AnonymBruker Skrevet 12. mai 2021 #1 Skrevet 12. mai 2021 Dere som har barn, kom dere i kontakt med flere folk etter at dere fikk barn enn før? Anonymkode: 36af4...b31
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2021 #2 Skrevet 12. mai 2021 Ikke nødvendigvis. på vår lekeplass er det bare barn litt på våren og aldri noen jevnlig. Så vi ble ikke kjent med noen der. Min barselgruppe var også lite interessert og selv om jeg tok initiativ så ble det ikke noe særlig med den. Vi spurte noen i barnehagen om de ville treffes, noen svarte ikke mens noen traff vi en gang og det var det. Har helt grei kontakt med noen foreldre men har andre venner. Anonymkode: 0ee4a...eb8 1
Bellalala Skrevet 12. mai 2021 #3 Skrevet 12. mai 2021 Mitt inntrykk er at man kommer i kontakt med flere om man skaffer seg hund enn barn 1
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2021 #4 Skrevet 12. mai 2021 Ja! Når de begynner å gå i bursdag til hverandre, men må ha med foreldrene. Da blir man kjent med andre foreldre. Anonymkode: d2f06...4dc 1
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2021 #5 Skrevet 12. mai 2021 Jeg fikk nye venner i nabolaget som er foreldre til barnas venner. Veldig koselig. Tror ikke jeg hadde blitt kjent med dem hadde det ikke vært for barna. Anonymkode: a2c83...2bd 1
Jadzia Skrevet 13. mai 2021 #6 Skrevet 13. mai 2021 Uten tvil for min del. Men komme i kontakt med, og å utvikle vennskap er to veldig ulike ting. Jeg har aldri kjent så mange mennesker som etter jeg fikk barn. Men jeg har ikke noe flere venner av den grunn 5
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2021 #7 Skrevet 13. mai 2021 Jadzia skrev (1 time siden): Uten tvil for min del. Men komme i kontakt med, og å utvikle vennskap er to veldig ulike ting. Jeg har aldri kjent så mange mennesker som etter jeg fikk barn. Men jeg har ikke noe flere venner av den grunn Takk for svar, lurte ikke på venner, kunn dom jeg skrev, å komme i kontakt med. Anonymkode: 36af4...b31 1
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2021 #8 Skrevet 13. mai 2021 Ja. Vi har fått kontakt med mange, og fått mange nye venner. Anonymkode: c9e54...e51 1
Gjest ABM Skrevet 13. mai 2021 #9 Skrevet 13. mai 2021 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Dere som har barn, kom dere i kontakt med flere folk etter at dere fikk barn enn før? Anonymkode: 36af4...b31 Ja kommer i kontakt med foreldre til barnas venner og gjennom idrettslag o.l. så ja gjennom barna får en masse nye kontakter
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2021 #10 Skrevet 13. mai 2021 Ja, man må jo forholde seg til andre foreldre i barnehage/skole, foreldremøter osv. Men du må jo også være åpen, for å bli bedre kjent med de, hvis det er det du ønsker. Det skjer liksom ikke av seg selv. Jeg var ung mor, og har nå et barn på 10 år. Jeg fikk meg ikke akkurat nye venner, fordi de andre foreldrene var 10-15år eldre enn meg og i en annen livssituasjon; gift, etablert, utdannet osv. Anonymkode: 6ee75...4d2
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2021 #11 Skrevet 13. mai 2021 Barn fører en jo inn på mange arenaer hvor en omgåes andre foreldre. Dugnad i barnehagen, idrettslag/andre aktiviteter, forestillinger og arrangement i skolen, osv. Men som alle andre arenaer hvor folk naturlig møtes, så ligger det likevel mye på en selv. Om en ikke mingler og driver normalt høflig smalltalk, så oppnår en jo heller ikke kontakt med andre. Står en bare i et hjørne for en selv så signaliserer en til andre at vil helst være i fred. Anonymkode: 68bd3...13b
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2021 #12 Skrevet 14. mai 2021 Man kommer i kontakt med flere ja, men om man blir venner er en annen sak. Har fått et par venninner gjennom det at jeg har et barn, men den ene kuttet kontakten når hun flyttet fra Oslo. Den andre har jeg fortsatt kontakt med. De andre ser jeg aldri lenger for mitt barn er nesten voksen nå. Det avhenger nok både litt av hvor mange barn du har (møter flere foreldre jo flere barn du har), hvor mye du er aktiv på ulike steder (skolearrangementer, fritidsaktiviteter osv), og om du møter noen du virkelig klaffer godt med. Mye som spiller inn. Anonymkode: 14e64...7c8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå