AnonymBruker Skrevet 12. mai 2021 #1 Del Skrevet 12. mai 2021 Har slitt med ustabil syklus siden jeg sluttet på Cerazette i oktober, men de tre siste periodene har den stabilisert seg med følgende mønster: Jeg har mensen i 2 dager, og får EL på cd 12. Men så får jeg mensen igjen 11 dager etter EL, noe som tyder på at lutealfasen min er for kort. Jeg tok Wild Yam i forrige periode, men mensen kom likevel. Er det noe mer jeg kan gjøre? Venter på time til GU, og men den er ikke før i juni. Jeg er forresten 39 år. Anonymkode: 23f76...18d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2021 #2 Del Skrevet 12. mai 2021 Kom likevel tidlig, skulle det stå. Anonymkode: 23f76...18d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2021 #3 Del Skrevet 12. mai 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Har slitt med ustabil syklus siden jeg sluttet på Cerazette i oktober, men de tre siste periodene har den stabilisert seg med følgende mønster: Jeg har mensen i 2 dager, og får EL på cd 12. Men så får jeg mensen igjen 11 dager etter EL, noe som tyder på at lutealfasen min er for kort. Jeg tok Wild Yam i forrige periode, men mensen kom likevel. Er det noe mer jeg kan gjøre? Venter på time til GU, og men den er ikke før i juni. Jeg er forresten 39 år. Anonymkode: 23f76...18d Jeg hadde 9/10 dager lutealfase forrige syklus. Denne mnd prøver jeg B6 pyridoksin. Aner ikke om det funker da. Er jo kjerringråd, men jeg prøver i hvert fall 😊 Anonymkode: 96cc1...dbf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2021 #4 Del Skrevet 12. mai 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Har slitt med ustabil syklus siden jeg sluttet på Cerazette i oktober, men de tre siste periodene har den stabilisert seg med følgende mønster: Jeg har mensen i 2 dager, og får EL på cd 12. Men så får jeg mensen igjen 11 dager etter EL, noe som tyder på at lutealfasen min er for kort. Jeg tok Wild Yam i forrige periode, men mensen kom likevel. Er det noe mer jeg kan gjøre? Venter på time til GU, og men den er ikke før i juni. Jeg er forresten 39 år. Anonymkode: 23f76...18d Jeg fyller 40 i år, og har som deg gått på cerazette. Sluttet i februar. Fikk en blødning som føltes som vanlig mens etter ca tre uker. Mulig eggløsning, men syklusen hadde blitt kortere. Også tredje mens viste at jeg hadde fått kortere syklus på kun 24 dager. Siste eggløsning var 30.april, 1.mai eller 2.mai. Fikk positiv graviditetstest i dag, til tross for kortere lutealfase enn før. Har tatt b6-vitamin 25mg daglig siden siste mens, men aner ikke om det var det som gjorde utslaget eller kun flaks. Anonymkode: c5fa4...578 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brud2014 Skrevet 12. mai 2021 #5 Del Skrevet 12. mai 2021 B-vitaminer har hjulpet meg ved korte lutealfaser Både ved første graviditet (30 år) og ved tredje (37 år). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2021 #6 Del Skrevet 12. mai 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg fyller 40 i år, og har som deg gått på cerazette. Sluttet i februar. Fikk en blødning som føltes som vanlig mens etter ca tre uker. Mulig eggløsning, men syklusen hadde blitt kortere. Også tredje mens viste at jeg hadde fått kortere syklus på kun 24 dager. Siste eggløsning var 30.april, 1.mai eller 2.mai. Fikk positiv graviditetstest i dag, til tross for kortere lutealfase enn før. Har tatt b6-vitamin 25mg daglig siden siste mens, men aner ikke om det var det som gjorde utslaget eller kun flaks. Anonymkode: c5fa4...578 Det er jo helt fantastisk! Etter så kort tid!!😍 Har lest en del om B6, men er så grusomt usikker på hvor mye jeg skal ta og hvor jeg skal kjøpe det. Men tror jeg må investere nå altså!😊 Gratulerer!!🥰 Anonymkode: 23f76...18d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2021 #7 Del Skrevet 12. mai 2021 Brud2014 skrev (1 time siden): B-vitaminer har hjulpet meg ved korte lutealfaser Både ved første graviditet (30 år) og ved tredje (37 år). Jeg tar et kosttilskudd som inneholder B-vitamin, men lurer på om jeg må kjøpe ren B6 i stedet😊 Anonymkode: 23f76...18d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2021 #8 Del Skrevet 12. mai 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg hadde 9/10 dager lutealfase forrige syklus. Denne mnd prøver jeg B6 pyridoksin. Aner ikke om det funker da. Er jo kjerringråd, men jeg prøver i hvert fall 😊 Anonymkode: 96cc1...dbf Tror jeg må prøve det jeg også!😊 Anonymkode: 23f76...18d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brud2014 Skrevet 13. mai 2021 #9 Del Skrevet 13. mai 2021 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Det er jo helt fantastisk! Etter så kort tid!!😍 Har lest en del om B6, men er så grusomt usikker på hvor mye jeg skal ta og hvor jeg skal kjøpe det. Men tror jeg må investere nå altså!😊 Gratulerer!!🥰 Anonymkode: 23f76...18d Jeg kjøpte et glass med bare b-vitaminer på apoteket. Tok 1 tbl om dagen, hver dag :) 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå