Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har så dårlig samvittighet for min lille gutt på 8 uker. La han kl 1930 og han våknet rundt 3 - 4 tiden og gråt, jeg gav han smokken og han sovnet videre. Det gjorde jeg også. Så våknet jeg av lyder rundt kl 7, ikke gråt, men mer snakking/uling. Han fikk 2 Flasker til frokost (hipp mme). Han legger på seg som normalt, og er en stor gutt på 6 kg (hvis ikke mere). Nå føler jeg meg skikkelig dårlig fordi jeg gav han smokken og lot han sove videre, sikkrtt sulten. Flere som har opplevd babyer som sover så lenge? Jeg har skikkelig dårlig samvittighet fordi jeg ikke våknet og gav han mat. :(

Anonymkode: 43b48...1b7

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg har så dårlig samvittighet for min lille gutt på 8 uker. La han kl 1930 og han våknet rundt 3 - 4 tiden og gråt, jeg gav han smokken og han sovnet videre. Det gjorde jeg også. Så våknet jeg av lyder rundt kl 7, ikke gråt, men mer snakking/uling. Han fikk 2 Flasker til frokost (hipp mme). Han legger på seg som normalt, og er en stor gutt på 6 kg (hvis ikke mere). Nå føler jeg meg skikkelig dårlig fordi jeg gav han smokken og lot han sove videre, sikkrtt sulten. Flere som har opplevd babyer som sover så lenge? Jeg har skikkelig dårlig samvittighet fordi jeg ikke våknet og gav han mat. :(

Anonymkode: 43b48...1b7

Hvorfor har du dårlig samvittighet? Han sovna jo og var ikke lei seg når han våkna. Vær glad

Anonymkode: 473d8...5e3

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Hadde han vært sulten så hadde det nok ikke vært nok med bare smokken, så ikke ha dårlig samvittighet for det! 

Anonymkode: 88d4d...e78

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

Han hadde nok sagt tydelig ifra om noe var feil, så bare nyt! Min baby gikk fra å våkne hver 2-3.time hele natta til å plutselig sove 10-11timer i strekk den natta, for da oppdaga han plutselig at det gikk ann å sutte på  tommeltotten 😄 

Anonymkode: a1377...c04

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Haha jeg skjønner deg så godt. Jeg tenkte det samme med min baby 😅 Han sov natten gjennom fra han var 2 uker gammel, av og til våknet han men da bare ammet jeg litt og så sovnet han med en gang og våknet da på morgenen. Jeg var liksom så forberedt på våkenetter og lite søvn, "alle" rundt meg hadde liksom sagt til meg sånn "ja du må nyte søvnen din så lenge du kan, blir ikke mye søvn på deg når baby er ute!" i forskjellige varianter, så jeg tenkte liksom er det meningen at baby skal sove så lenge, burde jeg vekke han for mat? Men jeg fant fort ut at de sier i fra når de ikke er helt fornøyd :) Så ja, bare nyt! 😄 

Anonymkode: 58fb7...cbd

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har gjort det samme, men da våknet baby et en halvtime og sa tydelig fra om at smokken ikke var bra nok. Andre netter har hun sivet rundt og spist godt til frokost. De sier fra hva som er greit og ikke 🙂 

Anonymkode: 3b033...4bd

AnonymBruker
Skrevet

Det skal du ikke ha dårlig samvittighet for! Hadde han vært sulten, hadde han ikke sovnet igjen av smokken :) 

Anonymkode: 50849...f19

• Liker 3
Skrevet

Våres sov mellom 10 - 12 t i strekk i den alderen der på natta. Så lenge baby ikke er undervektig så er det bare å la de sove hele natta.  De sovner ikke igjen fort om de er sultne. 

AnonymBruker
Skrevet

Absolutt ingen grunn til dårlig samvittighet. Hadde baby vært sulten, hadde han ikke godtatt smokken. Da hadde han fortsatt å skrike den første gangen han våknet! NYT heller en hel natts søvn med verdens beste samvittighet. Det er kun unger med sykdom/vektproblemer som må mates uten å gi tegn til det. Er barnet ditt friskt, hadde han ikke sovnet igjen første gang om han var sulten.

Anonymkode: 33fbf...cb5

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...