AnonymBruker Skrevet 12. mai 2021 #1 Del Skrevet 12. mai 2021 Har ei datter på 20, som skal ta den viktigste eksamen hun noen gang har hatt. Hun skal ha eksamen neste uke. Men nå har hun hodepine og sår hals. Jeg sier hun må teste seg. Men hun nekter fordi hun er redd den skal være positiv slik at hun blir satt i isolasjon og videre utdanning blir satt 1 år på vent. Hva gjør man i en slik situasjon? Anonymkode: fa097...8d7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2021 #2 Del Skrevet 12. mai 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Har ei datter på 20, som skal ta den viktigste eksamen hun noen gang har hatt. Hun skal ha eksamen neste uke. Men nå har hun hodepine og sår hals. Jeg sier hun må teste seg. Men hun nekter fordi hun er redd den skal være positiv slik at hun blir satt i isolasjon og videre utdanning blir satt 1 år på vent. Hva gjør man i en slik situasjon? Anonymkode: fa097...8d7 Men hun har vært i lite kontakt med andre mennesker. Hun har tatt fag som privatist og har ikke hatt undervisning på 2 uker. Og hun har vært for det meste hjemme hele tiden. ts Anonymkode: fa097...8d7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2021 #3 Del Skrevet 12. mai 2021 Den er lei. Selv hadde jeg nok holdt kjeft, og fulgt med hvordan det gikk. Kan jo gå over. Anonymkode: 9329d...09a 45 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2021 #4 Del Skrevet 12. mai 2021 Enig med brukeren over. Hvem skal du støtte hvis ikke egne barn Anonymkode: a3c0e...785 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
OlsenHansen Skrevet 12. mai 2021 #5 Del Skrevet 12. mai 2021 Hvis hun er syk så blir hun ikke frisk av å teste seg. Dette er ikke kreft hvor det er viktig å fange det tidlig. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2021 #6 Del Skrevet 12. mai 2021 Så hun skal potensielt smitte andre som skal på samme eksamen? Andre hun eventuelt bor med? Egoisme uten sidestykke! Anonymkode: cb87e...2f9 34 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hopeful Skrevet 12. mai 2021 #7 Del Skrevet 12. mai 2021 Jeg hadde nok holdt kjeft i en slik situasjon. Litt vondt i hode, og sår hals nå. Blir det værre i morgen, eller iløpet av helgen, så tester hun seg. Om hun blir bra om et par dager, så var det ikke corona. Men så klart. Får hun feber, og blir sykere, så bør hun jo teste seg. Men lev i karantene til hun vet hvilken vei det går. 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jensine Skrevet 12. mai 2021 #8 Del Skrevet 12. mai 2021 OlsenHansen skrev (7 minutter siden): Hvis hun er syk så blir hun ikke frisk av å teste seg. Dette er ikke kreft hvor det er viktig å fange det tidlig. Dessuten kan det bli mindre konkurranse i arbeidslivet om noen av medstudentene har underliggende sykdommer. Kjør på 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2021 #9 Del Skrevet 12. mai 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Så hun skal potensielt smitte andre som skal på samme eksamen? Andre hun eventuelt bor med? Egoisme uten sidestykke! Anonymkode: cb87e...2f9 Bla bla Anonymkode: a3c0e...785 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2021 #10 Del Skrevet 12. mai 2021 Jensine skrev (42 minutter siden): Dessuten kan det bli mindre konkurranse i arbeidslivet om noen av medstudentene har underliggende sykdommer. Kjør på Ja for de andre stundentene kan ikke ha sårbare familiemedlemmer,venner etc. Anonymkode: 274aa...854 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2021 #11 Del Skrevet 12. mai 2021 Jeg ville helt klart tatt eksamen og ikke sagt noe. Man sitter vel uansett et stykke unna hverandre tegner jeg med. Anonymkode: 4d69e...146 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2021 #12 Del Skrevet 12. mai 2021 Man skal holde deg hjemme med sår hals, covid eller ei. Så lenge hun holder seg hjemme trenger hun i utg.punktet ikke teste seg dersom hun blir frisk før eksamen. Hun trenger ikke ta et år opp igjen om hun er syk og ikke stiller på eksamen. Da må hun levere legeerklæring og så får hun utsatt eksamen. Anonymkode: d37cb...917 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kvinnenavn Skrevet 12. mai 2021 #13 Del Skrevet 12. mai 2021 Det er nettopp dette som er grunnen til at alle eksamener burde vært avlyst 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stoltskeiv Skrevet 12. mai 2021 #14 Del Skrevet 12. mai 2021 (endret) Kvinnenavn skrev (11 minutter siden): Det er nettopp dette som er grunnen til at alle eksamener burde vært avlyst Eller få en annen løsning. At man finner et system slik som universitet. Dumt hvis videre utdanning skal settes på vent under hele pandemien. Hvis privatist eksamener hadde blitt avlyst over 2 år, så hadde det ikke sett så bra ut Endret 12. mai 2021 av Traktorlesba96 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2021 #15 Del Skrevet 12. mai 2021 Skjønner henne godt, hadde støttet henne. Anonymkode: b9321...f75 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2021 #16 Del Skrevet 12. mai 2021 Hadde droppet test. Regner med det er antibac, munnbind og god avstand i eksamenslokalet, sjansen er liten for smitte noen uansett. Anonymkode: dc8a7...a98 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2021 #17 Del Skrevet 12. mai 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hadde droppet test. Regner med det er antibac, munnbind og god avstand i eksamenslokalet, sjansen er liten for smitte noen uansett. Anonymkode: dc8a7...a98 Kjipt å måtte utsette eksamen, også kan de gå rett på butikken etc og bli smittet der. Anonymkode: b9321...f75 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2021 #18 Del Skrevet 12. mai 2021 Jeg forstår henne godt. Hun er satt i en ekstremt presset situasjon. Mest sannsynlig har hun ikke korona, og det kan du betrygge henne med for å overbevise henne om testing. Personlig hadde jeg tatt risken og ikke testet meg da de jeg er i kontakt med er vaksinert, har på munnbind og det sprites godt. Jeg har også på munnbind. Jeg har ingen direkte kontakt med medstudenter. Beklager til alle sammen, men fakultetet har ikke tilrettelagt for karantene/smitteisolasjon, og jeg er avhengig av bestått eksamen for sommervikariatet mitt. Det går dermed utover både arbeid og lønn/pensjon samt studieprogresjon. Når fakultetet ikke tilrettelegger mer for studenter i karantene/isolasjon så vil dette være veldig utbredt. Igjen, beklager til alle, men mest sannsynlig får jeg ikke korona før eksamen grunnet eksamensmodus og ingen reiser og lite møte med folk. Anonymkode: 5a8c2...d4e 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2021 #19 Del Skrevet 12. mai 2021 Jeg ville satt familien i karantene, så godt det lar seg gjøre. Leve som man har en potensiell smitte i huset. Bestille mat på døren og ikke gå ut med mindre man må. Så ville jeg støttet barnet med mindre det ble forverring av tilstanden. Evt sjekket opp om man kan utsette eksamen ved en evt smittesituasjon. Anonymkode: 90b18...649 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2021 #20 Del Skrevet 12. mai 2021 Blir hu verre kan hun ikke ta eksamen punktum. Veldig dumt å måtte utsette studiene men slik er livet av og til. de sier også veldig klart før eksamen begynner, har du symptomer som feber osv må du gå nå jeg var syk på matte eksamen i fjor, og måtte ta en til jul i stede. Jeg har kommet inn på ønsket studie og gleder meg til å begynne til høsten. Anonymkode: 6b293...3a2 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå