Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

I januar meldte jeg meg inn på et treningssenter under kategorien "Gratis ut året". I februar ble jeg belastet for vanlig beløp. Jeg sendte mail til treningssenteret, og fikk beskjed om at det var skjedd en feil under registrering, så "Gratis ut året" gjaldt ikke. Jeg får mulighet til å meldte meg ut, samt få refundert månedsbeløpet jeg er trukket. Eller så kan jeg fortsette som vanlig medlem, og dermed betale et månedelig beløp. 

Er dette greit eller burde treningssenteret kompensert med med noe mer? 

PS: Jeg ønsker ingen personlig kritikk om å være kravstor eller annen usakligheter. Jeg spør bare hva dere tenker. 

Anonymkode: 20e22...c6a

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hva mener du at de skal gjøre? Feil skjer og du har fått beløpet refundert. 

Anonymkode: 05694...fb0

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hva mener du at de skal gjøre? Feil skjer og du har fått beløpet refundert. 

Anonymkode: 05694...fb0

Som sagt, jeg spør dere hva dere tenker. 

AnonymBruker
Skrevet

Har de reklamert eller annonsert med Gratis ut året?

Hvis ja - hva slags feil skjedde under registrering som gjør at du likevel ikke får det?

Anonymkode: b0be1...1b1

AnonymBruker
Skrevet

Om dette skal være gratis ut år så hadde ikke jeg tatt til takke med «det har skjedd en feil, du kan betale vanlig beløp». 

Anonymkode: f908d...193

• Liker 4
Gjest Råååsa
Skrevet

Jeg tenker at enten er du ikke så smart, eller så er du veldig grådig og kapabel til å svindle til deg penger du ikke har (moralsk) rett på. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Har de reklamert eller annonsert med Gratis ut året?

Hvis ja - hva slags feil skjedde under registrering som gjør at du likevel ikke får det?

Anonymkode: b0be1...1b1

Nei, ingen annonsering, men valgmuligheten "Gratis ut året" kunne velges under registrering. Aner ikke hva som gikk feil. Mest sannsynlig skulle ikke jeg ikke fått muligheten til velge "Gratis ut året". Fikk bare beskjed om at det var skjedde en feil, og derfor kunne jeg ikke få gratis ut året. 

Altså, jeg mistenkte noe kunne være feil når "Gratis ut året" kommer i januar. Men transaksjonen gikk gjennom, og jeg fikk bekreftelse på at jeg hadde gratis trening ut året. Fikk ingen beskjed om noe annet før jeg ble belastet neste måned. 

AnonymBruker
Skrevet
Råååsa skrev (3 minutter siden):

Jeg tenker at enten er du ikke så smart, eller så er du veldig grådig og kapabel til å svindle til deg penger du ikke har (moralsk) rett på. 

Det var akkurat dette jeg i åpningsinnlegget ba om at du ikke skulle skrive. Hvem som sitter med intelligens, kan jo diskuteres. Det er ikke min feil at treningssenteret har feil i sine systemer. Jeg er verken grådig eller svindler. Jeg fikk tilbudet, og jeg tok det. Når jeg i ettertid får beskjed om at tilbudet var en feil, spør jeg dere hva som er riktig å gjøre av treningssenteret. 

Gjest Råååsa
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det var akkurat dette jeg i åpningsinnlegget ba om at du ikke skulle skrive. Hvem som sitter med intelligens, kan jo diskuteres. Det er ikke min feil at treningssenteret har feil i sine systemer. Jeg er verken grådig eller svindler. Jeg fikk tilbudet, og jeg tok det. Når jeg i ettertid får beskjed om at tilbudet var en feil, spør jeg dere hva som er riktig å gjøre av treningssenteret. 

Jeg synes de har gjort det riktige. La det gå. 

AnonymBruker
Skrevet

Tja, åpenbart en feil, som du selv nevner. Åpenbart fikk du startet et medlemskap med gode betingelser (ref. bekreftelsen du nevner). 

Kan det være at flere har fått dette tilbudet? 
Er det et stort treningssenter/kjede?

Hvis du er den eneste som fikk dette tilbudet, ser jeg ingen grunn til at senteret ikke skulle erkjenne feilen sin, og gi deg gratis trening - i hvert fall et par-tre måneder som plaster på såret. Kanskje til og med hele året (hvis det er en stor kjede med god kapital). Har mange fått tilbudet, vil det være et stort tap for senteret, og forståelig om de ikke kan gi gratis trening. Men en måned eller to burde helt klart være mulig. Hvis det er en liten kjede, så forstår jeg at det ikke er mulig å gi gratis trening. De tilbyr jo refundering av beløpet om du melder deg ut, så litt penger er det jo i omløp. 

Anonymkode: 3228a...f17

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Kan det være at flere har fått dette tilbudet? 
Er det et stort treningssenter/kjede?

Vet ikke.

Jepp!

AnonymBruker
Skrevet

Dette går nok under "for godt til å være sant", og senteret har da rett til å heve avtalen.

Anonymkode: a862f...898

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Spørsmålet her er vel hva sier den faktiske avtalen du inngikk med senteret? Du har vel signert på en eller annen kontrakt? Hvordan ble tilbudet kommunisert til deg?  Burde du ha forstått at dette er et for godt tilbud?

Gratis ut året i januar høres ut som en feil og noe som egentlig kun skulle gjelde i slutten av foregående år.

Anonymkode: 89c39...d39

AnonymBruker
Skrevet

Du bør bli støttemedlem TS. 

Anonymkode: c0bbf...abd

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Burde du ha forstått at dette er et for godt tilbud?

TS skriver selv at hun mistenkte at dette var feil, siden det var "gratis ut året" i januar. Dermed er det ikke noe mer å kreve her, og avtalen blir opphevet.

Vet ikke om dette var innafor skrivereglene til TS, men er dette jeg mener/tenker.

Anonymkode: 85da1...ec1

AnonymBruker
Skrevet

De skal vel kun kompensere for reellt tap. Med mindre du hadde et veldig godt tilbud hos et annet treningssenter som du gikk glipp av fordi du valgte dette, så har du jo ikke tapt noe mer enn det du har betalt. :) 

Anonymkode: 05495...0f1

Skrevet

Jeg tenker det senteret gjør er godt innafor og at forsøk på å få mer en dette bare er grådighet. Gråsone ting er jeg generelt for at bedrifter tar ansvaret for, men synes ikke dette er noe gråsone. 

Skrevet

Jeg synes treningssentret har gjort det som kan forventes.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...