Gå til innhold

Damer med sosial angst eller depresjon har alltid kjæreste mens menn med det er ufrivillig single

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

De aller fleste damer jeg kjenner med sosial angst eller depresjon har kjæreste mens mennene sliter mer. Hva kommer det av? Er det diskriminering, har menn mer tålmodighet eller hva? 

Anonymkode: 21c1a...2ab

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Anekdotisk :) Jeg kjenner flere damer med tilsvarende plager som ikke har det og som strever med dating og relasjoner. Hva beviser det?

Anonymkode: fca16...c33

• Liker 22
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Hva kommer det av?

Tilbud vs etterspørsel, og at kvinner er mer kresne enn menn

Anonymkode: d8561...5ab

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Diskriminering?

Anonymkode: 1d05b...282

• Liker 5
Gjest Skogsalv
Skrevet

Nei !! Sikkert likt fordelt 🙄utenom din krets 🙄

Hvorfor spør du i utgangspunktet ifht egen livssituasjon? ❤

AnonymBruker
Skrevet

Tja, jeg er kvinne med sosial angst og depresjon og det er ingen menn som vil ha meg:ler:

Anonymkode: 7a67c...50b

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Tja, jeg er kvinne med sosial angst og depresjon og det er ingen menn som vil ha meg:ler:

Anonymkode: 7a67c...50b

Samme her. Var i et forhold en liten stund men det fungerte dårlig. 

Depresjon blir på mange måter romantisert, har jeg fått inntrykk av. Det er ingenting søtt eller romantisk med depresjon. Det er helt jævlig, og å være i et forhold samtidig er enda jævligere. 

Anonymkode: e1bb3...630

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Menn bryr seg mindre om det, rett og slett. Kvinner vil ha menn som er utadvendte, sosialt flinke og selvsikre, og det kræsjer jo helt med sosial angst. Ofte har angstfylte problemer jobbmessig også, noe som kan skade sjansene deres enda mer.

Menn vil ha kvinner som er pene, søte, snille og greie, og det er jo helt forenlig med sosial angst. Unntaket må være om det betyr at de slutter å ta vare på seg selv, eller har helt ekstreme hangups ingen orker å leve med.

Anonymkode: 66cc7...ef3

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet

Hvordan vet du at de er ufrivillig single? Kjenner mange menn som er frivillig single og menn som er så kresne at de vil heller være ensomme resten av livet enn å bli sammen med en vanlig pen kvinne.  Ellers er jeg enig i at det handler om utseendet. Kvinner bryr seg mindre om utseendet enn menn, og vi legger større vekt på personlighetstrekk. En dame med sosial angst kan se ut som en modell, men en mann med sosial angst vil vanligvis være en sjenert type som ikke får vist frem personligheten sin. 

Anonymkode: 2d0dc...3d7

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

En dame trenger kun utseendet.

Anonymkode: 9a3b7...4a5

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tull. Hilsen singel dame. 

Anonymkode: af492...ee6

• Liker 3
Skrevet (endret)

De aller fleste damer jeg kjenner med sosial angst eller depresjon har kjæreste mens mennene sliter mer. Hva kommer det av? Er det diskriminering, har menn mer tålmodighet eller hva? 

Ja, det bør definitivt innrapporteres til Kultur- og Likestillingsministeren, her må tiltak settes i verk!

😅

Forøvrig deler jeg ikke din erfaring fra min omgangskrets. Om det var slik, kunne man jo spekulere i at menn synes utseende er viktigere enn mental helse, mens kvinner vektlegger sistnevnte, men det skal jeg ikke gjøre.

Endret av Alauda
  • Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Fordi damer står på og gjør sitt for familien.

Mannen oppfører seg som et skadeskutt dyr. Er min erfaring der jeg er deprimert og får hele familien til å gå rundt. 

Mens mannen klager så vondt tåa verker og han må legge seg ned. Sånn mine kamerater oppfører seg også ved sykdom. 

Anonymkode: d7ec1...b9d

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

Nei sånn er det ikke. 

Anonymkode: f3814...aae

AnonymBruker
Skrevet

Tror menn føler seg mandige når de har en dame de må passe litt på og som trenger dem. Tror damer føler seg litt mer som en mor, og det er ikke det damer ser etter. En de kan være mor for. Generaliserer veldig nå men tenker menn vil beskytte damer bil bli beskyttet, at der er noen biologisk instinkter.

Anonymkode: 3cd20...138

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Det er vel vist i flere undersøkelser at menn bryr seg mindre om kvinnen jobber/er ufør feks. Sikkert en sammenheng her, de er mer ok med å være forsørger

Anonymkode: e7374...a78

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Hvis en dame er pen, så blir hun valgt uansett.

Menn er lykkelige om de får pule på en vakker dame.

Det er dessverre høyere krav til menn.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvis en dame er pen, så blir hun valgt uansett.

Menn er lykkelige om de får pule på en vakker dame.

Det er dessverre høyere krav til menn.

Er ikke menn også kravstore når de kun velger pene damer?

Anonymkode: 2d0dc...3d7

• Liker 15
AnonymBruker
Skrevet

Menn bryr seg ikke om dama har depresjon, er arbeidsledig eller fattig. Alt som betyr noe er utseende. Så lenge hun er deilig kan hun velge fra øverst hylle. Alt annet er irrelevant.

Anonymkode: 8039c...c51

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Fordi mannfolk med disse diagnosene ofte er veldig rare, mens kvinnene oppleves som mer sjenerte bare. 

Mannfolka gir opp fortere og blir bitre i tillegg, det er dumt for ingen vil ha en bitter og sjenert mann som er passivaggressiv.

Anonymkode: 21ce5...4ec

• Liker 11

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...