AnonymBruker Skrevet 12. mai 2021 #1 Skrevet 12. mai 2021 Jeg gjorde en liten til middels stor tabbe på jobb i dag, det er ingen stor sak men såklart litt kjipt for sjefen men tabben var ikke så stor så det skulle tilsi så utrolig mye kjefting og stygge ord mot meg. Jeg vil ikke gå inn på tabben, da jeg vil prøve å glemme dette så fort som mulig, vil heller prøve å tenke fremover, men det klarer jeg ikke her og nå. er heldigvis fri i morgen så det passet egentlig bra, men er nå veldig i tvil om jeg orker å møte opp på jobb til fredag og møte sjefen igjen etter slik han oppførte seg mot meg. jeg begynte å gråte når jeg fikk kjeft også men da angrep sjefen meg enda mer (psykisk ikke fysisk) virket som han ville ødelegge meg mest mulig. Har bare lyst å sende han sms om at jeg synes han gikk langt over streken og at jeg slutter med umiddelbar virkning, men har jeg lov til det og er det grunn nok for å bryte kontrakten? jeg er faktisk redd han, tror ikke han har noen saker på seg med vold men er virkelig redd han kan gjøre det mens mindre han selv beklager seg til meg så må jeg finne ut om jeg kan bryte kontrakten pga redsel. jeg gjorde jo ikke tabben med vilje, det var et uhell 😭 Anonymkode: 1803e...a50
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 12. mai 2021 Populært innlegg #2 Skrevet 12. mai 2021 Ta deg sammen, gå på jobb, smil. Søk andre jobber, slutt så snart du har fått en ny. Anonymkode: 0932c...bf2 78
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2021 #3 Skrevet 12. mai 2021 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Ta deg sammen, gå på jobb, smil. Søk andre jobber, slutt så snart du har fått en ny. Anonymkode: 0932c...bf2 Jeg kan ikke noe for at jeg har det som jeg har det nå, slik sjefen oppførte seg var langt over akseptabel oppførsel. gråter ikke og er så lei meg jeg er nå for moro skyld, jeg prøver å ta meg sammen men er ikke lett! Jeg skal søke jobber men vet ikke om jeg klarer å møte på denne jobben igjen Anonymkode: 1803e...a50 7
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 12. mai 2021 Populært innlegg #4 Skrevet 12. mai 2021 Jeg tipper du er ung og et barn av generasjon "null motstand - mor fikset alt", og derfor ikke tåler å bli motsagt. Når du gjør feil på jobb må du faktisk tåle å få en tilbakemelding du ikke liker og bli irettesatt, og å begynne å grine er bare så utrolig uproft. At du nå ikke vil gå på jobb, vil si opp på dagen ect sier meg at du overhodet ikke har hatt motstand i livet og helt ærlig må få deg litt baller! Livet er ikke en evig opptur der folk puser på deg underveis, ta dette som en erfaring du kan lære noe av. Neste gang sjekker du før du gjør noe, minimerer risikoen for feil og er ydmyk for korreks når du har gjort en feil. Tror du folk kan si "ops det var et uhell og da bør ikke sjefen blir sint" etter å ha krasjet en trailer, tatt livet av noen med feilmedisinering eller satt fyr på et hus fordi et stearinlys ble glemt? Ta deg sammen! Anonymkode: b2a1f...4e4 65
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2021 #5 Skrevet 12. mai 2021 Har du lyst til å fortelle hva du jobber med? Hvilken type jobb? Anonymkode: 5f75a...303 13
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 12. mai 2021 Populært innlegg #6 Skrevet 12. mai 2021 1 minutt siden, AnonymBruker said: Jeg tipper du er ung og et barn av generasjon "null motstand - mor fikset alt", og derfor ikke tåler å bli motsagt. Når du gjør feil på jobb må du faktisk tåle å få en tilbakemelding du ikke liker og bli irettesatt, og å begynne å grine er bare så utrolig uproft. At du nå ikke vil gå på jobb, vil si opp på dagen ect sier meg at du overhodet ikke har hatt motstand i livet og helt ærlig må få deg litt baller! Livet er ikke en evig opptur der folk puser på deg underveis, ta dette som en erfaring du kan lære noe av. Neste gang sjekker du før du gjør noe, minimerer risikoen for feil og er ydmyk for korreks når du har gjort en feil. Tror du folk kan si "ops det var et uhell og da bør ikke sjefen blir sint" etter å ha krasjet en trailer, tatt livet av noen med feilmedisinering eller satt fyr på et hus fordi et stearinlys ble glemt? Ta deg sammen! Anonymkode: b2a1f...4e4 Det der var helt unødvendig. Anonymkode: 5f75a...303 115
Populært innlegg Khadira Skrevet 12. mai 2021 Populært innlegg #7 Skrevet 12. mai 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg tipper du er ung og et barn av generasjon "null motstand - mor fikset alt", og derfor ikke tåler å bli motsagt. Når du gjør feil på jobb må du faktisk tåle å få en tilbakemelding du ikke liker og bli irettesatt, og å begynne å grine er bare så utrolig uproft. At du nå ikke vil gå på jobb, vil si opp på dagen ect sier meg at du overhodet ikke har hatt motstand i livet og helt ærlig må få deg litt baller! Livet er ikke en evig opptur der folk puser på deg underveis, ta dette som en erfaring du kan lære noe av. Neste gang sjekker du før du gjør noe, minimerer risikoen for feil og er ydmyk for korreks når du har gjort en feil. Tror du folk kan si "ops det var et uhell og da bør ikke sjefen blir sint" etter å ha krasjet en trailer, tatt livet av noen med feilmedisinering eller satt fyr på et hus fordi et stearinlys ble glemt? Ta deg sammen! Anonymkode: b2a1f...4e4 Hva var poenget med den kommentaren der? Sånn helt seriøst. 76
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 12. mai 2021 Populært innlegg #8 Skrevet 12. mai 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg tipper du er ung og et barn av generasjon "null motstand - mor fikset alt", og derfor ikke tåler å bli motsagt. Når du gjør feil på jobb må du faktisk tåle å få en tilbakemelding du ikke liker og bli irettesatt, og å begynne å grine er bare så utrolig uproft. At du nå ikke vil gå på jobb, vil si opp på dagen ect sier meg at du overhodet ikke har hatt motstand i livet og helt ærlig må få deg litt baller! Livet er ikke en evig opptur der folk puser på deg underveis, ta dette som en erfaring du kan lære noe av. Neste gang sjekker du før du gjør noe, minimerer risikoen for feil og er ydmyk for korreks når du har gjort en feil. Tror du folk kan si "ops det var et uhell og da bør ikke sjefen blir sint" etter å ha krasjet en trailer, tatt livet av noen med feilmedisinering eller satt fyr på et hus fordi et stearinlys ble glemt? Ta deg sammen! Anonymkode: b2a1f...4e4 Er du av en generasjon som mener kjefting og stygge ord er måten å si i fra på? Eller mangler du bare empati? Man må tåle å få tilbakemeldinger og saklig kritikk, men kjefting og stygge ord er ikke innafor. Selv ikke om man har overmedisinert noen eller forårsaket fyr i et hus. Og gråting er ikke uproft, med mindre det er krokodilletårer for å manipulere. Gråt er følelser, og ofte kommer det helt spontant. Anonymkode: fc3c6...e3d 108
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2021 #9 Skrevet 12. mai 2021 Jeg tipper at du er ganske ung og ikke har jobbet så lenge? Det er ikke verdens undergang å gjøre en feil på jobb. Og heller ikke å få kjeft pga det. Du må faktisk regne med å få kjeft på jobb, fra sjefer, kolleger, kunder osv. Det gjelder uansett hvor du jobber. Ingen klarer å gjøre alt riktig hele tiden. Å si opp uten å ha en ny jobb å gå til er noe av det dummeste du kan gjøre. Hvis du ikke vil jobbe der lenger, så søk på andre jobber. Men ikke si opp før du har fått ny jobb. Og neste gang du får overdrevent mye kjeft: tenk at den som kjefter kanskje forsov seg, snublet i katten på vei til badet, det var tomt for kaffe, bilen ville ikke starte, han/hun kom for seint til bussen osv, og alt det lar vedkommende gå ut over deg. Ta til deg det som er relevant for situasjonen, og glem resten. Anonymkode: 7e644...b46 31
Silva Pluvialis Skrevet 12. mai 2021 #10 Skrevet 12. mai 2021 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Jeg tipper du er ung og et barn av generasjon "null motstand - mor fikset alt", og derfor ikke tåler å bli motsagt. Når du gjør feil på jobb må du faktisk tåle å få en tilbakemelding du ikke liker og bli irettesatt, og å begynne å grine er bare så utrolig uproft. At du nå ikke vil gå på jobb, vil si opp på dagen ect sier meg at du overhodet ikke har hatt motstand i livet og helt ærlig må få deg litt baller! Livet er ikke en evig opptur der folk puser på deg underveis, ta dette som en erfaring du kan lære noe av. Neste gang sjekker du før du gjør noe, minimerer risikoen for feil og er ydmyk for korreks når du har gjort en feil. Tror du folk kan si "ops det var et uhell og da bør ikke sjefen blir sint" etter å ha krasjet en trailer, tatt livet av noen med feilmedisinering eller satt fyr på et hus fordi et stearinlys ble glemt? Ta deg sammen! Anonymkode: b2a1f...4e4 Utrolig uempatisk kommentar. Hva vet du om ts sin situasjon og hva som skjedde på jobb? For all del kan hun ha sine grunner til å reagere som hun gjør. Og mener du ærlig talt at det er ok av en sjef å gå til verbalt angrep på sine ansatte? Én ting er saklig kritikk. En helt annen er hets og skremmende atferd som ts opplevde. 29
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 12. mai 2021 Populært innlegg #11 Skrevet 12. mai 2021 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Jeg tipper du er ung og et barn av generasjon "null motstand - mor fikset alt", og derfor ikke tåler å bli motsagt. Når du gjør feil på jobb må du faktisk tåle å få en tilbakemelding du ikke liker og bli irettesatt, og å begynne å grine er bare så utrolig uproft. At du nå ikke vil gå på jobb, vil si opp på dagen ect sier meg at du overhodet ikke har hatt motstand i livet og helt ærlig må få deg litt baller! Livet er ikke en evig opptur der folk puser på deg underveis, ta dette som en erfaring du kan lære noe av. Neste gang sjekker du før du gjør noe, minimerer risikoen for feil og er ydmyk for korreks når du har gjort en feil. Tror du folk kan si "ops det var et uhell og da bør ikke sjefen blir sint" etter å ha krasjet en trailer, tatt livet av noen med feilmedisinering eller satt fyr på et hus fordi et stearinlys ble glemt? Ta deg sammen! Anonymkode: b2a1f...4e4 Kan det være at folk reagerer sånn fordi de har hatt MYE motstand i livet og er derfor veldig sensitive/traumatiserte? Anonymkode: 41009...931 52
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2021 #12 Skrevet 12. mai 2021 AnonymBruker skrev (51 minutter siden): Jeg gjorde en liten til middels stor tabbe på jobb i dag, det er ingen stor sak men såklart litt kjipt for sjefen men tabben var ikke så stor så det skulle tilsi så utrolig mye kjefting og stygge ord mot meg. Jeg vil ikke gå inn på tabben, da jeg vil prøve å glemme dette så fort som mulig, vil heller prøve å tenke fremover, men det klarer jeg ikke her og nå. er heldigvis fri i morgen så det passet egentlig bra, men er nå veldig i tvil om jeg orker å møte opp på jobb til fredag og møte sjefen igjen etter slik han oppførte seg mot meg. jeg begynte å gråte når jeg fikk kjeft også men da angrep sjefen meg enda mer (psykisk ikke fysisk) virket som han ville ødelegge meg mest mulig. Har bare lyst å sende han sms om at jeg synes han gikk langt over streken og at jeg slutter med umiddelbar virkning, men har jeg lov til det og er det grunn nok for å bryte kontrakten? jeg er faktisk redd han, tror ikke han har noen saker på seg med vold men er virkelig redd han kan gjøre det mens mindre han selv beklager seg til meg så må jeg finne ut om jeg kan bryte kontrakten pga redsel. jeg gjorde jo ikke tabben med vilje, det var et uhell 😭 Anonymkode: 1803e...a50 Det er ikke normalt at en sjef kjefter. Han høres ikke god ut. Jeg hadde sykemeldt meg og sett etter noe annet. Alle kan gjøre feil på jobb du skal aldri godt å bli kjefte på. Anonymkode: 9f0e2...7fb 17
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2021 #13 Skrevet 12. mai 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det er ikke normalt at en sjef kjefter. Han høres ikke god ut. Jeg hadde sykemeldt meg og sett etter noe annet. Alle kan gjøre feil på jobb du skal aldri godt å bli kjefte på. Anonymkode: 9f0e2...7fb Jeg tror det er dessverre «normalt» eller ganske vanlig, spesielt nå i koronatider når det er «arbeidsgivernes marked». Har hørt om flere sjefer som har blitt mer aggressive og manipulerende i det siste. Truer folk med oppsigelse og sånn. Anonymkode: 41009...931 8
Gjest TheCatLady Skrevet 12. mai 2021 #14 Skrevet 12. mai 2021 Er det virkelig vanlig å bli kjeftet på når man gjør en tabbe på jobb? Jeg mener kjeft og ikke en tilbakemelding eller å bli irrettesatt. Synes det høres veldig uprofesjonelt ut. Jeg har gjort mine tabber på jobb og andre har også gjort det, men ingen har regelrett blitt kjeftet på. Leder har spurt hva som skjedde og prøvd å finne omstendighetene rundt det sånn at de kan fikse det eller har bedt meg om å fikse det. Ingen arbeidstakere blir gode av å bli kjeftet på. Det høres bare så barnslig ut å reagere på den måten og man er ikke oversensitiv om man reagerer på at noen står over en og kjefter. At han tok enda mer i når hun gråt forteller meg at dette ikke er en særlig god sjef.
Knoot Skrevet 12. mai 2021 #15 Skrevet 12. mai 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Er du av en generasjon som mener kjefting og stygge ord er måten å si i fra på? Eller mangler du bare empati? Man må tåle å få tilbakemeldinger og saklig kritikk, men kjefting og stygge ord er ikke innafor. Selv ikke om man har overmedisinert noen eller forårsaket fyr i et hus. Og gråting er ikke uproft, med mindre det er krokodilletårer for å manipulere. Gråt er følelser, og ofte kommer det helt spontant. Anonymkode: fc3c6...e3d Og det er nettopp derfor vi aldri blir kvitt elendige ledere som ikke forstår at kjeft gjør bare at den ansatte går i en forsvarsposisjon og er ikke mottakelig for tilbakemelding. Hvis man er nervøs og redd så blir tilbakemelding glemt så fort du går ut døren hos lederen. Den nye generasjonen ledere blir heldigvis opplært i nye måter å lede på enn den gamle måten hvor kjeft og kommandering er måten å få ansatte til å forbedre seg på. 23
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2021 #16 Skrevet 12. mai 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg tipper du er ung og et barn av generasjon "null motstand - mor fikset alt", og derfor ikke tåler å bli motsagt. Når du gjør feil på jobb må du faktisk tåle å få en tilbakemelding du ikke liker og bli irettesatt, og å begynne å grine er bare så utrolig uproft. At du nå ikke vil gå på jobb, vil si opp på dagen ect sier meg at du overhodet ikke har hatt motstand i livet og helt ærlig må få deg litt baller! Livet er ikke en evig opptur der folk puser på deg underveis, ta dette som en erfaring du kan lære noe av. Neste gang sjekker du før du gjør noe, minimerer risikoen for feil og er ydmyk for korreks når du har gjort en feil. Tror du folk kan si "ops det var et uhell og da bør ikke sjefen blir sint" etter å ha krasjet en trailer, tatt livet av noen med feilmedisinering eller satt fyr på et hus fordi et stearinlys ble glemt? Ta deg sammen! Anonymkode: b2a1f...4e4 DU burde ta deg sammen! Hva faen vet du? Var du flue på veggen? Nei, så slutt med å synse ditt og datt!! Det er ikke alt i denne vide store verden man SKAL eller BØR finne seg i! Man reagerer også forskjellig, klart noen kan bli skikkelig lei seg og helt fra seg i en slik situasjon? Anonymkode: d9fa7...30c 18
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2021 #17 Skrevet 12. mai 2021 Ta det opp med HR, tillitsvalgt eller Arbeidstilsynet. Psykisk vold Anonymkode: 0b304...903 15
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2021 #18 Skrevet 12. mai 2021 Jeg opplevde noe da jeg jobbet på butikk en gang som gjorde at jeg ikke turte/ville tilbake, det var ikke sjefen, men en kollega. Noen tipset meg om å dra til fastlegen og det gjorde jeg, og fikk med en gang en sykemelding sånn at jeg kunne gå på dagen. Så da gir jeg rådet videre, gå til fastlegen og fortell hva som har skjedd! Anonymkode: 7e6fd...093 12
ryzorwarlock Skrevet 12. mai 2021 #19 Skrevet 12. mai 2021 Jeg tror du overreagerer litt. Jeg tror nok at han snakket til deg på en måte som du mente følte som kjefting, men igjen så har sjefen en jobb å gjøre å det har du. Sjefens oppgave er å passe på at alle gjør jobben sin på riktigt måte, og om du ikke gjorde det så ser jeg jo for meg at sjefen tar tak. Helt normalt. 9
Knoot Skrevet 12. mai 2021 #20 Skrevet 12. mai 2021 Det er vel ikke tilbakemeldingen i seg selv som TS reagerer på men måten den ble gitt. Ingen av oss utenom TS vet hva som skjedde inne hos sjefen, men hvis det er slik at sjefen opptrådte respektløst ovenfor TS som ansatt og som medmenneske har han/hun trådt langt over grensen hva som er akseptabel oppførsel. 12
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå