AnonymBruker Skrevet 12. mai 2021 #1 Skrevet 12. mai 2021 Så ett klipp fra helsekontrollen at damer og menn SKAL betale det samme for hårklipp iht.loven. Stemmer det? Ser jo at frisørene har forskjellig pris for menn/damer Anonymkode: 6d0b0...211
Snurrepurre Skrevet 12. mai 2021 #2 Skrevet 12. mai 2021 Ja.. det sier seg jo egentlig selv! Finnes menn med langt hår og kvinner med kort hår. Man skal betale etter hvor komplisert/tidkrevende frisyre man ønsker - ikke kjønnet 4
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2021 #3 Skrevet 12. mai 2021 da er det slutt på memene da Anonymkode: df5e9...53a 5
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2021 #4 Skrevet 12. mai 2021 Som tidligere frisør må jeg si at det stort sett -i over 90% av tilfellene- tar lengre tid å klippe damer 😉 Anonymkode: 6efd0...16d 1
Brunello Skrevet 12. mai 2021 #5 Skrevet 12. mai 2021 Hos min frisør er herreklipp definert til å vare 30 minutter og dameklipp en time. Derfor er det forskjell. 1
Snurrepurre Skrevet 12. mai 2021 #6 Skrevet 12. mai 2021 (endret) Brunello skrev (31 minutter siden): Hos min frisør er herreklipp definert til å vare 30 minutter og dameklipp en time. Derfor er det forskjell. Når jeg klipper håret (langt hår) i rett klipp, så tar de standard dame-klipp pris på 450kr. Det tar i underkant av 10 min. har hatt mye ulike frisyrer.. men det aldri tatt en time hos frisøren altså. Selv med ganske kompliserte Bob-frisyrer. Endret 12. mai 2021 av Snurrepurre 4
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2021 #7 Skrevet 12. mai 2021 AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Som tidligere frisør må jeg si at det stort sett -i over 90% av tilfellene- tar lengre tid å klippe damer 😉 Anonymkode: 6efd0...16d Kanskje man kunne tatt betalt for hvor lang tid kunden sitter i stolen framfor klippen regnes som «dame» eller «mann»? Anonymkode: 5c84e...da7 9
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2021 #8 Skrevet 12. mai 2021 Snurrepurre skrev (8 minutter siden): Når jeg klipper håret (langt hår) i rett klipp, så tar de standard dame-klipp pris på 450kr. Det tar i underkant av 10 min. har hatt mye ulike frisyrer.. men det aldri tatt en time hos frisøren altså. Selv med ganske kompliserte Bob-frisyrer. Da tenker jeg at du må ha ekstremt tynt/lite hår. Jeg har veldig mye og tykt hør, ikke voldsomt langt, men å klippe meg tar fort en time selv når det bare er en enkel klipp. Skal jeg stripe det i tillegg har jeg pleid å måtte sitte 3-4 timer hos frisøren Anonymkode: 5c84e...da7 2
Gjest TheCatLady Skrevet 12. mai 2021 #9 Skrevet 12. mai 2021 Jeg synes det burde tas pris utfra hvor lenge man sitter og ikke kjønnet. For eksempel tar det mye lenger tid å klippe et langt og tykt hår enn det gjør å klippe tuppene i et tynt. Det virker rart å betale det samme for dem da. Men selv om menn har latt håret gro så tar det stort sett ikke spesielt lang tid å klippe dem allikevel. Har sett flere sånne "huleboere" på frisørsalong, men det tar allikevel ikke mer enn en halvtime allikevel. Mens mitt hår som er tykt og langt må de klippe del for del og om det skal tynnes så tar det også tid. De ønsker også gjerne å gå over håret tilslutt for å se at alt er rett. Slike ting tar tid.
Brunello Skrevet 12. mai 2021 #10 Skrevet 12. mai 2021 Snurrepurre skrev (27 minutter siden): Når jeg klipper håret (langt hår) i rett klipp, så tar de standard dame-klipp pris på 450kr. Det tar i underkant av 10 min. har hatt mye ulike frisyrer.. men det aldri tatt en time hos frisøren altså. Selv med ganske kompliserte Bob-frisyrer. Den prisen er lavere enn standard herreklipp her jeg bor. Uansett dreier det seg om gjennomsnittsberegninger. Dameklipp tar normalt lenger tid.
Snurrepurre Skrevet 12. mai 2021 #11 Skrevet 12. mai 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Da tenker jeg at du må ha ekstremt tynt/lite hår. Jeg har veldig mye og tykt hør, ikke voldsomt langt, men å klippe meg tar fort en time selv når det bare er en enkel klipp. Skal jeg stripe det i tillegg har jeg pleid å måtte sitte 3-4 timer hos frisøren Anonymkode: 5c84e...da7 Tvert i mot, så det var en særs dårlig antagelse 😂 har veldig tjukt «hestehår», men det er stritt og uten særlig fall. Jeg har som regel en rett klipp (slik som har vært «in» i ganske mange år hos den yngre generasjonen), og det tar ikke lang tid hos en erfaren frisør. Jeg klipper også datteren min selv, og det tar i underkant av 10min for en rett og fin klipp. Striping er selvsagt en annen sak. Men da betaler man for mengden farge. Der sitter jeg glatt 3,5 time for å komme gjennom alt håret.
Snurrepurre Skrevet 12. mai 2021 #12 Skrevet 12. mai 2021 Brunello skrev (1 time siden): Den prisen er lavere enn standard herreklipp her jeg bor. Uansett dreier det seg om gjennomsnittsberegninger. Dameklipp tar normalt lenger tid. Er det? 😆 må kanskje bare være fornøyd da😂. Mannen betaler 300 for en klipp (tar 10-15 min).
Gjest loveli Skrevet 12. mai 2021 #13 Skrevet 12. mai 2021 Jeg mener man burde betalt etter hvor avansert klippen er og hvor lang tid det tar å klippe. Selv har jeg langt og tykt hår, det tar seriøst en time å bare klippe tuppene og frisørene kommenterer det hver gang. Det er også fordi jeg vil ha det oppklippet da, synes det ser så rart ut med helt rett avklippet hår. Så for min del gir "dameklipp" helt riktig pris, men for andre kvinner kan det oppleves urettferdig.
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2021 #14 Skrevet 14. mai 2021 Men på 80-tallet hadde mange menn permanent og Hockeysveis. Det krevde vel sitt? Anonymkode: a852e...dca
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå