AnonymBruker Skrevet 12. mai 2021 #1 Skrevet 12. mai 2021 Vi får snart en pus. Kassen må stå i stua i starten, derfor lurer jeg på hvilken kattesand som holder best på lukt? Kassen vil jo bli hyppig renset, men vi er jo ikke alltid der idet det skjer. Jeg har tidligere brukt Ever Clean lavendel til gamlepus som vi hadde for noen år siden og likte den, men da sto kassen langt unna oppholdsrom så vi la lite merke til eventuell lukt den gang. Anonymkode: 6c89f...331
Minya Skrevet 13. mai 2021 #2 Skrevet 13. mai 2021 Vi byttet nylig til denne som du får kjøpt på Musti. Den er helt knall! Vi bruker den som er uparfymert fordi jeg ikke takler lukten av lavendel, jeg er superfornøyd. Det lukter ingenting om du tømmer doen et par-tre ganger i uka og kattene våre synes den er veldig god å gå i. Den klumper også helt usannsynlig godt, så bruk av sand har gått ned med over 50%, i tillegg til at den tar lukten av både urin og avføring veldig godt, selv rett etter at kattene har vært på do.
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2021 #3 Skrevet 13. mai 2021 Jeg synes Everclean er best, men ikke den med lavendel eller tilsatt parfyme. Synes det er litt ekkelt at den lukten sitter i pelsen etterpå, og katten slikker det i seg. Men om du er fan av lavendellukten så for all del. Everclean uten parfyme lukter også godt, bare ikke så kunstig og mye. Det viktigste er å ha nok sand så katten graver godt, og tømme kassen daglig. Gratulerer med ny pus Anonymkode: 07d55...5ca 2
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2021 #4 Skrevet 13. mai 2021 Bruk uparfymert... Det er ikke hyggelig eller bra for katten å bruke kattedo med lavendel/parfyme. Ever clean er den beste for oss mennesker, men kanskje ikke helt den beste for katter. Og en absolutt miljøværsting, men den er god, det er den. Har hørt at den fra musti er like god, compact care(?) men det er samme prinsipp som everclean. Anonymkode: ac7f5...229
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2021 #5 Skrevet 13. mai 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Bruk uparfymert... Det er ikke hyggelig eller bra for katten å bruke kattedo med lavendel/parfyme. Ever clean er den beste for oss mennesker, men kanskje ikke helt den beste for katter. Og en absolutt miljøværsting, men den er god, det er den. Har hørt at den fra musti er like god, compact care(?) men det er samme prinsipp som everclean. Anonymkode: ac7f5...229 Jeg har hørt mye bra om softcat, den er naturlig og bra for katten, og tynnere «korn». Du kan jo prøve å kjøpe to typer til å ha i to kasser og de hvilken katten liker best? Og hvordan de sammenlignes. Anonymkode: ac7f5...229
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2021 #6 Skrevet 13. mai 2021 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Vi får snart en pus. Kassen må stå i stua i starten, derfor lurer jeg på hvilken kattesand som holder best på lukt? Kassen vil jo bli hyppig renset, men vi er jo ikke alltid der idet det skjer. Jeg har tidligere brukt Ever Clean lavendel til gamlepus som vi hadde for noen år siden og likte den, men da sto kassen langt unna oppholdsrom så vi la lite merke til eventuell lukt den gang. Anonymkode: 6c89f...331 Denne fra europris. Trumfer Even clean sin om du spør meg og pusefrøkna. Ellers er do med tak å anbefale Anonymkode: 0c697...ca7 1
Taluno Skrevet 13. mai 2021 #7 Skrevet 13. mai 2021 Jeg bruker trepellets, og merker svært sjeldent lukt selv om jeg ikke rengjør hver eneste dag. Har kasse både i stua og i gangen, og synes det er ekstra digg å slippe støvsuge kattesand daglig... Brukte Everclean lavendel en liten periode (noen dager) når jeg var fosterhjem, den dekket absolutt over lukt, det luktet kun lavendel i hele rommet, og jeg byttet til luktfri sand kjapt fordi det var kvalmende sitte i den syntetiske lavendellukten hele tiden. Heller litt lukt fra avføring enn den lavendellukten altså.... 1
Khloe P.T Skrevet 16. mai 2021 #8 Skrevet 16. mai 2021 Ever Clean, total cover er helt fantastisk. Ingen lukt selv om det er to katter og det noen ganger går to dager før det blir renset.
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2021 #9 Skrevet 16. mai 2021 Fourfriends synes jeg er en bra kattesand. Den kan fåes både med og uten lukt av lavendel. Jeg kjøper uten. Anonymkode: c3077...3d8
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2021 #10 Skrevet 16. mai 2021 AnonymBruker skrev (På 13.5.2021 den 3.43): Jeg synes Everclean er best, men ikke den med lavendel eller tilsatt parfyme. Synes det er litt ekkelt at den lukten sitter i pelsen etterpå, og katten slikker det i seg. Men om du er fan av lavendellukten så for all del. Everclean uten parfyme lukter også godt, bare ikke så kunstig og mye. Det viktigste er å ha nok sand så katten graver godt, og tømme kassen daglig. Gratulerer med ny pus Anonymkode: 07d55...5ca Signerer denne - uparfyrmert Everclean. Og mye sand er viktig Har to katter som bruker samme do, og den renses en gang i døgnet, vaskes en gang i måneden. Står riktignok på et vaskerom, men er sjeldent jeg kjenner lukt, og det jeg kjenner kunne sikkert vært forhindret gjennom hyppigere rens/vask. Anonymkode: c135a...24d 1
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2021 #11 Skrevet 16. mai 2021 AnonymBruker skrev (På 13.5.2021 den 14.48): Denne fra europris. Trumfer Even clean sin om du spør meg og pusefrøkna. Ellers er do med tak å anbefale Anonymkode: 0c697...ca7 Obs kanskje greit å legge ved link🙈 https://www.europris.no/p-kattesand-8-kg-compact-ultra-vitakraft-179369 Anonymkode: 0c697...ca7
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2021 #12 Skrevet 16. mai 2021 Takk for alle tips. Jeg vil helst ha en som ikke har den tunge lavendellukten når den skal stå i stua, så alle tips om luktfri sand tar jeg ekstra til meg! Veldig fint med andres erfaring. Anonymkode: 6c89f...331
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2021 #13 Skrevet 16. mai 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Takk for alle tips. Jeg vil helst ha en som ikke har den tunge lavendellukten når den skal stå i stua, så alle tips om luktfri sand tar jeg ekstra til meg! Veldig fint med andres erfaring. Anonymkode: 6c89f...331 Den jeg linket til over her er luktfri Anonymkode: 0c697...ca7 1
Kittykat Skrevet 16. mai 2021 #14 Skrevet 16. mai 2021 Vi bruker denne fra Buddy. Det er den eneste kattesanden som funker for oss og gjør det den skal. Den er helt super 😊 Luktfri er den også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå