Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Jeg har 2 eksamener neste uke (og 2 til uka etter). Jeg har diagnosen adhd som jeg fikk da jeg var på ungdomsskolen, og nå studerer jeg. Jeg har klart å lese ca 2 timer eller litt mer hver dag gjennom skoleåret, noe som er alt for lite. Men det har gjort at jeg har klart å arbeide jevnt istedenfor å være veldig "på og av", men jeg har basert meg da på å lese veldig intensivt de siste ukene før.

Idag er jeg helt merkelig, og har veldig "brain fog". Jeg klarer ikke å konsentrere meg om noe som helst, og det føles som jeg er "utenfor" meg selv... Jeg har lest intensivt (altså 6t+, noe som er mye for meg men sikkert lite for andre) bare de siste 2 dagene... Og hatt lange pauser, spist godt med mat... Men jeg har sovet 7t istedenfor 8-9, men det kan da ikke utgjøre noe på 2 dager...

Jeg har drukket kaffe idag, noe jeg aldri gjør, men det hjalp ikke. Hvordan skal jeg løse dette her så fort som mulig?

Anonymkode: b8568...494

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hei! Jeg har 2 eksamener neste uke (og 2 til uka etter). Jeg har diagnosen adhd som jeg fikk da jeg var på ungdomsskolen, og nå studerer jeg. Jeg har klart å lese ca 2 timer eller litt mer hver dag gjennom skoleåret, noe som er alt for lite. Men det har gjort at jeg har klart å arbeide jevnt istedenfor å være veldig "på og av", men jeg har basert meg da på å lese veldig intensivt de siste ukene før.

Idag er jeg helt merkelig, og har veldig "brain fog". Jeg klarer ikke å konsentrere meg om noe som helst, og det føles som jeg er "utenfor" meg selv... Jeg har lest intensivt (altså 6t+, noe som er mye for meg men sikkert lite for andre) bare de siste 2 dagene... Og hatt lange pauser, spist godt med mat... Men jeg har sovet 7t istedenfor 8-9, men det kan da ikke utgjøre noe på 2 dager...

Jeg har drukket kaffe idag, noe jeg aldri gjør, men det hjalp ikke. Hvordan skal jeg løse dette her så fort som mulig?

Anonymkode: b8568...494

15 min av gangen. Bruk stoppeklokke. Les 15 min, skriv notater. Ta 15 min pause.  Ikke tving deg til 6 timer. Begynn å gjøre rent, samtidig som du snakker høyt med deg selv og holder et foredrag om emnet du leser i.

Anonymkode: 745a7...a44

AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke sikkert du trenger å lese så mye! Få det litt på avstand, gå deg en tur. Kanskje kan du det meste, og kun trenger å repetere for deg selv? 

Anonymkode: 24359...4a1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...