Gå til innhold

La barna vente i bilen??

Fremhevede innlegg

Skrevet

Altså jeg har vært innom bensinstasjoner flere ganger og latt barnet sitte i bilen. Parkerer helt inntil bensinstasjonen. De fleste har vel store vinduer...så har alltid kunne følge med på bilen hele tiden. Bruker maks et par minutter. 
Hadde ikke gjort det på en butikk fordi man ikke klarer å følge med på bilen underveis. 

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Absolutt ikke. 

Ta med begge inn og hent pakken.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Er det lagt fra døren til kassen? Kan du stå i døren og snakke til betjeningen og si du har barn i bilen og at du skal hente en pakke?

Anonymkode: 3bacd...6b2

• Liker 2
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er lov, men jeg ville ikke gjort det. Du kan bli forsinket, en annen bil kan krasje inn i din bil, den kan ta fyr - det er mye som kan skje. Enten så får du ta med deg begge to, eller så får du hente pakken en dag du kan dra alene. 

Anonymkode: 05e9b...5eb

Antar dine barn sover inne på rommet deres til de flytter ut? De kan jo plutselig våkne av mareritt, tisse i sengen uten at du får det med deg med en gang, snuble over noe på vei inn fra sitt rom til ditt rom, få renne-nese uten at du oppdager det før til morgenen, dunke hodet i sengekanten og gråte i 15sek før du rekker inn, løpe inn på badet før du våkner og stappe doen full av dopapir, forville seg inn på kjøkkenet og ta en brødskive for så å sette biten i halsen...

Jada på spissen her...

Men altså man trenger ikke å sykeliggjøre det å la barn sitte i bilen 2minutter mens moren har full vindusutsikt over bilen. Det er ikke slik at biler parkert på bensinstasjon blir krasjet inn i flere ganger for dagen i Norge, eller at biler antennes av bensin 3 ganger for dagen eller webastoen tar fyr annenhver mnd i bilen...

Det er forresten risiko i seg selv å føde et barn og å bli født. Likevel skjer det utrolig nok mange ganger for dagen. Planlagt faktisk.

Endret av Luckiness
  • Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
Luckiness skrev (Akkurat nå):

Antar dine barn sover inne på rommet deres til de flytter ut? De kan jo plutselig våkne av mareritt, tisse i sengen uten at du får det med deg med en gang, snuble over noe på vei inn fra sitt rom til ditt rom, få renne-nese uten at du oppdager det før til morgenen, dunke hodet i sengekanten og gråte i 15sek før du rekker inn, løpe inn på badet før du våkner og stappe doen full av dopapir, forville seg inn på kjøkkenet og ta en brødskive for så å sette biten i halsen...

Jada på spissen her...

Men altså man trenger ikke å sykeliggjøre det å la barn sitte i bilen 2minutter mens moren har full vindusutsikt over bilen. Det er ikke slik at biler parkert på bensinstasjon blir krasjet inn i flere ganger for dagen i Norge, eller at biler antennes av bensin 3 ganger for dagen eller webastoen tar dyr annenhver mnd i bilen...

Det er forresten risiko i seg selv å føde et barn og å bli født. Likevel skjer det utrolig nok mange ganger for dagen. Planlagt faktisk.

AMEN! 

Anonymkode: a7eaa...044

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
CaramelDevil skrev (3 timer siden):

Jeg vet om noen som gjorde dette. Bilen begynte å brenne. Barnet kom seg ikke ut. Ikke gjør det. Bensin kan antenne. Webasto kan ta fyr. Selv om bilen er av.

Kun på kvinneguiden. I løpet av 2 minutter er en bil antent og barna død! 😱 

Anonymkode: 77954...f02

• Liker 3
Skrevet

Ikke la bilen stå med motoren i gang, åpne vinduene litt, og lås bilen, så går det nok helt bra. 

AnonymBruker
Skrevet

Kommer helt ann på. Skal du parkere rett utenfor slik at du har øye med bilen? Da er svare greit om du henter pakke raskt. Om du parkerer langt unna og ikke ser bilen når du er inne på bensinstasjonen så er svare nei det er ikke greit.

Anonymkode: 00bb4...a3c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Synes ikke det er greit, kan du ikke bruke sjal/sele til baby og la andre gå selv? Må da finnes en bedre løsning enn å la de sitte alene.

Anonymkode: 5b34c...74b

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det kan jo skje noe inne på bensinstasjonen også, tenk om det eksploderer noe der inne eller at det skjer et dødelig ran. Da er det jo greit at ungene sitter i bilen og overlever...

Men bensinstasjon betyr parkering rett ved inngang og store vinduer mot bilen. Vil tippe det går helt bra. Tør ikke tenke på hva slags foreldre de som ikke hadde gjort det er, går ungen med hjelm og beskyttelsesutstyr hjemme? Polstrede vegger? Ikke lov å sykle, klatre, løpe?

Anonymkode: 130ec...32b

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ville dratt en tid det er færrest mulig på butikken så du ikke må stå i kø. Er det mulig å parkere slik at bilen er noe synlig ut fra butikken? Du låser jo bilen og alarmen vil jo skremme folk om noen prøver å komme seg inn. Men ville kun parkert slik dersom begge barna sov. Ellers risikerer du sure barnevernvarslere som ikke evner å ha et snev av forståelse. 

Anonymkode: d9810...2c9

AnonymBruker
Skrevet

Ville aldri tatt sjansen, men folk er tydeligvis forskjellige. Det går greit til det plutselig ikke gjør det mer. 

Anonymkode: bf540...800

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Min mann jobber på verkstedet, han hadde ikke jobbet der i 2 mnd engang før en bil sto på utsiden og brant, helt uten forvarsel. 

Jeg lar de minste barna sitte i bilen hvis min eldste på 15 år er med, ellers tar jeg de med. Ikke fordi jeg er så redd for at bilen skal begynne å brenne, selv om det helt klart kan skje, men fordi det er så innprenta i meg at man ikke lar små barn sitte i bilen alene. 

Husker jeg sovnet i bilen en gang jeg var liten og pappa og mamma dro inn på butikken og handlet. Jeg våknet opp alene og ble livredd. Ønsker ikke den opplevelsen for barna mine, selv om jeg ikke har tatt noe skade av det. 

Ingen som kan passe barna dine i 20 minutt eller som kan hente pakken for deg? 

Jeg har en på 2,5 år og en på 3 uker, det er slitsomt å skulle drasse de med seg overalt ja.. 

Anonymkode: c18fe...179

AnonymBruker
Skrevet
Luckiness skrev (10 timer siden):

Jada på spissen her...

Men altså man trenger ikke å sykeliggjøre det å la barn sitte i bilen 2minutter mens moren har full vindusutsikt over bilen. Det er ikke slik at biler parkert på bensinstasjon blir krasjet inn i flere ganger for dagen i Norge, eller at biler antennes av bensin 3 ganger for dagen eller webastoen tar fyr annenhver mnd i bilen...

Du har helt rett i at sannsynligheten for at ting skjer på to minutter er liten. Men å sammenligningen du kommer med, er jo helt på trynet. 
Ja; risikoen for at en annen bil krasjer inn i din bil mens den står parkert er liten - men den er ikke usannsynlig. Skjer det, er risikoen for at barnet i bilen kan skade seg stygt eller, i verste fall, dø, stor. Barnet mitt skader seg ikke ved å våkne av mareritt om natten, eller ved å tisse seg ut. Det skader seg heller ikke ved at det stapper toalettet fullt med papir før jeg rekker å stå opp. 
Kniver og slikt på kjøkkenet, ligger utilgjengelig for mitt barn, og jeg ligger ikke i koma, så jeg hører det skulle det våkne og ta seg en tur på kjøkkenet. 

Jeg pakker ikke barnet mitt inn i bomull. Hun løper, klatrer, hopper og spretter, men jeg utsetter henne ikke for unødvendig risiko - som å sette henne igjen i bilen bare for å løpe et kjapt ærend er. Største risikoen er at noe skjer underveis som gjør at jeg igjen bruker mer enn de to minuttene jeg beregner. Ting kan skje med meg også. 
Nei, ingen klarer å passe barna sine 24/7, fordi vi må gjøre ting som å sove - men å sette igjen ungen sin i bilen og gå i fra den, er uansvarlig. 

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Det er lov, men jeg ville ikke gjort det. Du kan bli forsinket, en annen bil kan krasje inn i din bil, den kan ta fyr - det er mye som kan skje. Enten så får du ta med deg begge to, eller så får du hente pakken en dag du kan dra alene. 

Og bilen kan bli truffet av en meteor eller en ufo.

Endret av Honey Dew
Skrevet

Så lenge du kan parkere slik at du ser bilen er det nok greit.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...