Gjest Anonymous Skrevet 1. oktober 2002 #1 Del Skrevet 1. oktober 2002 jeg og min kjære satt å diskutrte en tin gforrige dagen! det vi diskuterte blir sett på som en almennsak menda vi gikk litt dypere inn i det var vi uenige.. når gutten frir til jenta, og spør om hun vil gifte seg med han,da gir han henne en ring som han setter på fingern hennes. men hva med når de kommer så langt som til kirken? da tas det jo frem to nye ringer som settes på fingeren! er det da normalt å kjøpe inn to ringer,eller brukes den ringen somdet ble fridd med engang til inne i kirken(det vil si at den må tas av igjen etter frieriet) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusenfryd Skrevet 1. oktober 2002 #2 Del Skrevet 1. oktober 2002 Det variere veldig. Du kan lese mer om det inne på Bryllup, der har saken vært oppe flere ganger. Da vi forlovet oss fikk jeg en alliansering med diamant. Han fikk av meg senere en nøyaktig lik ring, uten diamant. Da vi giftet oss fikk en ring til, samme som han, dvs som jeg selv hadde, men uten diamant, og han brukte den han hadde. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Catzy Skrevet 1. oktober 2002 #3 Del Skrevet 1. oktober 2002 Har du hørt om forlovelsesringer? Hvis man skal være ringforlovet, så må man kjøpe forlovelsesringer. Så må man kjøpe gifteringer, som man setter på seg under vielsen. Hva man gjør med forlovelsesringen etter det, er litt forskjellig. Noen fortsetter kanskje å ha den på. I USA og England er det vanlig å ha veldig fine forlovelsesringer, og mindre prangende gifteringer. Dermed er det vanlig å bruke forlovelsesringen etter at man er gift. Dessuten skal forlovelsesringen sitte på motsatt hånd av gifteringen. Så da kan man bare fortsette å ha den på sin forlovelseshånd, og ha gifteringen på giftehånden. (Hmmm, hørtes litt merkelig ut.) Catzy Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Imax unplugged Skrevet 1. oktober 2002 #4 Del Skrevet 1. oktober 2002 I Norge er det tradisjon for at begge har gullringer og at disse ringene også blir brukt som gifteringer når den tiden kommer. Dessuten er det faktisk ikke opprinnelig norsk tradisjon å bytte ringer i kirken, tradisjonen kommer fra England/USA. Tradisjonen om at mannen har en ring til kvinnen når han frir er også amerikansk/engelsk tradisjon. Mange par i Norge benytter seg også av denne tradisjonen, selv om den i utgangspunktet er "unorsk". Det er også mulig å forlove seg UTEN å ha ringer. Her er det mange muligheter - og så er vi så heldige at vi kan velge selv!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Padmee Skrevet 1. oktober 2002 #5 Del Skrevet 1. oktober 2002 Da vi forlovet oss var vi først ute og kjøpte ringene, og da vi fikk de noen dager senere "forlovet" vi oss. Dette er den dagen vi sier at vi forlovet oss, men vi hadde vel egentlig vert forlovet ganske mye lenger, et par måneder tror jeg. Da mener jeg siden han fridde og jeg sa ja. da vi giftet oss byttet vi ringer i kirken, dette var de samme som våre forlovelsesringer, så ja vi måtte ta de av da de skulle få en tilleggsinnskripsjon, men det var ikke så farlig. Dette er det som er mest vanlig å gjøre i min venneflokk, men jeg vet også om folk som kjøper nye til bryllupet. Ellers så er det også mange som velger å ikke ha ringbytte i kirken, det er nemlig noe en selv må spørre presten om å få lov til å gjøre, det å bytte ringer hører nemlig ikke til i den norske vielsesseremonien. Dette ble litt rotete, men jeg håper at dere skjønner hva jeg mener. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå