Gå til innhold

Blir ikke kvinner flest overbevist gjennom argumentasjon?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

For det første så er dette kunnskap menn har visst om de i minst 10+ år. Greia er at ingen ville forsket på dette, for resultatene ville skapt ramaskrik.

Men hadde faktisk påstandene mine vært feil, og hadde det vært at kvinner ikke var sånn, så ville det blitt pushet som kunnskap. Girlpower og alt det der.

Siden forskningen mangler så er det opp til folk flest å gjøre undersøkelsene selv. Men vit det at det ikke er uten videre at kvinner ikke når opp på phd nivå. Nettopp pga solipsisme og at phd arbeid krever evne til å tenke det utenkelige

Anonymkode: fbe60...e7b

Hmmmm.🥴

http://www.foustatistikkbanken.no/nifu/index.jsp?catalog=http%3A%2F%2Fwww.foustatistikkbanken.no%3A80%2Fobj%2FfCatalog%2FCatalog28&submode=catalog&language=no&mode=documentation&top=yes

Anonymkode: e9334...b04

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

For det første så er dette kunnskap menn har visst om de i minst 10+ år. Greia er at ingen ville forsket på dette, for resultatene ville skapt ramaskrik.

Men hadde faktisk påstandene mine vært feil, og hadde det vært at kvinner ikke var sånn, så ville det blitt pushet som kunnskap. Girlpower og alt det der.

Siden forskningen mangler så er det opp til folk flest å gjøre undersøkelsene selv. Men vit det at det ikke er uten videre at kvinner ikke når opp på phd nivå. Nettopp pga solipsisme og at phd arbeid krever evne til å tenke det utenkelige

Ingen problem å nå opp til PhD nivå. En trenger bare god hukommelse for det. Men når det kommer til faktisk god vitenskap, komme evner til å tenke originalt og abstrakt inn.

Utdanning gjør det ikke smart eller vis. Det gir deg bare kunnskap.

Anonymkode: 80f8b...c14

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ja og når kvinner ikke klarer forstå noe, så ser de på hvordan personen fremstår og prøver å se om det vedkommende sier kan være troverdig.

Jeg kom med egne erfaringer, men det er ikke bare jeg som har disse erfaringene. 

Det er en grunn til at kvinner leser så mye, det er en grunn til at de snakker så mye med venninner og andre, det er en grunn til at de deler informasjon. Det er sånn de bygger sitt grunnlag. Men presenterer du logikk eller fakta som er utenfor hennes referansegrunnlag, så vil hun 99/100 ganger avslå det.

Det er derfor jeg personlig unngår å ha dype samtaler med kvinner under 55. Det er ikke før de når 55/60 årsalderen at de lærer seg å åpne seg for andre meninger, uten å få slike emsjonelle responser som du har vist, og gå til angrep på noe de ikke liker

Har du noen eksempler på fakta og logikk du har forsøkt presentere og som da er blitt avvist av kvinner?

Anonymkode: ab1cf...f25

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
54 minutter siden, AnonymBruker said:

Søk på: SSB master- og doktorgrader. Kvinner tar snart igjen menn.

Anonymkode: 572e6...0db

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Søk på: SSB master- og doktorgrader. Kvinner tar snart igjen menn.

Anonymkode: 572e6...0db

Når det gjelder doktorgrader passerte kvinner menn i 2014.

• Liker 3
Gjest TheCatLady
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg antar at du har tall på at kvinner ikke når opp på PhD-nivå? Det burde jo være tall på akkurat det. 

Det er ikke mitt inntrykk at de ikke gjør det, men kanskje du mener innen spesifikke fagmiljø. 

Gjest Fnuggolina
Skrevet
RehabilitertIncel skrev (3 timer siden):

😂

Det er ingen jævla bragd å ta en mastergrad eller doktorgrad. Bare jobb hver dag og len deg på veileder så er du i mål. Føl en prosess så er du i mål. Skjønner ikke hvorfor kvinner mener at dette er noe å være stolt av.

Iløpet av mastergraden så lærer du å jobbe med forskning og det å skrive papers. Skriv så noen papers som blir publisert iløpet av doktorgraden og fortsett å jobbe. DIsputas - bam, gratulerer du er nå en doktor

Ja, det var jo det jeg sa?

Pulte meg til samtlige vekttall og studiepoeng gjennom 7 år på 3 ulike universiteter.

Og sensor - da telefonsex siden hun eller han aldri møtte meg.

Ooooog veileder selvsagt ja. Og sensor der og. Via mail. Eller; via tankene, for jeg snakket jo egentlig aldri med noen av sensorene 🤷‍♀️

Men ja. MYE blowjobs der ja. 

Mens jeg lærte å skrive....hva kaller du det? Papers? :P (det kalles ikke det altså). 

Gjest RehabilitertIncel
Skrevet
1 minutt siden, Fnuggolina said:

Ja, det var jo det jeg sa?

Pulte meg til samtlige vekttall og studiepoeng gjennom 7 år på 3 ulike universiteter.

Og sensor - da telefonsex siden hun eller han aldri møtte meg.

Ooooog veileder selvsagt ja. Og sensor der og. Via mail. Eller; via tankene, for jeg snakket jo egentlig aldri med noen av sensorene 🤷‍♀️

Men ja. MYE blowjobs der ja. 

Mens jeg lærte å skrive....hva kaller du det? Papers? :P (det kalles ikke det altså). 

Veiledern min var engelsk, og vi jobbet kun på engelsk. Aner ikke hva det heter på norsk og bryr meg fint lite egentlig

Det er fortsatt ingen jævla bragd. Helt latterlig enkelt å drive på i akademia på toppnivå

Altså denne gjengen beviste det så fint

https://eu.usatoday.com/story/opinion/voices/2018/10/10/grievance-studies-academia-fake-feminist-hypatia-mein-kampf-racism-column/1575219002/

Gjest Fnuggolina
Skrevet
RehabilitertIncel skrev (Akkurat nå):

Veiledern min var engelsk, og vi jobbet kun på engelsk. Aner ikke hva det heter på norsk og bryr meg fint lite egentlig

Det er fortsatt ingen jævla bragd. Helt latterlig enkelt å drive på i akademia på toppnivå

Altså denne gjengen beviste det så fint

https://eu.usatoday.com/story/opinion/voices/2018/10/10/grievance-studies-academia-fake-feminist-hypatia-mein-kampf-racism-column/1575219002/

Mhm.

Da er du faktisk dum som et ustekt brød. 

Gjest RehabilitertIncel
Skrevet
1 minutt siden, Fnuggolina said:

Mhm.

Da er du faktisk dum som et ustekt brød. 

Mulig. 

Har lekt med tanken om å se etter kvinnfolk som skal disputere og så lese avhandlingen deres. Hvis det er mulig å finne feil og mangler så møter jeg opp og ser om jeg kan få henne til å gråte. Spiller ingen rolle hvilket fagfelt egentlig

Hadde vært litt gøy

AnonymBruker
Skrevet
RehabilitertIncel skrev (1 minutt siden):

Mulig. 

Har lekt med tanken om å se etter kvinnfolk som skal disputere og så lese avhandlingen deres. Hvis det er mulig å finne feil og mangler så møter jeg opp og ser om jeg kan få henne til å gråte. Spiller ingen rolle hvilket fagfelt egentlig

Hadde vært litt gøy

Håper du prøver. Tipper det ikke blir hun som begynner å gråte.

• Liker 1
Gjest RehabilitertIncel
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Håper du prøver. Tipper det ikke blir hun som begynner å gråte.

Hah, jeg møter ikke opp om hun har gjort en god nok jobb. Les hva jeg skrev. "hvis det er mulig å finne feil og mangler". Ergo har hun ikke jobbet bra nok.

AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, RehabilitertIncel said:

Mulig. 

Hadde vært litt gøy

Og du lurer på hvorfor du er incel?

Anonymkode: 1d745...a74

• Liker 2
Gjest RehabilitertIncel
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Og du lurer på hvorfor du er incel?

Tja kanskje jeg blir kompis med noen av professorene der. 

Think about the possiblities!

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, RehabilitertIncel said:

Tja kanskje jeg blir kompis med noen av professorene der. 

Think about the possiblities!

Homocel?

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Du har virkelig ikke forstått hvor viktig statistikken er du? Jada den kan vinkles, men har du litt kognitive evner forstår man det lett. Nesten alle arenaer bygger på statistikk. Nesten utelukkende all forskning gjort. 

Om du er kvinnelig nå, da har du nesten bekreftet det ts skriver

Anonymkode: 37331...481

Jeg forstår ikke hvor viktig statistikk er fordi jeg ikke vil lytte til dem som leser statistikk som de vil?

Les det jeg skrev, og så det du skrev. Om man har litt kognitive evner er det ganske lett å forstå at du dummet deg ut, og at du bekreftet at noen leser med gaffel, og forstår det de vil forstå. Ikke hva ting virkelig sier.

Leser du statistikk på samme måte som du leste mitt innlegg, ja da lytter jeg nok ikke når du drar frem "beviser" du ikke egentlig har forstått. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 12.5.2021 den 18.40):

Du har virkelig ikke forstått hvor viktig statistikken er du? Jada den kan vinkles, men har du litt kognitive evner forstår man det lett. Nesten alle arenaer bygger på statistikk. Nesten utelukkende all forskning gjort. 

Om du er kvinnelig nå, da har du nesten bekreftet det ts skriver

Anonymkode: 37331...481

Mange trekker slutninger om årsak basert på statistikk. At A og B opptrer samtidig betyr ikke at A er årsak til B. Feks får folk beviselig mer barn i områder med mye stork, det betyr fortsatt ikke at storken bidrar til barn. 

Statistikk kan misbrukes og misforstås. 

Anonymkode: d4214...7fd

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 12.5.2021 den 17.31):

For meg virker det som om de fleste kvinner ikke blir overbevist gjennom argumentasjon eller bevis. Det er som om de har blitt gitt meningene tidlig i livet og mener det resten av livet. Det er ikke hva som gir gode konsekvenser som er riktig, det er hva som føles riktig. Det er følelsene som bestemmer, ikke hva som i virkeligheten er riktig. Om en argumenterer blir de bare mer bastante. Så skoleverket og media har enorm påvirkning.

Det kan sies om mange menn også. 

Anonymkode: 8a186...e7d

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 12.5.2021 den 19.46):

Ingen problem å nå opp til PhD nivå. En trenger bare god hukommelse for det. Men når det kommer til faktisk god vitenskap, komme evner til å tenke originalt og abstrakt inn.

Utdanning gjør det ikke smart eller vis. Det gir deg bare kunnskap.

Har du en phd-grad? Det kreves ikke bare god hukommelse, altså. Det kreves flere år med forskning, gode analytiske evner og gode språkferdigheter både på engelsk og på norsk. Hvis man ikke behersker abstrakt tenkning, klarer man heller ikke en doktorgrad. Man klarer ikke en bachelor engang.

Og jo, utdannelse gjør deg selvsagt smartere. På det feltet du studerer. 

Anonymkode: c6e3d...0b9

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er en kjent sak innenfor PR og politisk konsulentvirksomhet at for å overbevise menn må du appellere til data og logikk ("av x følger y"), mens for å overbevise kvinner må du appellere til den kvinnelige offermentalitet.

Lyst å få med deg kvinner på laget imot innvandring fra islamske land? Appeller til hvordan islam behandler kvinner.

Lyst å gjøre kvinner mer miljøvennlige? Spinn det til at kvinner er de største ofrene for klimaforandringer.

Lyst å være et "fredsparti"? Spinn det til at de fremste ofrene for krig er kvinner.

Anonymkode: 60e33...511

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...