Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Enkelte ting er ikke så lett å styre/kontrollere, feks får jeg ofte en slags innskytelse/tanke som handler om ulike dilemmaer jeg må løse. Disse dilemmaene er så brutale og groteske at det begynner å tære på når det blir for mye av det. Det kommer særlig når jeg har lagt meg og ikke er trøtt nok til å sove enda, ofte da man pleier å ligge å gruble og bekymre seg for ting. Men dette blir noe litt annet og jeg fatter ikke "hvor" det kommer fra. Det kom nok etter at jeg ble mamma for 2 år siden, og dilemmaene handler ofte om ungen og ulike måter jeg må redde henne på, ting jeg må gjøre for at hun skal slippe osv. Og jeg sier "JA" hver gang selvfølgelig...Selvfølgelig gjør jeg hva som helst for at ungen skulle sluppet å gått gjennom akkurat det. Det er så groteske og vanvittige bilder/scenarier jeg står ovenfor men jeg fatter ikke hva poenget med disse dilemmaene er? Hvorfor skaper jeg dem, hvor kommer det fra og hvorfor pine meg gjennom alle de grufulle scenarioene når jeg kjenner hva det gjør med meg? Noen som har det likedan og som har noen gode ideer til hvordan få seg bort fra disse hypotetiske dilemmaene? Jeg er generelt en person som bekymrer meg mye og syns det er vanskelig å ta tankene mine til fange, og det er ikke særlig mye lettere selvom jeg vet det bare er mine egne hypotetiske historier.. Blir sannelig ikke klok på meg selv her....

Anonymkode: b3976...934

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg gjør dette mye før jeg skal såve, og må til slutt sperre øynene opp for å få dem bort. 

Min metode med alt av negative eller fæle bilder/scenarioer er litt rar, men effektiv for meg. Jeg har laget et bilde i hodet av et rom med lås på døren. Inni rommet er det bokser med hengelås. Har jeg en fæl tanke så ser jeg for meg at jeg låser den inni en av boksene, går ut, og låser døra etter meg. 

Dette høres kanskje helt absurd ut (jeg er ikke gal, jeg lover!). Men for meg blir dette som en blokkering. Tankene holder seg borte lenge, fordi de er plassert bort på en måte. 

Anonymkode: a588a...6a8

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg gjør dette mye før jeg skal såve, og må til slutt sperre øynene opp for å få dem bort. 

Min metode med alt av negative eller fæle bilder/scenarioer er litt rar, men effektiv for meg. Jeg har laget et bilde i hodet av et rom med lås på døren. Inni rommet er det bokser med hengelås. Har jeg en fæl tanke så ser jeg for meg at jeg låser den inni en av boksene, går ut, og låser døra etter meg. 

Dette høres kanskje helt absurd ut (jeg er ikke gal, jeg lover!). Men for meg blir dette som en blokkering. Tankene holder seg borte lenge, fordi de er plassert bort på en måte. 

Det hørtes veldig lurt ut, det må jeg jammen prøve. Det er så ekkelt å bare blir hengende fast i disse grufulle tankerekkene og så baller det på seg og kommer nesten ut av kontroll. Jeg skal definitivt prøve din metode! Jeg er heller ikke gal, vil og poengtere det :) Det høres litt småfreaky ut å tenke som jeg gjør, så groteskt og stygt som jeg gjør, derfor har jeg aldri snakket med noen om det. Men jeg kjenner jeg trengte å få det ut og forhåpentligvis få litt innspill på det...Tusen takk for tipset, håper mine tanker også blokkeres bak lukkede dører på den måten :) 

Anonymkode: b3976...934

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 12.5.2021 den 22.09):

Det var klokt, det skal jeg også prøve❣️

Anonymkode: 8811a...6c7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...