Gå til innhold

La barna vente i bilen??

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei har fått en pakke som jeg skal hente fra bensin stasjon idag. Har to barn som jeg må ta med som er 1.5 år gammel og en uke gammel. Lurer på om begge kan vente på meg i bilen mens jeg er inne å henter pakken? Bruker kanskje 2 minutter. Vet at de klarer seg bra i 2 min men er dette lov?

Anonymkode: ad8b9...83c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja, det er lov.

Anonymkode: f4b79...56f

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Vet mange gjør det, men jeg klarte det aldri, ikke engang 1 min, men vi er forskjellig. 

Anonymkode: 9a0ba...1bb

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Men du må selv vurdere hvor forsvarlig det er å etterlate to små alene, og risikoen for at uønskede hendelser skal oppstå (Kan du bli forsinket? Kan det skje noe med deg? Kan det skje noe med bilen? Kan det skje noe med barna?).

Anonymkode: f4b79...56f

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Ja, det er selvsagt helt ok. 

Anonymkode: a7eaa...044

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ville selv ikke ha gjort det. Det går jo som regel bra, men hvis det ikke gjør det hadde det virket mer lettvint å ta med barna eller gjøre det når du ikke drasser de med deg. 

Anonymkode: 38afd...8b3

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Da mine små var på den alderen (tvillinger) lot jeg dem sitte litt i bilen mens jeg var inne og handlet. Den gang hadde vi en nærbutikk og jeg kunne parkere rett utenfor butikkvinduet og hadde innsyn til bilen og barna mens jeg var kjapt innom.

Har alltid hatt litt dårlig samvittighet for det i tillfelle det skulle gå galt. Men heldigvis gikk det fint (sørget alltid å ha vindu nede på kjører sidene slik det ikke kunne bli veldig varmt i tillfelle jeg skulle på illebefinnende i butikken),

Anonymkode: 97aa1...a01

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Har aldri gjort det og ville heller aldri gjort det. 

Anonymkode: 47552...f0a

• Liker 6
Skrevet

Jeg har gjort det og det har gått greit 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Zaroos skrev (2 minutter siden):

Jeg har gjort det og det har gått greit 

Selvfølgelig går det greit helt til den dagen det ikke går greit. 

• Liker 8
Skrevet

Altså det kommer helt an på hvor du befinner deg. I en storby hadde jeg aldri gjort det. 

Skrevet

Jeg synes dette er vanvittig uforsvarlig. Jada, veldig liten sannsynlighet for at noe kan gå galt men det kan skje. Pakken kan alltids hentes ved en senere anledning. Eventuelt ville jeg ringt til bensinstasjonen og spurt om de kunne kommet ut med den 

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Ja men da er det nesten mer farlig å legge seg om kvelden. Det går greit det og til det ikke går greit og du ikke våkner igjen, noe som har høyere sannsynlighet enn at noe alvorlig skjer barna i bilen på tre min

Anonymkode: e0e76...54e

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Ville som noen over  her skriver ringt og bedt de kommer ut med den

Anonymkode: 0f600...eb3

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Hei har fått en pakke som jeg skal hente fra bensin stasjon idag. Har to barn som jeg må ta med som er 1.5 år gammel og en uke gammel. Lurer på om begge kan vente på meg i bilen mens jeg er inne å henter pakken? Bruker kanskje 2 minutter. Vet at de klarer seg bra i 2 min men er dette lov?

Anonymkode: ad8b9...83c

NEEEEEI. Mye kan skje på kort tid!

Anonymkode: 2f8ee...a71

• Liker 5
Skrevet

Jeg vet om noen som gjorde dette. Bilen begynte å brenne. Barnet kom seg ikke ut. Ikke gjør det. Bensin kan antenne. Webasto kan ta fyr. Selv om bilen er av.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ta med babycall? 

Bensinstasjoner har jo vanligvis store vinduer rett ut til bilene. Parker rett utfor døren og fort deg inn når det ikke er mye folk.

Anonymkode: 2395f...c64

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Sånn er det jo med absolutt alt. Det er farligere å kjøre bil enn å sitte i en parkert bil, men vi tar jo den sjansen. 

Anonymkode: a7eaa...044

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Det er lov, men jeg ville ikke gjort det. Du kan bli forsinket, en annen bil kan krasje inn i din bil, den kan ta fyr - det er mye som kan skje. Enten så får du ta med deg begge to, eller så får du hente pakken en dag du kan dra alene. 

Anonymkode: 05e9b...5eb

• Liker 2
Skrevet

Det går helt fint.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...