AnonymBruker Skrevet 12. mai 2021 #1 Skrevet 12. mai 2021 Hei! Jeg har BMI på 28,5 og fant ut i går at jeg er gravid. Jeg har hatt en livsstil med søppelmat, overspising, godteri, alkohol hver helg og 0 trening (utenom min fysiske jobb..) Er skikkelig motivert til å gi barnet et godt utganspunkt (fått et spark i ræva nå når det gjelder livsstilen min), men så sies det jo at giftstoffer forløses dersom man går ned i vekt. Så hvis jeg ønsker å gå turer, trene yoga og spise sunt (kutte all godteri, søppelmat o.l) som automatisk kommer til å få meg sunt ned i vekt og i bedre form, så er ikke dette bra eller..? Skal jeg droppe trening og spise sunt kun? Eller spise så mye/trene så lite at vekten bare holdes? Synes det er så vanskelig å vite hva som er greit og ikke. Ønsker i hvert fall ikke noe risikosvangerskap eller diabetes! Anonymkode: f1790...3d2
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2021 #2 Skrevet 12. mai 2021 Du skal ikke på diett og slanke deg. Gå turer og yoga er bra, men jeg ville nok ikke begynt med crossfit nå feks. Hadde du bedrevet crossfit og vekttrening før svangerskapet så er det noe annet, men de sier vel at man ikke skal løfte tyngre enn det man ellers gjorde før graviditeten? Spis sunt og variert, men unn deg selv litt lørdagsgodt. Du gjør mye riktig hvis kun går opp de anbefalte kiloene og unngår en voldsom vektøkning. Anonymkode: 3f962...c54 1
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2021 #3 Skrevet 12. mai 2021 Det er en god målsetning å ikke legge på seg mer enn anbefalt, i alle fall. Tror jeg ville gjort disse endringene du nevner men passet på å ikke kutte i mengde. Dvs. spise sunn mat, men NOK Man raser jo ikke ned i vekt av yoga og turgåing, men du får mye igjen for å være sterk og smidig, både i svangerskapet og etterpå. Anonymkode: 7a0d6...b65 1
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2021 #4 Skrevet 12. mai 2021 Prat med jordmor om dette Litt mer turer, litt mindre smågodt og litt sunnere måltider er nok helt topp! Bare ikke sulte deg selv eller trene hardt Anonymkode: 54441...9bd 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå