AnonymBruker Skrevet 12. mai 2021 #1 Skrevet 12. mai 2021 Fant for to uker siden ut at jeg er gravid, tok en digital test som viste 3+, så er vel 5-6 uker på vei? I helgen slo virkelig kvalmen og hodepinen til, og jeg har ligget mye på sofaen. Kaster ikke opp, men brekker meg hver gang jeg reiser meg, eller beveger meg noe særlig. Vil så gjerne kunne trene og være aktiv i svangerskapet, men nå er det bare et ork å få gått mellom etasjene i huset. Er vanligvis aktiv, og synes det er vanskelig å akseptere at jeg nå er så dårlig. Klarer å jobbe noen timer hver dag, fordi jeg fortsatt har hjemmekontor, men det er utfordrende å produsere/levere som jeg pleier. Skal på tidlig ultralyd neste uke for å stadfeste hvor langt jeg er på vei, har så ustabil syklus, så ikke hatt mensen siden før jul. Lurer på om jeg bør ta en prat med nærmeste leder da, for å kunne få noe tilrettelegging til dette, forhåpentligvis, roer seg. Litt usikker på hva jeg egentlig lurer på med dette innlegget, det er så tidlig at det kun er samboer jeg som vet om graviditeten. Han er heldigvis støttende og tar unna det meste hjemme. Er vel mest overrasket over at formen er så dårlig, fordi jeg alltid har trent mye, 4-5 ganger i uken, og så for meg at jeg skulle være aktiv også dersom jeg ble gravid en dag. Mange tanker som plutselig kommer ved en positiv test. Anonymkode: f9288...6fa
Marshall Skrevet 12. mai 2021 #2 Skrevet 12. mai 2021 Gratulerer! ❤️ Det er så frustrerende å være i dårlig form og kvalm når man har lyst å være aktiv. Men forhåpentligvis blir det bedre etter hvert. Kjenn etter dagsformen og prøv å gå litt tur. Ikke ha dårlig samvittighet for det du ikke orker nå. Kroppen gjør en stor jobb.
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2021 #3 Skrevet 12. mai 2021 Jeg kjenner på det samme! Med førstemann var jeg også litt ekstra sliten i starten (det er helt normalt!), men ellers var formen god og jeg var aktiv som normalt hele svangerskapet. Med nr to ble jeg mye dårligere helt fra starten, slapp og kvalm og tidlige bekkenplager, lite matlyst og lave jernverdier, og har bare blitt mindre og mindre aktiv. Det er en stor sorg faktisk, jeg er vant til å bevege meg hele tiden og gjøre ting, og nå er jeg nærmest bundet til senga og helt sykemeldt, og det er kjempedeprimerende. Hjelper litt å gå til fysio/kiro og å prate med jordmor og psykolog på helsestasjonen. Anonymkode: 458e1...19e
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2021 #4 Skrevet 12. mai 2021 Ikke ta sorgene på forskudd! Det er slett ikke sikkert at det vil være sånn hele veien ut. Jeg var i finfin form i 2.trimester og i aktivitet nesten som vanlig. Litt redusert i 3.trimester pga. bekkenløsningssmerter. Anonymkode: 826de...48e
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2021 #5 Skrevet 12. mai 2021 Takk for gratulasjon! Håper virkelig det letter til 2 trimester. Først og fremst håper jeg bare at det går bra med babyen, selv om det ikke var helt planlagt er det veldig ønsket. Må bare jobbe litt med tankene som forteller meg at "graviditet er ikke en sykdom, det er bare å ta seg sammen", men det går virkelig ikke an å ta seg sammen fra dette. Anonymkode: f9288...6fa
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2021 #6 Skrevet 12. mai 2021 AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Takk for gratulasjon! Håper virkelig det letter til 2 trimester. Først og fremst håper jeg bare at det går bra med babyen, selv om det ikke var helt planlagt er det veldig ønsket. Må bare jobbe litt med tankene som forteller meg at "graviditet er ikke en sykdom, det er bare å ta seg sammen", men det går virkelig ikke an å ta seg sammen fra dette. Anonymkode: f9288...6fa Det er vel og bra å holde seg i gang, men man får nok lite igjen for å presse seg for hardt. Det tar på å gå gravid. Det er ingen sykdom, men mange av oss får plager og noen blir jo faktisk også syke av det. Håper det går bra på UL og at du føler deg bedre snart😊 Anonymkode: 826de...48e 1
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2021 #7 Skrevet 12. mai 2021 Jeg var helt utslått i første trimester. Greide en timinutters økt på stuegulvet hele tre ganger eller noe iløpet av den perioden. Men kviknet til fra 2. trimester og nå (starten av tredje trimester) trener jeg 4 ganger i uka (tilrettelagt) og har aldri følt meg bedre, energimessig. Anonymkode: 336a3...de6
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2021 #8 Skrevet 13. mai 2021 Jeg er 8+0 i dag. Trente 4-5 ganger i uken før jeg ble gravid og håpte på å kunne fortsette å være aktiv i graviditeten. Ble helt slått ut av kvalme i uke 5 og ble delvis sykemeldt grunnet dette. Måtte få kvalmestillende tabletter i uke 6 for å ikke kaste opp 4-6 ganger om dagen. Har ligget strak på sofaen de siste 3 ukene utenom litt jobbing og turer til legen innimellom. Mitt råd er å ta det i det tempoet man klarer og heller håpe på at formen tar seg opp senere. Anonymkode: d52c5...077
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå