet 12. mai 2021 Bilen til min leieboer lekker en del olje, dvs den lekker jevnlig olje om den er i fart eller står stille. Det som har skjedd er at gårdsrommet mitt er delvis asfaltert og delvis betong, og når leieboer kjører for å parkere, så drypper bilen olje hele veien bort til parkeringen og på parkeringen. Gårdsrommet er nå fullt av synlige oljeflekker.. Ikke pent. Jeg har gitt beskjed om at så lenge bilen lekker olje, så kan den ikke stå parkert i gårdsrommet og at hn blir erstatningsansvarlig dersom det blir mer flekker nå. Hn bryr seg ikke og bare fortsetter å parkere på samme plass.. Jeg har selv prøvd å fjerne flekkene siden min leieboer ikke gidder å gjøre det, men de lar seg ikke fjerne. Hva har jeg krav på og hva kan jeg si?? Anonymkode: a41f9...202
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2021 #2 Skrevet 12. mai 2021 De lar seg fjerne, google how to get oil out of concrete. Leietaker må vaske Anonymkode: 0505d...1f8 3
Traktor Skrevet 13. mai 2021 #3 Skrevet 13. mai 2021 (endret) Dette trekkes selvfølgelig fra depositum. Begynn å skaffe dokumentasjon og bevis. Endret 13. mai 2021 av Traktor 8
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2021 #4 Skrevet 13. mai 2021 Merkelig det her. Du skriver først at DIN bil lekker på gårdsplassen til huseieren din. Men nå skriver du at det er leietaker sin bil som lekker på din eiendom. Har du flere personligheter? Anonymkode: 9e3f4...943 1
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2021 #5 Skrevet 13. mai 2021 2 minutter siden, AnonymBruker said: Merkelig det her. Du skriver først at DIN bil lekker på gårdsplassen til huseieren din. Men nå skriver du at det er leietaker sin bil som lekker på din eiendom. Har du flere personligheter? Anonymkode: 9e3f4...943 Tror du må lese HI om igjen. Anonymkode: 7066d...47f 9
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2021 #6 Skrevet 13. mai 2021 9 minutter siden, AnonymBruker said: Tror du må lese HI om igjen. Anonymkode: 7066d...47f Tror ab sikter til den andre tråden der ts skriver at den har sølt olje og forsøkt tørke det opp. Eller kanskje det stod på diksusjon.no? Anonymkode: b845a...aa8
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2021 #7 Skrevet 13. mai 2021 Her er den andre tråden: Anonymkode: 48d3d...0e5
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2021 #8 Skrevet 13. mai 2021 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Bilen til min leieboer lekker en del olje, dvs den lekker jevnlig olje om den er i fart eller står stille. Det som har skjedd er at gårdsrommet mitt er delvis asfaltert og delvis betong, og når leieboer kjører for å parkere, så drypper bilen olje hele veien bort til parkeringen og på parkeringen. Gårdsrommet er nå fullt av synlige oljeflekker.. Ikke pent. Jeg har gitt beskjed om at så lenge bilen lekker olje, så kan den ikke stå parkert i gårdsrommet og at hn blir erstatningsansvarlig dersom det blir mer flekker nå. Hn bryr seg ikke og bare fortsetter å parkere på samme plass.. Jeg har selv prøvd å fjerne flekkene siden min leieboer ikke gidder å gjøre det, men de lar seg ikke fjerne. Hva har jeg krav på og hva kan jeg si?? Anonymkode: a41f9...202 Hjelpes. For å si det åpenbare: Er jo svært uhøflig å respondere slik på det du tok opp. Man skal virkelig ha respekt og dette går begge veier. Du har faktisk rettigheter her. Ettersom du har prøvd å ta dette opp uten å få noe tilbake, så må du ta vare på bevis og gi beskjed om at hvis dette ikke blir tatt hånd om så må dette bli tatt av depositumet. Det siste man ønsker er å havne i utleier/leietager tvist. Hvis leietager ødelegger noe og utleier er forstående nok til å si "Det går greit så lenge det ikke blir verre", så burde man seriøst ta det til seg. Er alltid best å ordne det seg imellom enn å måtte ta det et steg videre. Det kan ende med å koste deg og/eller leietager mer enn hva det vil å ordne opp selv. Du kan lett finne info og rettigheter og råd om hvordan du går frem. Det har seg sånn at problemer mellom utleier og leietager har blitt verre de siste årene sies det. Anonymkode: 3ee02...27c
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2021 #9 Skrevet 13. mai 2021 Har ikke du opprettet flere tråder om samme temaet? Anonymkode: 76f1c...1aa
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2021 #10 Skrevet 13. mai 2021 Du kan selvsagt trekke fra depositumet for å dekke skadene. Anonymkode: 22339...4ff
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2021 #11 Skrevet 13. mai 2021 3 minutter siden, AnonymBruker said: Har ikke du opprettet flere tråder om samme temaet? Anonymkode: 76f1c...1aa Du burde lese tråden.. Anonymkode: d5997...360
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2021 #12 Skrevet 13. mai 2021 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Du burde lese tråden.. Anonymkode: d5997...360 Vi leser jo tråden. Og dette er nøyaktig samme spørsmål, fra to ulike vinkler. Selvsagt går vi ut i fra at det er samme person. Anonymkode: 5d997...99d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå