Gå til innhold

Nesten bare Ugress, nesten ingen Gressplen.. Har noen tips?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Plenen vår har så mye ugress, i form av store hestehov og løvetann. Men også andre ugress-saker. Mitt spørsmål er, fordi røttene er så vanskelige å dra opp uten at de deler seg, finnes det alternativer? Virker foreksempel eddik på rota? Eller kommer bare nye ugress opp igjen. 

Hvis man skal bruke gift, hva gjør dere med tanke på barn og dyr? Hvor lenge etterpå er det trygt å la hunden være i hagen osv

Anonymkode: 6d9f8...b6f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hva slags gressklipper har du? Har du vurdert robotgressklipper? De fikser opp i plenen din og på sikt får du det fineste gressplenen i nabolaget, uten at du må luke eller bruke gift.

Anonymkode: 17265...ba0

AnonymBruker
Skrevet

bruk en sånn https://www.jernia.no/hjem-og-hage/hage-og-uterom/ugress-og-skadedyr/ugress-og-gjødsel/fiskars-ugressfjerner-xact-weeder/p/11744748?gclid=CjwKCAjw-e2EBhAhEiwAJI5jgx-P4CtksB4D9cczH7D4xRnAHTjK6f44yxwmNd9LYMNetoYLROtUOxoCkMEQAvD_BwE 

den veldig effektiv,  la gresset vokse litt før du begynner å slå det.  Gjødsle og ikke slå gresset for kort. 

Anonymkode: 1552b...a08

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

bruk en sånn https://www.jernia.no/hjem-og-hage/hage-og-uterom/ugress-og-skadedyr/ugress-og-gjødsel/fiskars-ugressfjerner-xact-weeder/p/11744748?gclid=CjwKCAjw-e2EBhAhEiwAJI5jgx-P4CtksB4D9cczH7D4xRnAHTjK6f44yxwmNd9LYMNetoYLROtUOxoCkMEQAvD_BwE 

den veldig effektiv,  la gresset vokse litt før du begynner å slå det.  Gjødsle og ikke slå gresset for kort. 

Anonymkode: 1552b...a08

Jeg tror på deg når du sier gjødsel. Erfaringen med den fiskarssaken, er at den drar opp store deler av roten.. Men det sitter alltid noen biter igjen som kommer tilbake året etter. Altså isteden for ett ugress, får jeg 2-3 stk pr ugress.. 

Jeg har så mye nå at jeg vurderer drepe hele plenen og så ny😬

Anonymkode: 6d9f8...b6f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...