Gå til innhold

Prøver å finne andre barnløse

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg prøver å se litt etter andre barnløse, for å få litt trøst, og se at det ikke bare er meg. Nå finner man jo alt mulig på internett. Har bl.a søkt på instagram, ufrivillig barnløs. Men de som tagger det har jo vært det, men får barn til slutt. Masse bilder med babyer, og #ufrivilligbarnløs. Jeg begynner å bli for gammel til å få barn, og er singel, så har innsett at den drømmen blir ikke noe av for meg. Få barn alene er ikke et alternativ. Er det steder man kan lese om andre som ikke har barn?

Anonymkode: 882bd...827

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg er riktignok i et forhold, men jeg kan dele min historie. 

Vi begynte å prøve i slutten av 20-årene. Det var tunge år, med stadige nedturer, 9 prøverørsforsøk, og til slutt en håpløs konklusjon. 

Vi var utslitt. Så valgte blant annet av den grunnen å ikke gå videre med adopsjon. Du kan slik sett si at vi tok et valg om å ikke få barn. 

Nå er vi 40. Livet er veldig godt og lykkelig, med mye innhold. Det føles nesten som om det automatisk falt på plass for oss. Det biologiske behovet for å få barn avtok. Samtidig ble vi eldre, innså hvor mye stress det egentlig er med barn, hvor utslitt mange av vennene våre var, hvordan mange bar hjertet og bekymringene utenpå kroppen, hvor begrensende det var. For all del, før mamma-mafiaen angriper, det gir selvfølgelig livet en ny dimensjon å få barn. Men for meg føles det nå helt riktig at jeg aldri ble mamma, da jeg har så mange gleder i livet mitt som ikke ville vært det samme med barn. 

Uavhengig av at historiene våre er ulike; Min viktigste lærdom er at man glorifiserer det man ikke har, i stedet for fordelene med det man har. Alle aspekter med livet har sine fordeler og ulemper. Og når fokus er et annet sted har man lett for å fokusere på alt som er positivt med slik andre har det, og alt som er negativt i egen situasjon. Og da blir det selvforsterkende. 

Anonymkode: 7349f...29d

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Jeg prøver å se litt etter andre barnløse, for å få litt trøst, og se at det ikke bare er meg. Nå finner man jo alt mulig på internett. Har bl.a søkt på instagram, ufrivillig barnløs. Men de som tagger det har jo vært det, men får barn til slutt. Masse bilder med babyer, og #ufrivilligbarnløs. Jeg begynner å bli for gammel til å få barn, og er singel, så har innsett at den drømmen blir ikke noe av for meg. Få barn alene er ikke et alternativ. Er det steder man kan lese om andre som ikke har barn?

Hva med babyverden sitt forum?

ev kan du søke på «lykkelig uten barn» kommer opp litt artikler da

Anonymkode: c2f87...f7a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvor gammel er du? Har du tenkt på å få barn alene?☺

Anonymkode: cf033...888

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hvor gammel er du? Har du tenkt på å få barn alene?☺

Anonymkode: cf033...888

Er 38, og det er ikke noe jeg ønsker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Litt usikker på om du søker etter barnløse generelt, eller ufrivillig barnløse spesifikt. Selv har jeg ingen interesse av barn, men har et par bekjente som synes det er sårt at de ikke kommer til å få barn.

Anonymkode: b7bae...1f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...