AnonymBruker Skrevet 12. mai 2021 #1 Skrevet 12. mai 2021 Hei! Jeg må snart prioritere rekkefølge på Samordna, og er veldig i tvil om hva jeg skal velge. Vet at jeg kommer inn på begge studier. Noen som har tatt en av disse utdannelsene, og kan fortelle litt hva dere jobber med? Hvordan er en vanlig arbeidsdag og arbeidsoppgaver, lønn osv? Jeg synes i utgangspunktet at psykologi som fag høres mer spennende ut enn jus, men ser for meg at det kan bli tungt og ensformig å høre på andres problemer hver dag. Noen som kjenner til andre måter man kan arbeide på som psykolog? Blir glad for alle innspill ☺️ Anonymkode: 4c405...bd0
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2021 #2 Skrevet 12. mai 2021 Begge utdanningene kan brukes til mye. Velg det som du finner mest interessant. Anonymkode: 8d427...f5f
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2021 #3 Skrevet 12. mai 2021 Psykologi, jobber utenom det kliniske (behandling): Forskning Nevropsykologisk testing Rådgiver i departement, direktorater etc (utvikle strategi for bedre psykisk helse i befolkningen, retningslinjer for arbeid med ADHD, utredning av psykoser, grisearbeid, You name it) Organisasjonspsykolog (utvikle team, ledere, utvikle kulturen på arbeidsplassen) Arbeid i kommuner (ofte noe klinisk arbeid. i tillegg forebyggingsarbeid, som å få bukt med mobbing i skoler, og helsefremmende fokus som hvordan motvirke ensomhet og øke inkludering) Sakkyndighet (utrede tilregnelighet i straffesaker, utrede alvorlige barnevernsaker) Undervise Bruke psykologisk kunnskap i media Skrive bøker Utvikle terapiretninger, selvhjelpsstrategier etc og veldig mye mer Anonymkode: 18ce3...5f7
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2021 #4 Skrevet 12. mai 2021 Søk på forumet, det er masse tråder om det Anonymkode: 12beb...edb
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2021 #5 Skrevet 12. mai 2021 Hvis du ikke selv sliter med psykiske problemer er det ingen grunn til å studere psykologi. Men hvis du gjør det derimot, så er nok psykologi det rette for deg. Psykologer får generelt også flere damer enn jurister, som også er greit å ta med i vurderingen. Anonymkode: b051e...468
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå