Gå til innhold

Undrende renholdstanker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg blir litt undrende av ting jeg leser om på KG og andre sosiale medier når det gjelder renhold : folk er så redd bakterier at de bruker klor, salmiakk og andre ting for å få det " rent nok" , og så tenker de ikke på at de puster inn disse kjemikaliene og kan skade lungene. Veldig pussig og uvitende måte å tenke på syns jeg. 

Hvorfor ikke bruke midler som er milde? Såpe og vann tar det aller mest i det daglige. Når det ikke er smittsomme sykdommer i hus eller man skal utføre kirurgiske inngrep så trenger man ikke at innbo er sterilt. Noe du føler deg truffet av? 

Anonymkode: 3dd9b...fb3

• Liker 6
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bryr meg ikke om hvordan andre rengjør hjemmet sitt. Men får jeg vite at vedkommende blander klor og salmiakk, så vil jeg selvfølgelig informere om det - da det skaper en giftig gass. 

• Liker 1
Gjest Føsleguri
Skrevet

Jeg bryr meg ikke om hvordan andre rengjør hjemmet sitt. Det påvirker ikke meg på noen som helst måte.

Gjest loveli
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Jeg blir litt undrende av ting jeg leser om på KG og andre sosiale medier når det gjelder renhold : folk er så redd bakterier at de bruker klor, salmiakk og andre ting for å få det " rent nok" , og så tenker de ikke på at de puster inn disse kjemikaliene og kan skade lungene. Veldig pussig og uvitende måte å tenke på syns jeg. 

Hvorfor ikke bruke midler som er milde? Såpe og vann tar det aller mest i det daglige. Når det ikke er smittsomme sykdommer i hus eller man skal utføre kirurgiske inngrep så trenger man ikke at innbo er sterilt. Noe du føler deg truffet av? 

Enig med deg.

Og det er et miljøhensyn her også.

Det dummeste og villeste jeg leser om renhold, spesielt her på KG, er at folk heller masse klor nedi do for å sterilisere nedi doen sin. Det er så bortkastet og så miljøfiendtlig atte hjelp. Hva faen er poenget? Og tenker man ikke på hvor kloren blir av? Det finnes svanemerkede produkter til formålet.

Det er bevist at mikrofiber er bedre enn såpe og vann. Jeg bruker konsekvent mikrofiberkluter og veldig lite såpe. På yttergang, bad og kjøkken bruker jeg litt såpe da, og på tregulvene bruker jeg egnet vaskemiddel.  

AnonymBruker
Skrevet
loveli skrev (9 minutter siden):

Enig med deg.

Og det er et miljøhensyn her også.

Det dummeste og villeste jeg leser om renhold, spesielt her på KG, er at folk heller masse klor nedi do for å sterilisere nedi doen sin. Det er så bortkastet og så miljøfiendtlig atte hjelp. Hva faen er poenget? Og tenker man ikke på hvor kloren blir av? Det finnes svanemerkede produkter til formålet.

Det er bevist at mikrofiber er bedre enn såpe og vann. Jeg bruker konsekvent mikrofiberkluter og veldig lite såpe. På yttergang, bad og kjøkken bruker jeg litt såpe da, og på tregulvene bruker jeg egnet vaskemiddel.  

Ja, ikke sant. Jeg har sett folk har brukt klor på ytterganggulvet fordi ungene har tissa der. Og i bøtter som hører til i sandkassa! Omg! Da har ikke folk peiling. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...