AnonymBruker Skrevet 12. mai 2021 #1 Skrevet 12. mai 2021 Jeg har kun kjøpt frosne aspargesbønner og trodd jeg har spist asparges. Jeg ser jo nå at de ser helt forskjellige ut, men finner ikke noe godt svar på hva som er forskjellen. Hva er egentlig forskjellen? Hvordan tilbereder dere vanlig asparges? Anonymkode: 4ab21...894
strynejenta Skrevet 12. mai 2021 #2 Skrevet 12. mai 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg har kun kjøpt frosne aspargesbønner og trodd jeg har spist asparges. Jeg ser jo nå at de ser helt forskjellige ut, men finner ikke noe godt svar på hva som er forskjellen. Hva er egentlig forskjellen? Hvordan tilbereder dere vanlig asparges? Anonymkode: 4ab21...894 Hvordan er det mulig? 4
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2021 #3 Skrevet 13. mai 2021 Forskjellen er at det er to totalt ulike grønnsaker, akkurat som for eksempel rødbeter og rødkål eller gulrot og kålrot. Anonymkode: f2f8e...da4 5
Rumle Skrevet 13. mai 2021 #4 Skrevet 13. mai 2021 (endret) Asparges er nydelig! Jeg vasker de og knekker stilken nederst der som den gir etter naturlig, du får fort teken på det. Av og til skreller jeg litt av nederst etter det om stilkene fremdeles er litt kraftige, men som oftest bare vasker jeg de. Jeg foretrekker å steke de i ovnen på 200-225 grader til se ser ca. slik ut Jeg liker å ha litt meierismør på dem før jeg setter de i ovnen, men du kan bruke olje også. Et lett dryss med havsalt når de kommer ut. Ellers er de veldig gode både som de er, i omelett, salat og på hvit pizza, på pizza pleier jeg ofte å dele de på langs og ta på litt tynne potetskiver og gjerne rive opp litt spekeskinke over med en gang den kommer ut av ovnen også, veldig godt Endret 13. mai 2021 av Rumle 1
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2021 #5 Skrevet 13. mai 2021 Frosne aspargesbønner er grusomt, asparges er nydelig. Jeg dyrker dem selv i kjøkkenhagen, men de er gode fra butikken også. Jeg liker best å grille dem eller forvelle kjapt i vann tilsatt smør og salt. Anonymkode: 0b1e4...f46 1
Brunhilde Skrevet 13. mai 2021 #6 Skrevet 13. mai 2021 Jeg bruker grønn asparges på forskjellige måter: *steker dem sammen med litt bacon, sopp, løk og potet og spiser med speilegg på toppen. *Lettstekt i panne med ovnsstekte cherrytomater som tilbehør til biff *Lettkokt og avkjølt i salater Aspargesbønner er også godt, de varmer jeg med litt bacon, så blir det straks noe annet enn en kjedelig grønnsak. 2
Rumle Skrevet 13. mai 2021 #7 Skrevet 13. mai 2021 Brunhilde skrev (Akkurat nå): --- *steker dem sammen med litt bacon, sopp, løk og potet og spiser med speilegg på toppen. --- Nam, det høres skikkelig godt ut, må prøves 1
skrue Skrevet 13. mai 2021 #8 Skrevet 13. mai 2021 19 hours ago, AnonymBruker said: Jeg har kun kjøpt frosne aspargesbønner og trodd jeg har spist asparges. Jeg ser jo nå at de ser helt forskjellige ut, men finner ikke noe godt svar på hva som er forskjellen. Hva er egentlig forskjellen? Hvordan tilbereder dere vanlig asparges? Anonymkode: 4ab21...894 Da har du mye godt å se fram til. Jeg både steker dem og koker i vann noen sekunder. Tynne asparges stekt i andefett som tilbehør til andebryst er snacks. Risotto med asparges likeså.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå