Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Begynner å få pigmentflekker.. Plutselig var de bare der (panna og halsen). Går det an å få de bort? Hva bør jeg gjøre, utenom solkrem (bruker selvfølgelig det), for å bremse det? Vil ikke ha fler 😭

Anonymkode: 5f6e9...113

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du må bruke solfaktor 50 hver dag, og gjerne solhatt! Vet ikke om du får de bort, de blekner om vinteren.

Anonymkode: 6f352...e42

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Du må bruke solfaktor 50 hver dag, og gjerne solhatt! Vet ikke om du får de bort, de blekner om vinteren.

Anonymkode: 6f352...e42

Jeg bruker faktor 50 hver dag. Kan ikke gå med caps/solhatt hele tiden 🙉 Men får begynne å bruke det mer. Søren altså. Kjipt å bli eldre 🙃

AnonymBruker
Skrevet

Tror ikke man får pigmentflekker av dagslys eller fordi man er ute litt i sola. De kommer med tiden og fordi man har ligget mye i sola. Jeg syns bruk av syrer og retinol hjelper. Men om sommeren kommer de tilbake uansett om jeg bruker høy spf.  Dekker de til daglig med sminke 

Anonymkode: e948e...93e

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Begynner å få pigmentflekker.. Plutselig var de bare der (panna og halsen). Går det an å få de bort? Hva bør jeg gjøre, utenom solkrem (bruker selvfølgelig det), for å bremse det? Vil ikke ha fler 😭

Not to worry!

For 3 år sidan såg fekk eg plutselig merkelege pigmentflekker i kinna og i panna, men neste sommar var dei vekk. 

Anonymkode: e9207...239

Skrevet

Skjekk appen Askin. Hudlege på nett. Send inn bilder, og du mottar resept på krem mot pigmentflekker om hudlegen mener at det kan hjelpe. Mener det koster rundt 600,- for en konsultasjon.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Not to worry!

For 3 år sidan såg fekk eg plutselig merkelege pigmentflekker i kinna og i panna, men neste sommar var dei vekk. 

Anonymkode: e9207...239

Du hørte på denne ekstremt irriterende synginga også forsvant pigmentflekkene?  Ok. :laugh:

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 12.5.2021 den 18.48):

Pigmentflekkene kan skyldes tidligere solskader og er ganske vanlig dersom man ikke har brukt tilstrekkelig solbeskyttelse når man var yngre. Hvis du vil forsøke å behandle de hjemme hos deg selv, finnes det flere produkter du kan bruke, som f.eks. syrer og retinol. Noen merker har også spesifikke produkter som inneholder ingredenser som skal kunne dempe pigmenteringer, f.eks. Neostrata Enlighten. Disse produktene kombinerer bl.a. c-vitamin, retinol og syrer.

Selv er jeg veldig fornøyd med Dermaceutic Radiance, den har et ganske høyt innhold av arbutin, kojinsyre, niacinamide, mandelsyre og salicylsyre, og jeg ser allerede forskjell etter 3 uker der jeg har brukt produktet 2 ganger pr uke. Jeg bruker ikke retinol for tiden, men bruker et c-vitaminserum hver dag før fukt og solbeskyttelse. C-vitamin (askorbinsyre) har også god effekt på pigmenteringer og ujevn hudtone. 

Vær obs på at du må starte forsiktig dersom huden din ikke er vant til produkter med aktive ingredienser, og så må du være forberedt på at det tar litt tid, pigmenteringene forsvinner ikke over natta. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...