Gå til innhold

Vaskemaskinen tar inn så lite vann

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har en ny vaskemaskin fra grundig, men det er jo knapt vann i maskinen når den vasker. Jeg kan ikke huske å ha lagt merke til at den forrige tok inn så lite vann. Hvor mye vann er det egentlig vanlig at det er under vask?

Anonymkode: 82d16...64a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg har en ny electrolux vaskemaskin,  og på det meste står vannet ca 1/3 opp på vinduet når jeg kjører rensevask/ tom maskin.

Anonymkode: f654c...a45

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Jeg har en ny electrolux vaskemaskin,  og på det meste står vannet ca 1/3 opp på vinduet når jeg kjører rensevask/ tom maskin.

det gjør det under skyllingen her også, men ikke under selve vasken. Det ser jo ikke ut som klærne blir vasket i det hele tatt

Anonymkode: 82d16...64a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Klærene blir vasket. De snurrer jo rundt og rundt i vannet.. Det er med vilje nyere maskiner tar om lite vann. Det sparer strøm, siden det er mindre vann som skal varmes opp. 

Anonymkode: 25737...d17

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er miljøbesparende å bruke lite vann. I utlandet. Disse energimerkeordningene tar utgangspunkt i EU, og bryr seg ikke om at vi i Norge har mer enn nok vann å ta av. Vaskemaskinene produserer jo i andre land, men det burde likevel være mulig å overstyre datasystemet slik at vaskemaskiner solgt i Norge kan forbruke noe mer vann.

Vaskemaskinen min bruker bare akkurat nok vann til at klærne blir våte. Jeg har tvangs-åpnet døren på min vaskemaskin men har ikke kunnet se noe vann nederst, men tøyet er jo fuktig. Opplever at flekker ikke vaskes ut, fordi jeg må bruke veldig lite såpe for at det skal klare å bli skylt ut av de to-tre desiliterne som vaskemaskinen bruker til skyllevann. Jeg pleier å løse det ved å manuelt fylle på med mer vann. Legger en slange ned i skuffen og fyller opp med vann sånn at jeg ser at det er vann nederst i maskinen. Det føles unødvendig gammeldags.

Anonymkode: c36fe...cb6

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Åj, det var mye vann! Så heldig du er. Hva heter modellen? 🤩

Anonymkode: c36fe...cb6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...