catman Skrevet 12. mai 2021 #1 Skrevet 12. mai 2021 Jeg begynner å bli sliten av koronahverdagen. Henger for mye på mobilen og greier ikke å motivere meg vekk fra den. Samtidig er jeg privilegert, med jobb og familie, og lider ingen nød. Føler bare at jeg holder på å bli sprø. Flere som kjenner det slik? Hvor er terskelen for å søke hjelp og noen å snakke med? 1
Reckless Skrevet 13. mai 2021 #2 Skrevet 13. mai 2021 Jeg tror at alle kjenner på dette til en viss grad. Har du noen luker for "egentid" eller noen venner du kan være med eller snakke med? Tror det er ekstra viktig nå å sette av tid til å gjøre ting man har lyst til, selvfølgelig innenfor smittevernsreglene. Min erfaring er at terskelen sjeldent blir for lav til å søke hjelp. Digital klem 2
pistasjenøtt15 Skrevet 13. mai 2021 #3 Skrevet 13. mai 2021 Holder også på å klikke selv om jeg ikke lider noen nød direkte. Er bare så utrolig lei. Bor i Oslo så føler jo veldig på hvor "innestengt" man blir. Nå er det også blitt vanskeligere å møte venner fordi kafeene er stengt. (ja jeg vet at man kan gå tur, men alle gidder ikke møtes bare for en tur lenger). Men har fått første dose og nå som Oslo skal få mer vaksiner så må vi tro det blir bedre om noen få uker. Tror og håper dette er slutten av den verste perioden. Men det er ikke rart vi har det vanskelig etter å ha vært lukket nede i over et halvt år med alle de begrensningene vi har måttet leve med. Hadde vært unormalt om vi ikke føler dette er dritt. 1
MorTil2 Skrevet 13. mai 2021 #4 Skrevet 13. mai 2021 catman skrev (På 12.5.2021 den 8.58): Jeg begynner å bli sliten av koronahverdagen. Henger for mye på mobilen og greier ikke å motivere meg vekk fra den. Samtidig er jeg privilegert, med jobb og familie, og lider ingen nød. Føler bare at jeg holder på å bli sprø. Flere som kjenner det slik? Hvor er terskelen for å søke hjelp og noen å snakke med? Er ikke dette et problem for mange uavhengig av korona? 1
catman Skrevet 13. mai 2021 Forfatter #5 Skrevet 13. mai 2021 MorTil2 skrev (1 time siden): Er ikke dette et problem for mange uavhengig av korona? Kanskje, kanskje ikke, vet ikke så mye om "mange". Det jeg merker er at jeg kun opplever stress på jobb. Egentlig en god ting å ha det så avslappa hjemme, men uten "trykk" ender jeg opp med ikke å gjøre så mye. Den henginga føles avslappende, men er også...mentalt slitsomt? Vet ikke om det gir mening. 1
MorTil2 Skrevet 13. mai 2021 #6 Skrevet 13. mai 2021 catman skrev (3 timer siden): Kanskje, kanskje ikke, vet ikke så mye om "mange". Det jeg merker er at jeg kun opplever stress på jobb. Egentlig en god ting å ha det så avslappa hjemme, men uten "trykk" ender jeg opp med ikke å gjøre så mye. Den henginga føles avslappende, men er også...mentalt slitsomt? Vet ikke om det gir mening. Det spørs vel hva du gjør på mobilen. I begynnelsen leste jeg mye nyheter, og alt handlet om Covid-19. Det ble for mye. La fra meg mobilen og gikk turer istedenfor. Men uansett, jeg tror denne tiden er slitsom for alle. Særlig om man bor et sted med relativt mye smitte og dermed tiltak som kanskje endres med ukers mellomrom å holde orden på. Om man trenger å snakke med noen profesjonell om det, handler vel mest om hvordan en takler livets små og store kriser. Men jeg tror ventetiden blir ganske lang om alle som føler seg litt "satt ut" skal søke hjelp nå. 2
Anbefalte innlegg