Gå til innhold

Sommergave til lærer. Dette fra hele klassen.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva gir dere? Hvor mye samle inn?

Anonymkode: 28b78...55f

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hva gir dere? Hvor mye samle inn?

Lærer får betalt for jobben. Som lærer selv setter jeg mer pris på et fint kort fra elevene enn at de skal samle inn penger til gave. Ikke alle har råd til dette. Jeg får som sagt betalt for jobben jeg gjør. 

Anonymkode: 928ba...b5e

• Liker 15
AnonymBruker
Skrevet

Ps. Gi til assistenter om de har det, og evt SFO om barna går på SFO og har faste der så blir vi veldig glad. Vi blir ofte glemt men tilbringer MYE tid med barna deres og er veldig glad i de. Jeg sier ikke at det forventes eller kreves,  for det gjør det ikke men det er veldig få ganger det skjer, er det sommeravslutning eller noe slikt blir vi igjen å rydder mens lærerne får gave så det å faktisk få en liten «hei vi ser deg, takk for innsatsen» en så koselig!! 

Og så til spørsmålet, jeg tenker at det absolutt ikke trenger å være mye med mindre dere bli enig om det. Det viktigste er det det symboliserer.

Anonymkode: 191ad...4c5

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ps. Gi til assistenter om de har det, og evt SFO om barna går på SFO og har faste der så blir vi veldig glad. Vi blir ofte glemt men tilbringer MYE tid med barna deres og er veldig glad i de. Jeg sier ikke at det forventes eller kreves,  for det gjør det ikke men det er veldig få ganger det skjer, er det sommeravslutning eller noe slikt blir vi igjen å rydder mens lærerne får gave så det å faktisk få en liten «hei vi ser deg, takk for innsatsen» en så koselig!! 

Og så til spørsmålet, jeg tenker at det absolutt ikke trenger å være mye med mindre dere bli enig om det. Det viktigste er det det symboliserer.

Som hun over meg sier, et fint kort fra elevene er nok. Eller en sjokolade, en blomst eller en vinflaske. Ingen lærere eller assistenter forventer en kurv full av ting og gavekort og diverse.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hadde jeg vært lærer så hadde jeg blitt brydd dersom noen kom med gaver. Et kort hadde jeg blitt overlykkelig for ☺️ 

Hvis man må hi gave så hadde nok godis til deling på lærerværelset gjort susen. 

Vet at mange familier sliter nok med å ha nok penger til melk og brød siste uka i måneden. Panter flasker eller får mat fra frelsesarmeen. Å "kreve" til innsamling av gave er derfor veldig dårlig gjort, selv om tanken i utgangspunktet er god. Jeg var i en slik fattig familie som barn. Det var pinlig når jeg ikke hadde med noen nykjøpt leke som skulle sendes til de fattige barna i utlandet.. Så læreren måtte hvert år ordne en dukke eller bil på vegne av meg.. Håper de har sluttet med slikt. 

Anonymkode: 2b60a...a21

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er lærer, og jeg blir glad for gaver til sommeren, jeg. Fulgt av kort og gode ord, så klart. Det føles som vi blir satt pris på, av de vi er tettest på. 

Jeg syns en flaske vin ikke er så passende, siden vi er i en setting med mindreårige. Jeg blir glad for blomster eller en bok. 

Anonymkode: b239e...b67

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes kjøpte gaver til lærere er noe tull.  De får lønn for jobben som alle andre arbeidstakere.  Jeg gir imidlertid ros og takker for innsatsen når jeg treffer lærere og sfo-ansatte i en situasjon hvor det er naturlig.  Jeg takker for god service på butikken og hos tannlegen også. 

Anonymkode: afb21...d12

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Min kjæreste som jobber i barneskolen, setter mest pris på et fint kort fra ungene og kanskje litt sjokolade/matgave.  De blir veldig glade for å vite at de blir satt pris på av ungene og foresatte. 

Anonymkode: 1321b...a62

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvordan få til kort fra andre klasser? Kjenner ingen der.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Ja, det vil jeg gjøre i år. Vi er så fornøyd med de ansatte på SFO, så vil gi noe spiselig de kan ha på pauserommet. 

Anonymkode: 247ad...677

• Liker 1
Skrevet

Det skal være gratis å gå på skole, så det er urimelig at elever skal samle inn penger til gave til læreren. Et kort bør holde. Eventuelt ta med noe hjemmebakt til avslutningsdagen. 

• Liker 3
Skrevet

At lærerne får et kort fra elevene som vil skrive kort er en fin ting. Blomster, vin og sjokolade kan man tenke litt på. MEN hvis læreren er allergisk mot pollen (julestjerne avgir masse), er avholds og ikke drikker vin, samt skulle ha en form for diabetes eller kumelk-allergi, - da er det ingen av de tingene som passer. Blomster er helt fint og få, enten i bukett eller i potte, så sant det er en allergivennlig blomst. Sjokolade er for så vidt greit nok, hvis du vet at læreren tåler det. Vin ville jeg styrt unna da jeg mener det blir litt feil at barna skal "be" læreren om å ta seg en sånn drink. Eller hvordan man skal si det. Læreren skal få kose seg ja, men vinflaske er feil å få i gave fra barn. 

Se litt på lærerens interesser. Vet dere hva læreren liker og ikke liker?

Kan dere evt gjøre det litt humoristisk? For eksempel bestille en t-skjorte eller kopp, eller lage ett diplom hvor det står "Du er kåret til verdens beste lærer"..., eller noe i den dur. 

Gavekort på "servicebyen" som kan brukes over hele byen. Gavekort på kino om hen liker det, gavekort på restaurant de finner ut at læreren liker å benytte seg av. Matkurv med frukt, kjeks, spekemat, ost, e.l. 

Det er mye dere kan gi. Men som det nevnes av andre over, så kan det at alle skriver et kort også være nok. Er dette siste året på barneskolen går det også an å lage en minnebok hvor elevene skriver for hånd hver for seg om gode og morsomme minner, og med bilder.

AnonymBruker
Skrevet

I år har vi lærere hatt veldig mye ubetalt ekstraarbeid, så en liten oppmerksomhet vil varme ekstra mye i år. For noen år siden fikk jeg et nydelig hjemmelaget kort av elevene mine, og det står fortsatt fremme på arbeidsrommet mitt her hjemme. Så et personlig kort er det viktigste. Om dere vil gi en liten ting i tillegg, så gjør det billig. Maks ti kroner per elev. En pakke med f.eks. melkesjokoladehjerter i tillegg eller noe litt mer personlig om dere kjenner litt til hva læreren liker, er mer enn nok. 

Et lite tips: også faglærere setter pris på et kort, eller i det minste en koselig hilsen på mail.

Anonymkode: cfe79...c28

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

I år har vi lærere hatt veldig mye ubetalt ekstraarbeid, så en liten oppmerksomhet vil varme ekstra mye i år. For noen år siden fikk jeg et nydelig hjemmelaget kort av elevene mine, og det står fortsatt fremme på arbeidsrommet mitt her hjemme. Så et personlig kort er det viktigste. Om dere vil gi en liten ting i tillegg, så gjør det billig. Maks ti kroner per elev. En pakke med f.eks. melkesjokoladehjerter i tillegg eller noe litt mer personlig om dere kjenner litt til hva læreren liker, er mer enn nok. 

Et lite tips: også faglærere setter pris på et kort, eller i det minste en koselig hilsen på mail.

Hvordan løse dette når jeg ikke kjenner alle lærere eller elever? Tips? Lyst til at elevene lager ett kort til lærer, men hvordan få det til?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvordan løse dette når jeg ikke kjenner alle lærere eller elever? Tips? Lyst til at elevene lager ett kort til lærer, men hvordan få det til?

Står Ikke navnet til faglærerne på timeplanen til elevene? Kanskje du kan ringe kontoret på skolen og be om hjelp til å finne navnene? 

AnonymBruker
Skrevet

For noen år siden fikk jeg et innrammet ark hvor det sto: I'm a Teacher. What's your superpower? 

Har aldri fått en finere gave som lærer :) 

Anonymkode: 621b9...862

• Liker 3
Skrevet

Vi ga en gang et pæretre fra klassen min, lurer på om det var siste år på barneskolen. 
møtte læreren min for noen år siden nesten 25 år etter og han høster pærer og tenker på oss . 
synes det var så koselig å høre🥰

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Kjøp ett av de store kortene og så kan alle elevene signere, kanskje synge en sang? Mini oppvisning :)  

Anonymkode: e0732...030

AnonymBruker
Skrevet
Millimani skrev (8 timer siden):

At lærerne får et kort fra elevene som vil skrive kort er en fin ting. Blomster, vin og sjokolade kan man tenke litt på. MEN hvis læreren er allergisk mot pollen (julestjerne avgir masse), er avholds og ikke drikker vin, samt skulle ha en form for diabetes eller kumelk-allergi, - da er det ingen av de tingene som passer. Blomster er helt fint og få, enten i bukett eller i potte, så sant det er en allergivennlig blomst. Sjokolade er for så vidt greit nok, hvis du vet at læreren tåler det. Vin ville jeg styrt unna da jeg mener det blir litt feil at barna skal "be" læreren om å ta seg en sånn drink. Eller hvordan man skal si det. Læreren skal få kose seg ja, men vinflaske er feil å få i gave fra barn. 

Gavekort på "servicebyen" som kan brukes over hele byen. Gavekort på kino om hen liker det, gavekort på restaurant de finner ut at læreren liker å benytte seg av. Matkurv med frukt, kjeks, spekemat, ost, e.l. 

Eg er lærar på barnskule. Eg hadde vorte veldig glad for vin. Tull at ein ikkje skal kunne gje vin fordi det er frå born!

Og kva med oss som bur så langt frå kino, restaurant, og laaaang avstand frå "servicebyen" (anar ikkje kva det er) at me aldri får brukt gåvekortet, eller reisevegen/bompengar/parkering vert så dyrt at ein ikkje får brukt gåvekortet. (Om eg skal reise til byen for å gå på kino kostar det meg rundt rekna 1000 kroner)

Opp gjennom åra har eg fått roser (dauer rimeleg kjapt for eg reiser på ferie), sjokolade, matkorg og igjen; sjokolade. 

Anonymkode: f7441...a9c

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

https://wordart.com/create

Her går det an å legge inn ord og så blir det til en ordsky der det ordet som er nevnt flest ganger blir størst. Da kan man spørre elevene om å si en ting de tenker på når de tenker på læreren/e. Det ser vanskelig ut men det er lett. 
Det finnes jo klasselister så kan du legge foreldrene i en chat på facebook å høre om de kan spørre barna om de kan si en fin ting. 
Jeg tenker at det hadde vært så fint å fått. Det krever jo litt bedre planlegging men det er jo gratis. 

Jeg ser foresten dere skriver at lærere får betalt og at noen ikke har råd. Men om vi snakker en bukett og det er 30 elever så tenker jeg at det er noe de fleste kan få til. 

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...