Gå til innhold

Rasisme har ingen plass i denne verden

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er dere med meg?

Anonymkode: 897a2...028

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

🤔

Gjest Jaconandersen
Skrevet (endret)

Ingen vits i å skrive det her, fordi de fleste er enige. Problemet med begrepet rasisme, er at det blir brukt til å undertrykke legitime samtaler og ytringer. Mennesket er skapt til å arbeide for inngruppen, noe som er umulig å endre. Her i Norge blir denne egenskapen delvis brutalt undertrykt i nordmenn, men innvandrere beskytter og arbeider for inngruppen i stor grad. Men det er bare snakk om noen tiår før slikt blusser opp i stor skala i alle grupper. Da blir det problemer. En kan ikke endre mennesket sin natur.

Endret av Jaconandersen
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Er dere med meg?

Hvis du var med i et gameshow, og du skal velge 1 person til et basketball lag, og du vet at i snitt er innvandrere mer interessert i basketball enn etniske nordmenn. Og i snitt er menn mer interessert i basketball enn kvinner. Og dersom laget vinner får du 100'000 kroner, eller 0.

Så får du valget, du vet ikke mye, du får kun vite dette om alternativene:

En mann med hvit hudfarge, en mann med svart hudfarge, en kvinne med hvit hudfarge, en kvinne med svart hudfarge. Hvem velger du?

Du velger garantert en av mennene, og mest sannsynlig den med mørk hudfarge. Gratulerer, du er nå blitt en rasist OG sexist. Whoohooo ! Kult!

Jeg er enig med deg, rasisme er ille, men du er ikke enig med deg selv, virker det som, basert på valget du tok ;) . Ofte her i livet må vi ta valg, og da vil valgene bli tatt på statistisk nivå. Det VIL ramme noen urettferdig, men det er ingen realistisk måte å løse dette problemet på. Fordi instinktivt vet du at velger du den kvinnelige basketballspilleren, vil du i snitt tape penger på det. Men det er godt mulig at den hvite kvinnen var den beste basketballspilleren. Og hun vil føle seg utelatt basert på sin rase og kjønn. Hvorfor er du sexistisk TS?

Slutten på hele anti-rasisme greia, er at du må innføre et autoritært kommunist styre, hvor alle beslutninger tas uten at slike faktorer tas inn. Du kan ikke gi individer frihet, for da vil slike problemer oppstå. Null frihet, Rødt vil få sin våte drøm i oppfyllelse. Men, etterpå kommer du til å savne å få lov til å være "rasist" og "sexist" ;) Tro meg....

Det er som med demokratiet, ja demokrati er en forferdelig dårlig styremåte og urettferdig overfor minoriteter bla.a, MEN den er bedre enn alle andre alternativer vi har prøvd så langt. Nytter ikke å sutre over at dmeokrati er så dårlig, om en ikke kommer med bedre alternativer samtidig.

Anonymkode: ce8b4...17c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Rasisme er ufyselig, og bør bekjempes, som all intoleranse. Selv er jeg ikke begeistret for arabere og afrikanere spesielt, liker heller ikke afghanere. Men jeg hater ikke, og jeg er ikke rasist, det er kulturen jeg ikke liker. De har helt andre verdier, et helt annet syn på verden. Alt for mange av dem. Men flertallet er helt ok. Så jeg satser på at de jeg møter er helt ok til det motsatte er bevist.

Anonymkode: f4674...21c

AnonymBruker
Skrevet

Helt enig rassisme er forferdelig! Det burde blitt mer tatt tak I og folk burde bli staffet mye mer og oftere for og utføre rassistiske handlinger. Det sies at rassisme ikke er greit osv osv men det burde bli tatt mer tak I og det burde være strenge straffer for rassisme

Anonymkode: c0b22...a5a

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Helt enig rassisme er forferdelig! Det burde blitt mer tatt tak I og folk burde bli staffet mye mer og oftere for og utføre rassistiske handlinger. Det sies at rassisme ikke er greit osv osv men det burde bli tatt mer tak I og det burde være strenge straffer for rassisme

Anonymkode: c0b22...a5a

Oookay. 

Anonymkode: ab632...dfd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...