Gå til innhold

Drinkar

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har tenkt å ha eit utval av drinkar i baren i bryllupet vårt. (skal leige lokale der vi ordnar med alkohol sjølv) Kor mange typar bør vi ha? Har tenkt å lage ein plakat der ingrediensene i dei ulike drinkane står, og gi drinkane originale namn, nokon som har gode drink-oppskrifter? Og nokon som har forslag til artige namn???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skal folk blande selv eller har dere bartender????

Fikk anbefalt å ikke ha for mange drinker og for mye forskjellig blandevann...

Vi hadde de tradisjonnelle:

Pjolter - vann og wiskey

Fjellbekk

Rom og cola

seabrice

Hadde noen flere.. men husker ikke helt.. har det ikke foran meg

Har dere noen yndlingsdrinker?? Noe dere alltid drikker???? Eller noe en av gjestene alltid drikker????

Ting må være enkelt!

Vi skulle hatt en som het Sveins spesial om jeg skulle gjort noe slikt... Svein drikker vodka og melk... (bare et eksempel...)

Skrevet

Tja, det kommer jo an på hva slags type folk dere er da. Sånn iforhold til både navn og drinker.

Drinker jeg vet om som jeg synes er veldig gode, er Sex on the beach, snowball, fjellbekk, san fransisco, vodka og sprite, vodka og fanta. Sånne enkle typer.

Skal navnene være i samme "sjanger"? La oss si sjangeren er bryllup, så kan dere jo ha de friske og søte drinkene med navn som "bridesmaid" (eks. sex on the beach som er en søt drink), "wedding night" (orgasm? hehe), "lust" (vodka og den grønne brusen Tropo) osv.

Er sjangeren fest så kan dere jo ha navn som "fattig alkis" (sprit og vann) ((Om dere ikke har alkohollikere i selskapet såklart!!), "under bordet" (shots som f.eks. tyrker osv.. hehe).

Er ikke i så kreativt hjørne i dag, men du skjønner tegninga på hvor jeg vil hen - at det liksom står i stil. Kanskje også lurt å tenke på at navnene passer med selskapet også. Tror du det blir et veldig formelt selskap med nipping til alkohol så er det kanskje ikke så lurt å kalle en drink for "vagina" :ler: Men blir det en mer uformell "bygde-bryllup-fest" så kan du sikkert fint kalle en drink "dans på bordet" ;)

Skrevet

Takk for tips!!!

Vi er ikkje noko særleg til drink-drikkarar vi, såvi har i grunnen ikkje peiling på slikt... Kor finn eg gode oppskrifter? Vi har forresten tenkt å ha ein person i baren som kan blande drinkar..

(Bryllupet blir forresten noko midt i mellom formelt og "bygdefest" trur eg...)

Gjest Merrique
Skrevet

Her er det masse oppskrifter, muligheter til å søke på navn, ingredienser etc:

www.webtender.com

- Merrique :icon_razz:

Gjest Karbojunkie
Skrevet

Vi har bestemt oss for å ha en proff bartender. Forloveren til min kjære er i utebransjen og kunne skaffe en til oss.

Vi ble anbefalt å spørre bartenderen om han hadde noen spesialiteter, og hvilken drinker som var mye bestilt ute.

Da vil vi få en pekepinn på hva som er populært (er heller ingen drinkedrikker!!),

og ikke minst så kan vi bruke bartenderens spesialiteter!!

Hvis jeg skulle valgt selv... så ville jeg gått for en rød, en grønn en hvit, en blå!

Så lite peiling har jeg....

Lykke til! :)

Skrevet
Frozen Strawberry Daiquiri :) mmmmmm.... ;)

:Nikke:

Skrevet (endret)

Kor mykje kostar ein proff bartender då?

Eller for å omformulere spørsmålet mitt (fejkk brått nokre idèar!!); kor mykje bør ein bekjent (med bar-erfaring) få betalt for å stå i baren i eit bryllup??

Endret av veslo

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...