AnonymBruker Skrevet 12. mai 2021 #1 Skrevet 12. mai 2021 hvordan er prosessen med å bli kalt inn til intervju i kommunal sektor? Er det sånn at HR avdelingen må se igjennom søkerne før de blir kalt inn å godkjenne kandidatene? Hvor lang tid etter søknadsfrist er det vanlig å bli kalt inn i kommunal sektor? Dette gjelder stillinger i skolen og barnehage. Anonymkode: 4856e...86c
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2021 #2 Skrevet 12. mai 2021 Jeg har opplevd alt fra dagen etter fristen og to uker etter fristen Anonymkode: bd77c...304
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2021 #3 Skrevet 12. mai 2021 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Jeg har opplevd alt fra dagen etter fristen og to uker etter fristen Anonymkode: bd77c...304 Er det i skolen/bhg? Anonymkode: 4856e...86c
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2021 #4 Skrevet 12. mai 2021 Når jeg jobbet i kommune (vel og merke i intern avdeling), både som lærling og fast ansatt - så ble jeg kalt inn av virksomhetsleder, HR var ikke inkludert som jeg vet om, sekretær på avdelingen sendte papirer til HR og omvendt. Tok omtrent 2 uker fra søknadsfristen var ute, til jeg ble kalt inn til intervju. Dette er nok veldig forskjellig fra kommune til kommune og stilling til stilling, men du kan jo ringe til servicetorg/innbyggertorget i kommunen det gjelder og høre? 🙂 Anonymkode: ee5e4...07c
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2021 #5 Skrevet 12. mai 2021 AnonymBruker skrev (54 minutter siden): Er det i skolen/bhg? Anonymkode: 4856e...86c ja, begge deler Anonymkode: bd77c...304
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2021 #6 Skrevet 12. mai 2021 Og noen hører man aldri fra Anonymkode: bd77c...304
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2021 #7 Skrevet 12. mai 2021 Jobber på skole, og her er det ledelsen ved skolen som innkaller til intervju, men jeg vet om kommuner der dette behandles mer sentralt også. Det må jo lages søkerlister i det offentlige, så ikke vanlig at man må vente litt før de lar høre fra seg, men trenger jo ikke å være snakk om så veldig lenge heller, kommer sikkert veldig an på søkermassen og hvor mange som kvalifiserer seg. Er det mange kvalifiserte søkere plikter de seg jo til å gjøre en grundig vurdering. Jeg husker ikke helt hvor lenge etter frist at jeg fikk beskjed da jeg hadde søkt på ganske mange stillinger, men ble oppringt av rektor personlig og innkalt til intervju. Anonymkode: dd25e...6bd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå