Gå til innhold

Blir ikke kvinner flest overbevist gjennom argumentasjon?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

For meg virker det som om de fleste kvinner ikke blir overbevist gjennom argumentasjon eller bevis. Det er som om de har blitt gitt meningene tidlig i livet og mener det resten av livet. Det er ikke hva som gir gode konsekvenser som er riktig, det er hva som føles riktig. Det er følelsene som bestemmer, ikke hva som i virkeligheten er riktig. Om en argumenterer blir de bare mer bastante. Så skoleverket og media har enorm påvirkning.

Anonymkode: 80f8b...c14

Skrevet

Jeg blir i alle fall ikke overbevist gjennom av denne synsete argumentasjonen. Er du sikker på at du bare ikke er dårlig på å argumentere for deg? Og henter inn anekdotiske bevis? 

• Liker 43
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

For meg virker det som om de fleste kvinner ikke blir overbevist gjennom argumentasjon eller bevis. Det er som om de har blitt gitt meningene tidlig i livet og mener det resten av livet. Det er ikke hva som gir gode konsekvenser som er riktig, det er hva som føles riktig. Det er følelsene som bestemmer, ikke hva som i virkeligheten er riktig. Om en argumenterer blir de bare mer bastante. Så skoleverket og media har enorm påvirkning.

Det er fordi de er solipsistiske.

Det betyr kort fortalt at "kun det som er i min verden, mine følelser, mine tanker, mine erfaringer, min utdanning og mitt grunnlag kan være sant. Hvis det ikke kan knyttes til meg så kan det ikke være sant"

Det er derfor de aller fleste kvinner ikke er egnet til å drive forskning på høyt nivå. Det krever for mye av dem. Menn har større evne til å tenke det umulige.

Når det er sagt så har jeg møtt helt vanvittig mange menn som ikke klarer gi slipp på sitt syn. Det handler også om følelser. Men jeg har opplevd langt mer suksess med å overtale menn enn kvinner. 

Anonymkode: fbe60...e7b

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Dette skjønte jeg ikke.

Anonymkode: 572e6...0db

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Okei, takk for at du deler observasjonen din. Noe du lurte på sånn ellers? 😊

Anonymkode: 48cb1...948

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det betyr kort fortalt at "kun det som er i min verden, mine følelser, mine tanker, mine erfaringer, min utdanning og mitt grunnlag kan være sant. Hvis det ikke kan knyttes til meg så kan det ikke være sant"

Det er derfor de aller fleste kvinner ikke er egnet til å drive forskning på høyt nivå. Det krever for mye av dem. Menn har større evne til å tenke det umulige.

Når det er sagt så har jeg møtt helt vanvittig mange menn som ikke klarer gi slipp på sitt syn. Det handler også om følelser. Men jeg har opplevd langt mer suksess med å overtale menn enn kvinner. 

Du fremstår ikke akkurat egnet til å uttale deg om dette på systemnivå når du baserer deg på anekdotiske bevis. 

Anonymkode: 5c1b1...a91

• Liker 29
AnonymBruker
Skrevet

Åherrregud.

Anonymkode: 079f9...e26

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Håper ikke du er heteroseksuell. Må være vanskelig å være tiltrukket av noen man ser på som brødhuer.

Anonymkode: 079f9...e26

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

Og hvis dette er argumentasjonsnivået du prøver å overbevise dem med er det ikke rart de ikke endrer mening 🙈🤭

Anonymkode: 48cb1...948

• Liker 28
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker said:

Du fremstår ikke akkurat egnet til å uttale deg om dette på systemnivå når du baserer deg på anekdotiske bevis. 

Anonymkode: 5c1b1...a91

Ja og når kvinner ikke klarer forstå noe, så ser de på hvordan personen fremstår og prøver å se om det vedkommende sier kan være troverdig.

Jeg kom med egne erfaringer, men det er ikke bare jeg som har disse erfaringene. 

Det er en grunn til at kvinner leser så mye, det er en grunn til at de snakker så mye med venninner og andre, det er en grunn til at de deler informasjon. Det er sånn de bygger sitt grunnlag. Men presenterer du logikk eller fakta som er utenfor hennes referansegrunnlag, så vil hun 99/100 ganger avslå det.

Det er derfor jeg personlig unngår å ha dype samtaler med kvinner under 55. Det er ikke før de når 55/60 årsalderen at de lærer seg å åpne seg for andre meninger, uten å få slike emsjonelle responser som du har vist, og gå til angrep på noe de ikke liker

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker said:

Når den såkalte argumentasjonen befinner seg på nivået "Kvinner er sånn og menn er slik fordi det sier jeg så derfor er det sant", så blir de færreste kvinner overbevist, ja.

Anonymkode: eef8d...96a

• Liker 28
AnonymBruker
Skrevet

Menn er fokusert på fakta og bevis, kvinner er fokusert på følelser og personlige erfaringer.

Noe jeg synes er artig på KG er argumentasjon av typen "nei statistikken stemmer ikke, for naboen til mora til venninna mi er ikke slik". Dvs at statistikk blir satt til side for personlige erfaringer og anekdoter.

Anonymkode: 3ad4b...713

• Liker 2
Skrevet

Kommer du med fakta og sikre kilder, så kan jeg garantere deg at du vinner argumentasjonen. 

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Når den såkalte argumentasjonen befinner seg på nivået "Kvinner er sånn og menn er slik fordi det sier jeg så derfor er det sant", så blir de færreste kvinner overbevist, ja.

Les denne så ser du at vedkommende sier nøyaktig det samme som jeg hevder

Menn er fokusert på fakta og bevis, kvinner er fokusert på følelser og personlige erfaringer.

Noe jeg synes er artig på KG er argumentasjon av typen "nei statistikken stemmer ikke, for naboen til mora til venninna mi er ikke slik". Dvs at statistikk blir satt til side for personlige erfaringer og anekdoter.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Stemmer ikke i mitt tilfelle. Men jeg synes generelt folk ikke er interessert nok i sannhet, derfor spiller argumenter ingen rolle for dem. De har allerede noe som føles trygt/fordelaktig å 'tro' på. 

Anonymkode: b37cf...07b

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Dette er bare tull. Mange menn her inne har minst like dårlig forståelse for forskning som kvinnene. For det å vise til forskning betyr ikke at man viser til verden som den er. Det hjelper dessverre ikke å søke opp en forskningsartikkel om man ikke er i stand til å vudere den kritisk. 

Anonymkode: 1a432...f07

• Liker 23
AnonymBruker
Skrevet

Les denne så ser du at vedkommende sier nøyaktig det samme som jeg hevder

En person og en person til er ikke bevis for noe annet enn at to personer med samme syn uttrykker dette i den samme tråden.

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

En person og en person til er ikke bevis for noe annet enn at to personer med samme syn uttrykker dette i den samme tråden.

Nei du får bare forkaste forklaringene fordi du selv er uenig eller ikke ser det. I tråd med påstandene våre.

AnonymBruker
Skrevet

man skal liksom gå rundt og late som at mennesker er rasjonelle og jeg synes dette faktisk er ganske flaut. 

For å være helt ærlig føler jeg at andre mennesker har ofret meg fordi de selv har et voldsomt behov for å føle seg ‘riktige’, ha rette meninger, føle at de gjør det riktige, føle at de har en mening i livene sine. At følelser på en måte har blitt en handelsvare i samfunnet og at disse følelsene har blitt rimelig billige. 

kunne ønske flere mennesker klarte å skille mellom innbilske tanker og faktisk realitet. At man klarte å forstå at egoet ens er sjeldent interessert for andre enn dem selv. 

Anonymkode: a953a...aec

Gjest Fnuggolina
Skrevet

Nei, selv etter mange år på universitetet med gode karakterer er vi kvinner for trange i nøtta til helt elementære ting.

Det er fordi vi ligger oss til master- og doktorgradene våre. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...