Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei,

Hva tenker dere om dette? Jeg er veldig nervøs for å fortelle dette til min leder, fikk tilbud om fast jobb og takket selvfølgelig ja, kort tid etterpå tisset jeg på en pinne og fant ut at jeg var gravid. På pinnen stod det 3+, så jeg tror jeg er litt på vei også. 

Hva ville dere gjort i min situasjon? Er det grunn til at jeg kan miste den nye faste jobben min dersom jeg må ut i permisjon om si seks måneder?

Anonymkode: 6a86d...b85

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det går helt fint. Ansatte ei i forrige uke jeg tipper er gravid i løpet av maks 2 år og antakelig mye før det. Du er ansatt fordi arbeidsgiver vil ha deg over tid.

• Liker 10
Skrevet

Gratulerer, både med jobb og graviditet! Det er vel ikke noe spesielt du bør gjøre, annet enn å varsle leder når du er klar for det. Det er ulovlig å diskriminere på grunn av dette, og verden har gått fremover, så dette går nok helt fint! 😊 Vi hadde et tilsvarende tilfelle ved min arbeidsplass for kort tid siden, og ingen reagerte negativt på det. Du er ansatt fordi du er den beste kandidaten, og du blir jo ikke borte så lenge 😊

AnonymBruker
Skrevet
rabarbrafrø skrev (16 minutter siden):

Gratulerer, både med jobb og graviditet! Det er vel ikke noe spesielt du bør gjøre, annet enn å varsle leder når du er klar for det. Det er ulovlig å diskriminere på grunn av dette, og verden har gått fremover, så dette går nok helt fint! 😊 Vi hadde et tilsvarende tilfelle ved min arbeidsplass for kort tid siden, og ingen reagerte negativt på det. Du er ansatt fordi du er den beste kandidaten, og du blir jo ikke borte så lenge 😊

Brunello skrev (24 minutter siden):

Det går helt fint. Ansatte ei i forrige uke jeg tipper er gravid i løpet av maks 2 år og antakelig mye før det. Du er ansatt fordi arbeidsgiver vil ha deg over tid.

Takk for fine svar :)

Jeg får bare litt ekstra dårlig samvittighet fordi jeg er så redd hun kommer til å angre, hun ansatte meg fremfor ganske mange andre som har jobbet der en del lengre enn meg. Jeg bare er veldig nervøs for at hun da blir skuffet eller sint :( (Da burde jeg heller ansatt fru Hansen typ.)

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Takk for fine svar :)

Jeg får bare litt ekstra dårlig samvittighet fordi jeg er så redd hun kommer til å angre, hun ansatte meg fremfor ganske mange andre som har jobbet der en del lengre enn meg. Jeg bare er veldig nervøs for at hun da blir skuffet eller sint :( (Da burde jeg heller ansatt fru Hansen typ.)

Blir man skuffet eller sint over at en dame i fertil alder blir gravid, bør man gå i seg selv. Av en eller annen grunn har jeg inntrykk av at det er kvinnelige sjefer som blir sur over graviditeter.

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Hadde ikke bekymret meg over det. Arbeidsgiver har ingenting med når eller om du er gravid, og kan som de andre sier ikke diskriminere deg for det. Gled deg over den nye jobben og si i fra så fort du føler deg klar for det :)

Anonymkode: cf74e...6cf

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Dette er helt normalt og ikke noe å bekymre seg over ett sekund :)

Du trenger heller ikke å fortelle om det før du trenger tilrettelegging eller så er det vel 3 mnd før du skal ut i permisjon :) Det er jo fremdeles tidlig og mye kan skje. 

Anonymkode: 51227...87a

AnonymBruker
Skrevet

Helt normalt! Vi ansetter mange unge hos oss, og vi tøyser ofte med at «hun blir kanskje gravid snart», men det har ALDRI vært en negativ ting. Jeg ble selv gravid 3 måneder etter jeg ble ansatt. Var frisk som en fisk hele graviditeten og kom tilbake etter 7 mnd. Fikk babyshower på jobb av sjefen som ansatte meg😄

Anonymkode: 84632...aed

• Liker 1
Skrevet

Det er ikke noe å ha dårlig samvittighet for. De valgte akkurat deg, de vet du er i en fruktbar alder og at det kan skje. Ingen grunn til å ha dårlig samvittighet. Det er også greit å vente med å si det, for ingenting er garantert før første trimester er over. 

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...