Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Min aap går ut nå. Har fått praksisplass 2 dager i uken. Min forrige kontaktperson i nav sa at jeg får tiltakspenger for de 2 dagene i uken jeg jobber. Og så må jeg søke sosialstønad. Fikk ny kontaktperson fra Mai. Hun sier at jeg skal krysse av for at jeg jobber 5 dager i uken og får betaling for det. Nå er jeg forvirret. Hvis jeg krysser av for jobb hver dag og det er feil, så blir jeg straffet?

Hvem skal jeg høre på? 

Anonymkode: 8572b...efc

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

I utgangspunktet skal man krysse av for tiltak de dagene man faktisk er på tiltaket. Ikke kryss av på jobb hvis det ikke er "ordinær" jobb (der du får lønn). 

Deltar du på arbeidstrening og det er to dager i uka, så skal du krysse av for kun de to dagene. Deltar du på f.eks. oppfølgingstiltaket og har arbeidstrening gjennom dette, kan det være rett at du krysser av for tiltak hver dag. Da deltar du på tiltaket fem dager i uka selv om du bare fysisk møter opp på arbeidsplassen to ganger i løpet av uka. Det kommer altså litt an på hvilket tiltak det er snakk om. :) Står det noe om antall dager på vedtaket om tiltaket?

Anonymkode: a0cec...516

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hva slags tiltak er du i? Det er av stor betydning.

Om du bare har arbeidstrening og er det to ganger i uken, så skal du bare krysse av for to dager. Om du er i oppfølgingstiltaket/AFT el. og er i praksis gjennom dem, så skal du krysse av for fem dager.

Anonymkode: 6244d...965

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker said:

Hva slags tiltak er du i? Det er av stor betydning.

Om du bare har arbeidstrening og er det to ganger i uken, så skal du bare krysse av for to dager. Om du er i oppfølgingstiltaket/AFT el. og er i praksis gjennom dem, så skal du krysse av for fem dager.

Nei, hør på veilederen. Både på AAP og tiltakspenger fikk jeg klar beskjed om å huke av for fem av syv dager i uken hver gang jeg leverte meldekort.

Anonymkode: d5a27...a30

AnonymBruker
Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker said:

Nei, hør på veilederen. Både på AAP og tiltakspenger fikk jeg klar beskjed om å huke av for fem av syv dager i uken hver gang jeg leverte meldekort.

Det kommer som sagt an på tiltaket. 

https://www.nav.no/no/person/arbeid/dagpenger-ved-arbeidsloshet-og-permittering/meldekort-hvordan-gjor-du-det/slik-fyller-du-ut-meldekortet-tiltakspenger_kap 
"Hvis du har avtalt med NAV å delta på tiltak, kurs, utdanning eller annen aktivitet, skal du svare «ja» og krysse av for de dagene du har utført avtalt aktivitet." 

Anonymkode: a0cec...516

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg er helt enig at man skal snakke med veileder. Men det kommer an på tiltaket man er i. Noen tiltak regnes som et fulltidstiltak, selv om man bare møter opp noen ganger i uken. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...