AnonymBruker Skrevet 12. mai 2021 #1 Skrevet 12. mai 2021 Og fjerner dere fra situasjonen fortest mulig. Møtte en jeg ikke ville møte i dag. Var i en butikk med mye godt, og hun i kassa var veldig hyggelig. Plutselig kom en skrullebukk inn. Visste ikke hvordan jeg skulle håndtere det. Følte hjernen min smelta, og ble helt pai i hodet. Han er sånn type man bare jatter med, og aldri diskuterer med. Da han endelig begynte å se på varer, tenkte jeg «godt, nå kjøper han noe og stikker». Men neida. Begynte å lire av seg allslags mulig piss, og hadde nærmest en monolog på inn og utpust. Han holdt ikke kjeft. Heldigvis kom han andre som var med, inn og henta ham. Hadde jeg sett ham før han så meg, hadde jeg gjemt meg. Måtte forklare den stakkars dama i kassa hva slags raring dette var, og at jeg pleide å unngå ham, hvis jeg så ham. Ble så utrolig flau. På vei hjem, glemte jeg noe annet jeg skulle. Gadd ikke gå ut igjen for å fikse det. All energien min er borte. Slitsomt. Anonymkode: e607a...7bc
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 12. mai 2021 #3 Skrevet 12. mai 2021 Føsleguri skrev (Akkurat nå): Jeg pleier å si at jeg har det travelt. Samme her.
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2021 #4 Skrevet 12. mai 2021 Føsleguri skrev (3 minutter siden): Jeg pleier å si at jeg har det travelt. Har prøvd meg med den noen ganger. Men kan jo ikke si nøyaktig det samme hver gang? Anonymkode: e607a...7bc
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2021 #5 Skrevet 12. mai 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Og fjerner dere fra situasjonen fortest mulig. Møtte en jeg ikke ville møte i dag. Var i en butikk med mye godt, og hun i kassa var veldig hyggelig. Plutselig kom en skrullebukk inn. Visste ikke hvordan jeg skulle håndtere det. Følte hjernen min smelta, og ble helt pai i hodet. Han er sånn type man bare jatter med, og aldri diskuterer med. Da han endelig begynte å se på varer, tenkte jeg «godt, nå kjøper han noe og stikker». Men neida. Begynte å lire av seg allslags mulig piss, og hadde nærmest en monolog på inn og utpust. Han holdt ikke kjeft. Heldigvis kom han andre som var med, inn og henta ham. Hadde jeg sett ham før han så meg, hadde jeg gjemt meg. Måtte forklare den stakkars dama i kassa hva slags raring dette var, og at jeg pleide å unngå ham, hvis jeg så ham. Ble så utrolig flau. På vei hjem, glemte jeg noe annet jeg skulle. Gadd ikke gå ut igjen for å fikse det. All energien min er borte. Slitsomt. Anonymkode: e607a...7bc Anonymkode: 774fb...d17
GammelKaktus Skrevet 12. mai 2021 #6 Skrevet 12. mai 2021 Jeg sier jeg har det travelt og så gjør jeg meg utilgjengelig. Er ikke noe problem å overse folk etter at man har hilst. Om du står der og teller sauer spiller ingen rolle, etter at du har hilst så vier du de ikke mer oppmerksomhet. Funker på de fleste det. 3
CorvusCorax Skrevet 12. mai 2021 #7 Skrevet 12. mai 2021 Ønsker du å bli kvitt ham for godt? Da anbefaler jeg et "psycho-blikk", se ham rett inn i øynene - ikke vik og ikke blunk, så sier du rolig "Jeg er opptatt nå, som du ser - dessuten har jeg knapt med tid, men ha en fortsatt god dag". Om du mestrer det blikket så skygger han banen neste gang. 1
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2021 #8 Skrevet 12. mai 2021 CorvusCorax skrev (1 minutt siden): Ønsker du å bli kvitt ham for godt? Da anbefaler jeg et "psycho-blikk", se ham rett inn i øynene - ikke vik og ikke blunk, så sier du rolig "Jeg er opptatt nå, som du ser - dessuten har jeg knapt med tid, men ha en fortsatt god dag". Om du mestrer det blikket så skygger han banen neste gang. ja! Anonymkode: e607a...7bc 1
CorvusCorax Skrevet 12. mai 2021 #9 Skrevet 12. mai 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): ja! Anonymkode: e607a...7bc Da gjør du som jeg skriver. 1
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2021 #10 Skrevet 12. mai 2021 "Nei, jeg får komme meg videre. Hadet!" også går jeg. Anonymkode: d1c48...d7a 4
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2021 #11 Skrevet 12. mai 2021 Har opplevd å møte en kjekk gutt på vei ut døren på siste dagen på sammenkomst-greier, hvor han skulle videre til noe annet, og jeg knapt nok kjente han. Så måtte selvfølgelig en annen fyr jeg hadde vært litt hyggelig mot og deiset inn på samtalen, type litt tilbakestående. Følte meg straffet for å ha vært hyggelig mot han løkrullen, at det skal være helt klin umulig å være hyggelig mot ‘retards’, at de på en måte ber indirekte om at man skal holde dem på avstand og aldri inkludere dem. Det er litt trist. Man må være på vakt overfor slike hele tiden. 🙈🙈🙈 Anonymkode: 774fb...d17
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2021 #12 Skrevet 12. mai 2021 CorvusCorax skrev (1 minutt siden): Da gjør du som jeg skriver. Notert. Må øve Anonymkode: e607a...7bc 1
Gjest Føsleguri Skrevet 12. mai 2021 #13 Skrevet 12. mai 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Har prøvd meg med den noen ganger. Men kan jo ikke si nøyaktig det samme hver gang? Anonymkode: e607a...7bc Du kan f.eks si det på litt ulike måter: - De venter på middag hjemme så jeg må stikke - Lille x venter ute i bilen, så jeg må forte meg - Jeg har en avtale kl. X, så jeg må hjemom å dusje/skifte/ordne meg - Gubben venter i bilen - Barnevakten må snart hjem osv.
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2021 #14 Skrevet 12. mai 2021 Føsleguri skrev (1 minutt siden): Du kan f.eks si det på litt ulike måter: - De venter på middag hjemme så jeg må stikke - Lille x venter ute i bilen, så jeg må forte meg - Jeg har en avtale kl. X, så jeg må hjemom å dusje/skifte/ordne meg - Gubben venter i bilen - Barnevakten må snart hjem osv. Lurt. Jeg får lage meg fire, fem sånne, som jeg kan veksle litt på. Anonymkode: e607a...7bc
Rakel86 Skrevet 12. mai 2021 #15 Skrevet 12. mai 2021 Jeg har lært meg å være litt taktisk fra starten av. Ser jeg noen jeg aller helst vil unngå så tar jeg opp mobilen og later som jeg snakker i telefonen Jeg snakker da som om jeg er i en faktisk samtale (med stemme og holder en liksom dialog) og det har faktisk funket veldig bra alle gangene, verdt å teste ut👌😜
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2021 #16 Skrevet 12. mai 2021 Føsleguri skrev (3 minutter siden): Du kan f.eks si det på litt ulike måter: - De venter på middag hjemme så jeg må stikke - Lille x venter ute i bilen, så jeg må forte meg - Jeg har en avtale kl. X, så jeg må hjemom å dusje/skifte/ordne meg - Gubben venter i bilen - Barnevakten må snart hjem osv. Jeg liker ikke dette, men jeg er fullstendig klar over at det er normalt i dag. Jeg har som hovedprinsipp lært meg å ikke lyve for å slippe unna samtaler. Hvorfor i all verden skal man gjøre det? Verden er full av unødvendig løgn og unnskyldninger ned på bagatellnivå fordi folk ikke klarer å håndtere normale situasjoner. Lær deg heller å avvise folk på en ærlig måte, så slipper du også å bli tatt i en løgn senere. Hvis situasjonen er uønsket, så beveger du deg sakte bort fra situasjonen og sier "nei, skal jeg gjøre meg ferdig her. Ha det fint". Og så forlater du. Man trenger ikke å overkomplisere det heller. Stort sett ingen følger etter deg når du avslutter ting slik som dette. Og skulle de være så ufine at de gjorde det, så er det faktisk lov å heve stemmen eller være litt ufin tilbake. Anonymkode: 1c960...aed 7
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2021 #17 Skrevet 12. mai 2021 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Og fjerner dere fra situasjonen fortest mulig. Møtte en jeg ikke ville møte i dag. Var i en butikk med mye godt, og hun i kassa var veldig hyggelig. Plutselig kom en skrullebukk inn. Visste ikke hvordan jeg skulle håndtere det. Følte hjernen min smelta, og ble helt pai i hodet. Han er sånn type man bare jatter med, og aldri diskuterer med. Da han endelig begynte å se på varer, tenkte jeg «godt, nå kjøper han noe og stikker». Men neida. Begynte å lire av seg allslags mulig piss, og hadde nærmest en monolog på inn og utpust. Han holdt ikke kjeft. Heldigvis kom han andre som var med, inn og henta ham. Hadde jeg sett ham før han så meg, hadde jeg gjemt meg. Måtte forklare den stakkars dama i kassa hva slags raring dette var, og at jeg pleide å unngå ham, hvis jeg så ham. Ble så utrolig flau. På vei hjem, glemte jeg noe annet jeg skulle. Gadd ikke gå ut igjen for å fikse det. All energien min er borte. Slitsomt. Anonymkode: e607a...7bc Har en sånn fyr jeg møter på av og til. Vi var en slags "venner" for 15 år siden, men er så rar, spesiell og masete at jeg ikke orker kontakt med han. Prøver å komme med hint om at jeg er veldig opptatt, men dette skjønnet han ikke. Hver gang jeg har møtt på han, så er jeg også helt tom for energi Anonymkode: e8aba...301 1
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2021 #18 Skrevet 12. mai 2021 Rakel86 skrev (1 minutt siden): Jeg har lært meg å være litt taktisk fra starten av. Ser jeg noen jeg aller helst vil unngå så tar jeg opp mobilen og later som jeg snakker i telefonen Jeg snakker da som om jeg er i en faktisk samtale (med stemme og holder en liksom dialog) og det har faktisk funket veldig bra alle gangene, verdt å teste ut👌😜 Luls. Lurer på om jeg skal få mobilen t AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg liker ikke dette, men jeg er fullstendig klar over at det er normalt i dag. Jeg har som hovedprinsipp lært meg å ikke lyve for å slippe unna samtaler. Hvorfor i all verden skal man gjøre det? Verden er full av unødvendig løgn og unnskyldninger ned på bagatellnivå fordi folk ikke klarer å håndtere normale situasjoner. Lær deg heller å avvise folk på en ærlig måte, så slipper du også å bli tatt i en løgn senere. Hvis situasjonen er uønsket, så beveger du deg sakte bort fra situasjonen og sier "nei, skal jeg gjøre meg ferdig her. Ha det fint". Og så forlater du. Man trenger ikke å overkomplisere det heller. Stort sett ingen følger etter deg når du avslutter ting slik som dette. Og skulle de være så ufine at de gjorde det, så er det faktisk lov å heve stemmen eller være litt ufin tilbake. Anonymkode: 1c960...aed Problemet er jo at enkelte folk har ekstremt lite å gjøre på, og de som man gjerne vil avvise blir gjerne avvist av en del, og hvis man er ærlig og de får en mulighet til å ‘komme til bunns’ i saken så blir gjerne du offeret for deres granskelse av Det Store Mysteriet. Kverulering og du skal vær så god stå til ansvar for deres behov for å sette grenser. Anonymkode: 774fb...d17
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2021 #19 Skrevet 12. mai 2021 Kjenner typen, vi har en her i bygda også. Han har gått i klasse med mannen min, så han skal absolutt prate hver gang han ser meg. Jeg unngår han hvis jeg ser han før han oppdager meg, men noen ganger er han innom arbeidsplassen min og da er det vanskelig. Telefontrikset fungerer til en viss grad, jeg har handsfree i øret, og når han begynner å mase peker jeg på øreproppen og sier: sjefen. Og så skravler jeg i vei om et eller annet jobbrelatert. Og nei, jeg synes ikke det er frekt/dårlig kundebehandling. Jeg er innleid for å utføre en bestemt jobb, jeg har ingenting med firmaets kunder å gjøre. Anonymkode: 520c2...640
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2021 #20 Skrevet 12. mai 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg liker ikke dette, men jeg er fullstendig klar over at det er normalt i dag. Jeg har som hovedprinsipp lært meg å ikke lyve for å slippe unna samtaler. Hvorfor i all verden skal man gjøre det? Verden er full av unødvendig løgn og unnskyldninger ned på bagatellnivå fordi folk ikke klarer å håndtere normale situasjoner. Lær deg heller å avvise folk på en ærlig måte, så slipper du også å bli tatt i en løgn senere. Hvis situasjonen er uønsket, så beveger du deg sakte bort fra situasjonen og sier "nei, skal jeg gjøre meg ferdig her. Ha det fint". Og så forlater du. Man trenger ikke å overkomplisere det heller. Stort sett ingen følger etter deg når du avslutter ting slik som dette. Og skulle de være så ufine at de gjorde det, så er det faktisk lov å heve stemmen eller være litt ufin tilbake. Anonymkode: 1c960...aed Jeg liker det heller ikke, og ble dermed stående i dritt som dette. Kunne ha sagt «nei, må nesten gjøre meg ferdig. Skal trene snart» Det hadde faktisk vært sant, men hjernen min virket ikke akkurat i denne settingen i dag. Anonymkode: e607a...7bc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå