Studentist Skrevet 12. mai 2021 #1 Skrevet 12. mai 2021 Jeg ser ut til å bli nødt til å bruke et år ekstra på studiet mitt. Vil dette kunne bli et problem når man skal søke jobb? Vil de spør hvorfor man har brukt så lang tid og bli mer skeptisk til deg som arbeidstaker (tenke du vil få fravær osv) eller har det normalt sett lite å si? Jeg har ikke veldig gode grunner for dette, men har en deltidsjobb og har strøket på noen eksamener.
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2021 #2 Skrevet 12. mai 2021 Det er en nokså stor andel som blir forsinket. Kan du i tillegg vise til at du har jobbet deltid, vil jeg tro at dette har lite å si, men det kan jo være forskjeller mellom ulike bransjer. Jeg har vært forsinket, står i CVen, men har fått de jobbene jeg har søkt, og ingen har engang spurt hvorfor, selv om jeg har vært forberedt på det på intervju. Anonymkode: 129c2...03c 2
Studentist Skrevet 12. mai 2021 Forfatter #3 Skrevet 12. mai 2021 (endret) . Endret 12. mai 2021 av Studentist
Studentist Skrevet 12. mai 2021 Forfatter #4 Skrevet 12. mai 2021 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Det er en nokså stor andel som blir forsinket. Kan du i tillegg vise til at du har jobbet deltid, vil jeg tro at dette har lite å si, men det kan jo være forskjeller mellom ulike bransjer. Jeg har vært forsinket, står i CVen, men har fått de jobbene jeg har søkt, og ingen har engang spurt hvorfor, selv om jeg har vært forberedt på det på intervju. Anonymkode: 129c2...03c Kan jeg spør hvilken bransje/fagområde du jobber innen/har studert? For meg er det IT/teknologi studie
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2021 #5 Skrevet 12. mai 2021 Ett år ekstra er nokså vanlig. Ikke stress med det Anonymkode: 8448d...16d 2
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2021 #6 Skrevet 13. mai 2021 Studentist skrev (18 timer siden): Jeg ser ut til å bli nødt til å bruke et år ekstra på studiet mitt. Vil dette kunne bli et problem når man skal søke jobb? Vil de spør hvorfor man har brukt så lang tid og bli mer skeptisk til deg som arbeidstaker (tenke du vil få fravær osv) eller har det normalt sett lite å si? Jeg har ikke veldig gode grunner for dette, men har en deltidsjobb og har strøket på noen eksamener. Hadde ikke ofret det et gram med bekymring Anonymkode: a3475...b4f 2
Studentist Skrevet 13. mai 2021 Forfatter #7 Skrevet 13. mai 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hadde ikke ofret det et gram med bekymring Anonymkode: a3475...b4f Nei, jeg ser heller ingen grunn til det. Var bare interessert i å høre evt. erfaringer/betraktninger
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2021 #8 Skrevet 13. mai 2021 Jeg brukte 8 år på en 5åring utdannelse (pga forskjellige ting, psykisk og fysisk sykdom, livet osv), var ikke noen som spurte om det på intervjuer en gang. Hadde alltid deltidsjobb ved siden av da så de så jo at jeg hadde vært i konstant "aktivitet". Mange jeg studerte med brukte over normert tid på både bachelor- og master-grader, så tror ikke det er så uvanlig. Det kan jo telle negativt om du søker stillinger med veldig mange søkere og du stiller likt som en med ellers like kvalifikasjoner. Men generelt å bruke ett år mer enn normert tid tror jeg ikke de legger merke til en gang i de fleste tilfeller. Anonymkode: 5f0e9...e06 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå