Gjest Anonymous Skrevet 1. oktober 2002 #1 Skrevet 1. oktober 2002 jeg og min kjære satt å diskutrte en tin gforrige dagen! det vi diskuterte blir sett på som en almennsak menda vi gikk litt dypere inn i det var vi uenige.. når gutten frir til jenta, og spør om hun vil gifte seg med han,da gir han henne en ring som han setter på fingern hennes. men hva med når de kommer så langt som til kirken? da tas det jo frem to nye ringer som settes på fingeren! er det da normalt å kjøpe inn to ringer,eller brukes den ringen somdet ble fridd med engang til inne i kirken(det vil si at den må tas av igjen etter frieriet)
meta Skrevet 1. oktober 2002 #2 Skrevet 1. oktober 2002 Det varierer. Noen kjøper ny ringer, noen smelter om forlovelsesringene. Ikke alle har en ringseremoni i kirken, men beholder bare forlovelsesringen på. Noen tar av forlovelsesringen og tar den på i kirken. Dersom man beholder forlovelsesringene graverer man gjerne inn bryllupsdatoen også.
Gjest Anonymous Skrevet 1. oktober 2002 #3 Skrevet 1. oktober 2002 Tror dette er litt forskjellige. Vi ble enige om at vi ville gjøre det på den "amerikanske" måten som vi er vant til fra film og som jeg syns er mest romantisk . Når samboeren min fridde var det med en stor diamantring. Han gikk ikke med noen ring i forlovelsestiden. Da vi giftet oss kjøpte vi to nye "vanlige" gifteringer.
gleder meg! Skrevet 1. oktober 2002 #4 Skrevet 1. oktober 2002 Vi bruker forlovelsesringene, skal gravere inn bryllupsdatoen og! Vil ha den samme ringen, ringene som et tegn på vår kjærlighet skal følge oss inn i ekteskapet!
Juli-79 Skrevet 1. oktober 2002 #5 Skrevet 1. oktober 2002 Vi gjorde det samme som "gleder meg". Satt ikke på hverandre ring i kirken. Da vi var til samtale med presten og han såg at vi hadde ringer på fingen så sa han "ja dere skal ikke sette på ringer i kirken", han tok dette som en selvfølge i og med at vi alt hadde ringene på. Vi leverte de inn til gullsmeden noen uker før bryllupet og fikk de pusset og fikk samtidig gravert inn bryllupsdatoen.
Augustbrud02 Skrevet 1. oktober 2002 #6 Skrevet 1. oktober 2002 Her må man gjøre det som man synes er best selv. Min mann hadde kjøpt forlovelsesringer i smug som vi satte på da han fridde til meg (synes det nemlig skal skje overraskende jeg da). Han hadde da allerede fått navn og dato gravert inn. 1 mnd før bryllupet tok vi av oss ringene for å gravere inn bryllupsdatoen. I kirken sate vi ringene på igjen. Synes det er koselig å ha de samme ringene fortsatt, dessuten er det vanlige glatte gullringer som egner seg både som forlovelses- og gifteringer!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå