AnonymBruker Skrevet 12. mai 2021 #1 Skrevet 12. mai 2021 Hei alle! I det siste har det gått opp for meg at jeg har en god dose internalisert misogyni. Jeg er altså en jente i tjueårene. Det arter seg ved at jeg underbevisst konkurrerer med andre kvinner, hva gjelder utseende, karriere osv. Jeg har alltid hatt lettere for å bli venner med gutter og beholde vennskapene da jeg ser på dem som mye enklere å forholde seg til. Da jeg var yngre så sa jeg ting som "jenter er så mye drama, jeg vil heller være venner med gutter." Det har jeg heldigvis lagt av meg nå fordi jeg ser problematikken i det. Kan nevne at jeg har tre søstre som jeg lurer på om kan være en viktig faktor her. Har også flere vennskap med jenter fra barne og ungdomsskoleårene som jeg tror preget meg veldig, dette var med jenter som var grunnleggende helt ulik meg på alle fronter, og som var manipulative og maktutvisende. Jeg ser absolutt verdien av gode og nære kvinnelige relasjoner, men kan fremdeles synes det er vanskelig å knytte nære bånd til jenter. jeg tror jeg føler på den underliggende greia med at man blir dømt eller at man konkurrerer. Det kommer sjelden noe lengre enn bekjentskap. Er det noen andre som sitter med samme tanker og har tips eller innspill? Anonymkode: 67626...7c4 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå