Gå til innhold

Datter tørr ikke teste seg pga viktig eksamen.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Man skal holde deg hjemme med sår hals, covid eller ei. Så lenge hun holder seg hjemme trenger hun i utg.punktet ikke teste seg dersom hun blir frisk før eksamen. Hun trenger ikke ta et år opp igjen om hun er syk og ikke stiller på eksamen. Da må hun levere legeerklæring og så får hun utsatt eksamen.

Anonymkode: d37cb...917

Sår hals er jo ikke et vanlig symptom ved covid-19? 

Anonymkode: 9b691...0f3

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Enig, mest sannsynlig dreier det seg om vanlig halsbetennelse. Enten viral eller bakteriell. 

Anonymkode: 5a8c2...d4e

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Håper du tvinger henne. Hun kan smitte andre som kanskje blir skikkelig syke og havner i respirator. Du må lære henne at hun ikke skal bare tenke på seg selv.

Anonymkode: 2fbcb...097

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg hadde også holdt kjeft, og testet meg dagen etter eksamen. Er testen positiv da så var det covid, er den negativ så var det ikke det. Uten eksamen kommer hun seg jo ikke videre i livet. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Håper du tvinger henne. Hun kan smitte andre som kanskje blir skikkelig syke og havner i respirator. Du må lære henne at hun ikke skal bare tenke på seg selv.

Anonymkode: 2fbcb...097

Hvis du liker tvang kan du flytte til et land med diktator. 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvis dere er enige om at hun har vært mye for seg selv og det mest antagelig ikke er korona uansett så er det ikke særlig risikabelt å teste seg? Testen vil jo være negativ. Bare å få det gjort.

Anonymkode: 83c7c...896

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Huff så mye dumme  og egoistiske folk! Jeg hadde på ingen måte støtta en ide om å la være å teste seg. Det er helt idiotisk og sette andre sin helse for en eksamen. Har ingen respekt for slike folk!

Anonymkode: 3673f...918

• Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker said:

Huff så mye dumme  og egoistiske folk! Jeg hadde på ingen måte støtta en ide om å la være å teste seg. Det er helt idiotisk og sette andre sin helse for en eksamen. Har ingen respekt for slike folk!

Og der har du forklaringen på hvorfor covid har spredt seg som ild i tørt gress.. 

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Det er egentlig ikke sånn at man skal teste seg bare fordi man har sår hals. For det er ikke et vanlig symptom ved Covid-19. Med andre ord er isåfall du også dum og egoistisk selv hvis du ikke tester deg hver gang du skal ut av huset, for du kan også være asymptomatisk smittebærer Covid-19. Eller bor du i eksil kanskje, fullstendig uten kontakt med folk? Da er det nemlig et eller annet galt med deg, fordi mennesker er flokkdyr. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tamsi
AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

Sår hals er da et av de vanligste symptomene.

Se det an TS. Hvis eksamen er uti neste uke er det nesten en karanteneperiode unna, og det kan godt hende hun er bra i morgen. Men ikke la det fare om hun skulle få flere symptomer eller om det varer i flere dager.

De må da ha en slags konteeksamen, eller et alternativ til de som er i karantene? Dette gjelder tross alt kjempemange for tiden, russen ryker jo ut i hopetall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Men hun har vært i lite kontakt med andre mennesker. Hun har tatt fag som privatist og har ikke hatt undervisning på 2 uker. Og hun har vært for det meste hjemme hele tiden. ts

Anonymkode: fa097...8d7

Slike historier ser jeg litt for ofte. Har hun forkjølelsessymptomer, så har hun fått i seg et virus. Har hun først fått i seg et virus, så er det like sannsynlig, om ikke mer sannsynlig, at det er korona enn forkjølelse. 

Anonymkode: b767e...673

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Det er egentlig ikke sånn at man skal teste seg bare fordi man har sår hals. For det er ikke et vanlig symptom ved Covid-19. Med andre ord er isåfall du også dum og egoistisk selv hvis du ikke tester deg hver gang du skal ut av huset, for du kan også være asymptomatisk smittebærer Covid-19. Eller bor du i eksil kanskje, fullstendig uten kontakt med folk? Da er det nemlig et eller annet galt med deg, fordi mennesker er flokkdyr. 

Jeg hadde testa meg ved minste mistanke og jeg har nesten ingen nærkontakter så merkelappen dum og egoist passer ikke til meg. Tusen takk

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg hadde også holdt kjeft, og testet meg dagen etter eksamen. Er testen positiv da så var det covid, er den negativ så var det ikke det. Uten eksamen kommer hun seg jo ikke videre i livet. 

Ja, i løpet av alle år før Covid, har livet selvsagt stoppet opp for alle dem som har blitt syke/skadet til eksamen. 🙄

Anonymkode: e0455...ec4

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Putt på henne et munnbind og send med antibac. Jeg hadde gjort det, selv. 

Anonymkode: fcde3...ef8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Kvinnenavn skrev (1 time siden):

Det er nettopp dette som er grunnen til at alle eksamener burde vært avlyst

Dette er snakk om privatisteksamen, altså må eksamen avholdes hvis kandidaten skal få karakter og kunne søke studier. De har ikke standpunktkarakterer å søke med. 

Anonymkode: 844ef...8a8

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjempelurt å sitte i samme rom i timesvis sammen med andre studenter, hvis man har Korona. 

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Dette er snakk om privatisteksamen, altså må eksamen avholdes hvis kandidaten skal få karakter og kunne søke studier. De har ikke standpunktkarakterer å søke med. 

Anonymkode: 844ef...8a8

Det er da veldig mange som har? De har bare en potensielt dårligere karakter fra tidligere å søke med.

Anonymkode: e0455...ec4

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Mange unge har gjerne bare sår hals som symptom.

Anonymkode: d37cb...917

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hadde ikke tenkt på det et øyeblikk, hadde ikke engang kommet på å teste meg av litt sår hals og hodepine, og aldri i verden hadde jeg ofret en eksamen for det. 

Anonymkode: 68623...822

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...