Madame Butterfly Skrevet 12. mai 2021 #1 Skrevet 12. mai 2021 Hva ser reiselivsnæringen for seg fremover? Har forstått at utenlandske turister er brorparten av inntektsgrunnlaget, har også forstått at regjeringen oppmuntrer til nasjonale feriereiser for oss? Tar forbehold om misforståelse. Ser vi for oss konkurser forbedrifter som er avhengig av utenlandske turister, eller vil det demme opp for dette ved at vi bruker vårt eget land som ferie land? Jeg har ikke sjekket selv, men forstår det er mange sengeplasser som er oppbestillt allerede. Har inntrykk av at de fleste er i god gang med å planlegge årets norgesferie.
Illuminatum Skrevet 12. mai 2021 #2 Skrevet 12. mai 2021 Madame Butterfly skrev (33 minutter siden): Hva ser reiselivsnæringen for seg fremover? Har forstått at utenlandske turister er brorparten av inntektsgrunnlaget, har også forstått at regjeringen oppmuntrer til nasjonale feriereiser for oss? Tar forbehold om misforståelse. Ser vi for oss konkurser forbedrifter som er avhengig av utenlandske turister, eller vil det demme opp for dette ved at vi bruker vårt eget land som ferie land? Jeg har ikke sjekket selv, men forstår det er mange sengeplasser som er oppbestillt allerede. Har inntrykk av at de fleste er i god gang med å planlegge årets norgesferie. Det blir nok en del konkurser. Prisene en del utenlandske betaler for tjenester under ferie og for feriehus nordpå er gjerne mer enn nordmenn vil betale. VI har har langstrakt land og for få nordmenn reiser nordover til å dekke opp "underskuddet" av reisende.
Madame Butterfly Skrevet 12. mai 2021 Forfatter #3 Skrevet 12. mai 2021 Er det stemning for å åpne opp for utlendinger, enten/både i befolkningen og politisk? Jeg har inntrykk av at folk generelt er i mot at grensene åpnes, og hadde inntrykk av at dette har politisk støtte. At vi er urolig for mutantene. Så beveget jeg meg utover min vanlige krets, og fikk inntrykk av det motsatte. Synes det er vanskelig å se situadjonen, og forutsi hva som kommer tilby skje.
Anbefalte innlegg