AnonymBruker Skrevet 12. mai 2021 #1 Del Skrevet 12. mai 2021 Jeg har siden pilleslutt hatt kortere sykluser, med kortere lutealfase enn normalt. Det er jo ikke sikkert pga. det jeg ikke har blitt gravid på fire måneder. Men, googlet brukt av primolut, og ser at flere bruker det for å øke lutealfasen. Om jeg da bruker primolut 2-3 dager før IKM og fortsetter et par dager til, vil et evt. egg da ha større sjanser for å feste seg og ikke bli skylt ut med mensblod etter en altfor kort lutealfase? Noen som har prøvd og lyktes med ette? Eller evt. vet/mener at det er en dårlig ide? Anonymkode: 46592...396 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 12. mai 2021 #2 Del Skrevet 12. mai 2021 Jeg har aldri hørt om primolut for å øke lutealfasen. Det er vel progesteron som er det vanlige. Og det skal man ta rett etter EL. Bare et par dager før IKM vil bli for sent sånn sett. Uansett så må dette gjøres i samsvar med lege, da dette er medisiner. Eneste jeg kan anbefale er å ta B6-vitamin. Jeg økte min lutealfase fra 10 til 12 dager med dette. Tar 25mg hver dag hele syklusen igjennom. Etter 1-2 måneder ble lutealfasen lenger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå