Gå til innhold

Sekk til barnehagestart.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det er jo så mange å velge mellom, hvilken anbefaler du? Har skjønt at det bør være bryststropp.

Barnet er 18 mnd når det begynner i bhg.

Anonymkode: 39462...f71

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Beckmann sine barnehagesekker! 
vet mange sverger til Bergans. Personlig synes jeg det er for mye reimer og snorer, og de står ikke stødig hvis sekken settes ned på bakken på feks tur. 
Hilsen barnehageansatt :) 

Anonymkode: d67e4...0ac

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Her har «hele barnehagen» barnehagesekken fra Bergans. 🙈

Googlet Beckmann sin nå, og de ser temmelig like ut 🤷‍♀️ bortsett fra at den jeg fant fra Beckmann faktisk har en ekstra reim med spenne i forhold til Bergans. 🤔 Men søt var den, og den fungerer sikkert like bra. :) 

Bare styr unna Fjällräven og andre uten spenne foran, da glir den ned.

Anonymkode: 4ecf5...40e

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

vet mange sverger til Bergans. Personlig synes jeg det er for mye reimer og snorer, og de står ikke stødig hvis sekken settes ned på bakken på feks tur. 

Tusen takk for svar! Men hvilken størrelse bør en kjøpe? Blir 10 liter for stort? 

AnonymBruker
Skrevet

Har fjellreven kånken mini til min gutt, du får kjøpt bryststropp og ekstra skulder remmer osv til den. Men den er dyr og tror du kan få en mye bedre sekk hvis du velger en annen, f.eks bergans. Blir å bytte når den ikke bare er for fra og til barnehagen lengre. 

Anonymkode: 12682...48e

AnonymBruker
Skrevet

Hva trenger en barnehageunge sekk til? Skjønner 5 åringer på tur liksom, skolestart og alt det der. 

Jeg lurer oppriktig da jeg ikke skjønner hvorfor alle har sekker unntatt oss 🙈

Anonymkode: fe1c7...028

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hva trenger en barnehageunge sekk til? Skjønner 5 åringer på tur liksom, skolestart og alt det der. 

Mange barnehager starter tirsdager allerede når de er 1-2 år. Mens noen venter til de er 3 år. Mens andre aldri har faste tirsdager. En del bruker sekk til matpakke, i vår barnehage må ungene ha med frokost. Og da bruker vi sekken til å ha matpakken i. Her har de hatt turdag siden de var 2 iallefall. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
hopeful skrev (Akkurat nå):

Mange barnehager starter tirsdager allerede når de er 1-2 år. Mens noen venter til de er 3 år. Mens andre aldri har faste tirsdager. En del bruker sekk til matpakke, i vår barnehage må ungene ha med frokost. Og da bruker vi sekken til å ha matpakken i. Her har de hatt turdag siden de var 2 iallefall. 

Barnehagen har turdag en gang i uka. Men ingen har med seg sekk, det har de ansatte. Men i vår barnehage får de all mat, så kanskje forskjellen er der? 

AnonymBruker
Skrevet

De må ha med matboks i barnehagen til mine, derfor har vi hatt sekk til de fra start. Har også puttet oppi skifteklær, luer og andre ting som skal til og fra barnehagen. 
Har hatt bergans slik at de kan bruke den videre når de skal bære den selv. 

Anonymkode: 6b4e6...80d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ble veldig glad for at jeg fant denne tråden :) Minstemann skal begynne i barnehagen i august, og jeg lurte på det samme ;)

Hvilken matboks har dere? 

Anonymkode: 52593...575

AnonymBruker
Skrevet

Barnet trenger ikke sekk, men noen ønsker å ha skifteklærne i sekken til og fra barnehagen. Skifteklærne må legges i hylla uansett, så noen bruker f.eks. gjennbruksposer. Litt spesielt å kle på 1 åringer sekk på tur, de sitter vel uansett mest i vogn? 

Anonymkode: 11d75...5bf

AnonymBruker
Skrevet

Har kjøpt en blafre-sekk med navnet til barnet på. Nesten 2 år ved barnehagestart! Vet ikke om den blir brukt så mye, men tenker til matpakke og småting. 

Anonymkode: 61a98...744

Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Tusen takk for svar! Men hvilken størrelse bør en kjøpe? Blir 10 liter for stort? 

Mener det er ca 7 liter som de fleste har hatt god erfaring med. Vi har ikke trengt sekk før de skulle over på storbarnsavdeling. Har bare brukt en slik liten fra Kaos før det.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Det gjør de 

Anonymkode: 885fe...968

AnonymBruker
Skrevet

Bergans , fantastiske sekker IG lokket beskytter litt ekstra når det er regn.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Barnet trenger ikke sekk, men noen ønsker å ha skifteklærne i sekken til og fra barnehagen. Skifteklærne må legges i hylla uansett, så noen bruker f.eks. gjennbruksposer. Litt spesielt å kle på 1 åringer sekk på tur, de sitter vel uansett mest i vogn? 

Noen trenger sekk 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

For å ha lat og drikke og skift i

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

For å ha lat og drikke og skift i

Mange 1 åringer kan ikke gå engang når de begynner i barnehagen. Krabber de med sekken på tur da? Og de fleste barnehagene serverer mat, da kan de vel ikke kreve at barna skal ta med egen sekk?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Vi har sekk med om morgenen med drikkeflaske, matboks på turdag og evt klær som skal bort. De øver på å bære sekk på tur selv fra våren før de begynner på storbarn, men minsten på 1,5 insisterer på å bære sekken selv, både til barnehagen og på turen.

Anonymkode: f7a9f...6c6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...