Gå til innhold

Dere som fikk 2 doser Pfizer - fikk dere store bivirkninger etter dose nr.2?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg spør for en bekjent av meg som fikk dose 1 med Pfizer nylig og merket ikke annet enn smerter i overarmen hvor vaksinen ble satt. Men så er vedkommende bekymret for større bivirkninger etter dose 2. Noen som har fått 2 doser allerede og kan dele litt erfaring? 

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

De jeg kjenner som har fått den har ikke merket noen ting.

• Liker 2
Gjest Sille4
Skrevet (endret)

På vår arbeidplass fikk alle sykepleierne pfizer. Ingen merket noen spesielle bivirkninger eller måtte være hjemme etter dose nr 1 . Men etter dose nr 2 ble alle under 36 år dårlig og måtte være hjemme dagen etterpå. 😅

Endret av Sille4
  • 2 uker senere...
Skrevet

Jeg har fått begge. Etter dose to, var kroppen sliten og energiløs et par dager og jeg kjente det også mer i armen enn ved dose 1. Men det var ikke noe å gru seg for. 

• Liker 2
Skrevet
Sille4 skrev (På 12.5.2021 den 18.19):

På vår arbeidplass fikk alle sykepleierne pfizer. Ingen merket noen spesielle bivirkninger eller måtte være hjemme etter dose nr 1 . Men etter dose nr 2 ble alle under 36 år dårlig og måtte være hjemme dagen etterpå. 😅

Merkelig at de ikke satte dose to før en helg.  

• Liker 2
Gjest Siri Ja
Skrevet (endret)

.

Endret av Siri Ja
Skrevet
Peonjenta skrev (7 timer siden):

Du vet at sykepleiere jobber i helgen også?

• Liker 26
Gjest ATLAS6
Skrevet

Jeg fikk feber som varte et døgn og lokal reaksjon på armen som varte ca 5 dager. 

Skrevet

Jeg har ikke tatt den, men alle under 45 jeg kjenner som har tatt den har blitt veldig dårlige. Frostrier, vondt i ryggen, hodepine, kaldsvette, høy feber. De eldre har merket lite. Kan være tilfeldig, kan være fordi de yngre har sterkere immunrespons.

• Liker 5
Skrevet
IdaC skrev (4 timer siden):

Du vet at sykepleiere jobber i helgen også?

De er ofte færre på jobb i helgene.

• Liker 2
Skrevet

Jeg fikk begge mine doser før fridag😅 var slapp og fikk feber som varte en dag, ellers ingenting :) 

• Liker 3
Gjest 3 er nok
Skrevet

Jeg fikk ingen bivirkninger etter noen av dosene. Er 35 år. De jeg kjenner som har tatt pfizer har kun meldt om litt trøtthet og en øm arm, ingenting annet. 

bivirkninger er individuelt. Å spørre om hvem som fikk hvilke bivirkninger av vaksinen blir som hvem som liker smør. Svaret har ingen betydning for en selv nettopp fordi ingen kan forutse hvilke, om noen, bivirkninger hvem får.

Skrevet

Min mor og svigermor fikk bare litt ømmere arm ved dose nr 2. tror nok det har med alderen å gjøre. Jeg er i 40-årene og skal ha dose 2 snart. Hadde vondt ned til håndleddet på dose 1, er spent på neste nå. 

• Liker 2
Skrevet

Nada bivirkninger:)

• Liker 2
Skrevet

Kun litt vondt i armen, ellers ingen bivirkninger hverken etter første eller andre dose 😊

• Liker 2
Skrevet

Øm arm og trøtthet er de eneste to tingene jeg har fått høre, fra familiemedlemmer som er fullvaksinert. Dette er da Pfizer.

• Liker 2
Skrevet
Peonjenta skrev (12 timer siden):

Kan nok være flere grunner til det, men nå er det mange sykepleiere som jobber i helger også 😊

Skrevet

Absolutt ikke. Kun veldig vondt i armen.

• Liker 2
Skrevet

Vondt i overarmen, kvalme, frysninger, trøtt, vondt i kroppen, svette to netter. Varte ca tre dager. 

• Liker 2
Skrevet
velociraptor skrev (6 timer siden):

Jeg har ikke tatt den, men alle under 45 jeg kjenner som har tatt den har blitt veldig dårlige. Frostrier, vondt i ryggen, hodepine, kaldsvette, høy feber. De eldre har merket lite. Kan være tilfeldig, kan være fordi de yngre har sterkere immunrespons.

Jeg er under 45, men ble ikke veldig dårlig så dette er veldig individuelt. Men det sies at de yngre generelt kan få sterkere reaksjoner ja. 

• Liker 2
  • Opprett ny...