Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei dere, jeg trenger hjelp til å tolke dette.. 

eksen og jeg var sammen i fire år og han er to år eldre enn meg. Jeg er nå i midten av 20-årene. Vi gjor det slutt for 2 år siden fordi han ikke lenger hadde romantiske følelser for meg. Dette var tungt for oss begge og det var litt gråting fra begges side, men vi bevarte en god tone. Vi syns begge det var trist. 

Nå har vi en fin relasjon og kommunikasjonen er svært fin. Vi er venner på sosiale medier, har litt å gjøre med hverandre på jobb, jeg er blant annet hans leder i et av mine prosjekt etc. 

På sosiale medier er det en lett og positiv tone. Vi har litt interne vitser og ord og jeg kan få skryt for ting og  komplimenter. 

Nå for tiden dater jeg litt forskjellige.. men liker i grunn å være mye alene og holde på med mine prosjekter. Jeg føler ingen trang til å få en ny kjæreste raskt over hodet fordi jeg har det veldig fint og koser meg. 

Og eksen er ennå singel. Han er også veldig introvert, så tror at om han skal bli sammen med noen så er det den nye kvinnen som må ta initiativ. 

Ellers, til saken. For to dager siden sendte eksen meg en melding og spørte om jeg kunne tegne et portrett av ham eller male ham. Og at han ville jeg skulle gjøre mitt beste.

Jeg maler og lager illustrasjoner og skal ha en utstilling neste år blant annet. Og ved en anledning har jeg gitt noen på jobben et portrettbilde i avskjedsgave. Det er kanskje dette eksen har sett/hørt. 

Tingen er.. hva legger eksen i dette? hvordan kan jeg vite om eksen ikke bare tar kontakt slik for å få meg til å gjøre noe for ham/investere i han?..  Eksen er egentlig ikke noe kunstmenneske. Men det jeg vet er at moren har brukt å gi han dikt med bilder som han rammer inn og henger på veggen. Det ser da derfor ut for meg som at han legger noe i det med bilder. Men da vi var sammen reagere han ikke så mye da jeg hadde tegnet ham en gang og sendte han skissen. Ikke at folk aldri forandrer seg. Kanskje han har blitt mer interessert i kunst? 

Jeg vet ikke helt hva jeg føler om dette. Jeg kan fint male et bilde til ham, det er kjekt. Men jeg skjønner ikke hans grunn til å ville ha bildet. Gir dette mening? 

Og er det så vanlig å ville ha et maleri/bilde fra en eks på veggen i leiligheten sin? Vil ikke de fleste videre fra en eks? Fjerne alle spor? 

Noen tanker om hvordan jeg kan finne ut hva motivasjonen hans er?

jeg føler jeg ikke kan spørre rett ut. 

Jeg er kanskje litt redd for at han har meg som en backupplan og vil at jeg skal gjøre ting for ham.. at det at veggkledningen ting for han viser at jeg fortsatt bryr meg om han? Jeg vet ikke helt.. 

takker for tanker på dette 

Anonymkode: ffa0a...fb7

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Siste del av teksten ble litt feil. Det skal være: 

At det at jeg gjør ting for han gjør at jeg fortsatt bryr meg om han 

- TS

AnonymBruker
Skrevet

Han vil ha et bilde av seg selv, og vet du er flink. Må du legge noe mer i det? Menn er ikke som kvinner, som stadis skal legge all mulig betydning i ting. Og om du er i tvil, spør han da vel.

Anonymkode: f60e0...5fb

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Han vil ha et bilde av seg selv, og vet du er flink. Må du legge noe mer i det? Menn er ikke som kvinner, som stadis skal legge all mulig betydning i ting. Og om du er i tvil, spør han da vel.

Legger til: sannsynligvis er det kanskje et bilde til moren eller noe. Og det kan du fint spørre om, om det skal være gave til noen. Du kan vel male/tegne etter foto eller? trenger vel sånn sett ikke ha kontakt med han heller? Og du kan jo ta betalt? 

• Liker 1
Gjest Timeplan
Skrevet

Hvis det har vært slutt i to år og dere har en god tone så hadde jeg ikke lagt mer i dette. Det er umulig å gjette seg frem til motivasjonen hans uansett. 

Men hva mener du med at han får noe ut av at du gjør ting for han? Er det noe i historien deres som tilsier at han liker at du står på pinne for han? Hva for rolle spiller det om han tror du er en backup-plan, så lenge du selv er ferdig med relasjonen?

AnonymBruker
Skrevet

Om det var en plutselig kunstinteresse som slo inn hadde han nok ikke spurt etter et portrett av seg selv.

Enig i at han sannsynligvis skal gi det bort. Det er uvanlig å be om portrett av seg selv og henge det opp selv. Men det er helt innafor å spør.

Ang å ha ting fra eksen så er vel det stort sett problemetiask dersom det er dårlig stemning/man er såret, eller det er en ny kjæreste inne i bildet, eller at det er noe som betydde mye for forholdet (felles minner), eller det er bilder av eksen (ikke bilder malt av, men foto av personen). Voksne pleier ikke å kaste ut alt som eksen har kjøpt osv. Da hadde skilsmisser vært betydelig enklere mtp fordeling av ting fra felles hjem. :) 

Anonymkode: 5a60c...1c9

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Veldig sært å ville ha et portrettbilde av seg selv på veggen.. 

Anonymkode: 18766...418

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Menn er ikke som kvinner, som stadis skal legge all mulig betydning i ting. 

😄

Det er jo menn som aldri kommer over dama.

Anonymkode: 2834e...8a3

• Liker 2
Gjest Skogsalv
Skrevet (endret)

Spesielt😂❤,,,, magefølelsen på dette ( er selv kunstnerisk/ musiker) er : Han vet å spille på de rette strengene (Det som betyr så mye for DEG) for en ny vei inn 🙂

Kanskje han er en keeper 😉? - han skiller seg ut fra mengden hvertfall ❤

Endret av Skogsalv
AnonymBruker
Skrevet

Tipper det er gave til mora, og at han ikke legger så mye mer i det enn det ;) 

Anonymkode: 8476c...c01

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Timeplan skrev (1 time siden):

Hvis det har vært slutt i to år og dere har en god tone så hadde jeg ikke lagt mer i dette. Det er umulig å gjette seg frem til motivasjonen hans uansett. 

Men hva mener du med at han får noe ut av at du gjør ting for han? Er det noe i historien deres som tilsier at han liker at du står på pinne for han? Hva for rolle spiller det om han tror du er en backup-plan, så lenge du selv er ferdig med relasjonen?

Jeg er åpen for at det kan være en test fra hans side. 

Han har tidligere kontaktet meg her og der og gitt uttrykk for at han ikke vil jeg skal glemme han. 

- TS 

Gjest Skogsalv
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Tipper det er gave til mora, og at han ikke legger så mye mer i det enn det ;) 

Anonymkode: 8476c...c01

Håper ikke det 😂😆, i så tilfelle en diagnose bak Mors lille Ole ....Men det vet sikkert TS 😎

Gjest Timeplan
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Han har tidligere kontaktet meg her og der og gitt uttrykk for at han ikke vil jeg skal glemme han. 

- TS 

Så det var han som gjorde det slutt, og likevel er det han som prøver å opprettholde din interesse? 

Vet ikke jeg altså, men tror ikke jeg ville tegnet portrettet. Iallefall ikke gratis. Heller gjort det tydelig at det var snakk om en faktisk jobb.

AnonymBruker
Skrevet
Timeplan skrev (1 minutt siden):

Så det var han som gjorde det slutt, og likevel er det han som prøver å opprettholde din interesse? 

Vet ikke jeg altså, men tror ikke jeg ville tegnet portrettet. Iallefall ikke gratis. Heller gjort det tydelig at det var snakk om en faktisk jobb.

Ja, så jeg skjønner ikke dette.. 😬

Jeg vil ikke bli lekt med.. derfor jeg spør her inne for sikkerhetsskyld 😳

Kan jo hende jeg overtenker det også 😅

- TS

Gjest Skogsalv
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

- TS 

Ja,ikke sant....still in love 😉  Er du interessert, så kjør på med farger/ lys/ skygge,,  Jeg applauderer innfallsvinkelen hans 🙂

Gjest Skogsalv
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja, så jeg skjønner ikke dette.. 😬

Jeg vil ikke bli lekt med.. derfor jeg spør her inne for sikkerhetsskyld 😳

Kan jo hende jeg overtenker det også 😅

- TS

Han har kommet på bedre tanker 😉Fordi det er SÅÅ spesielt !!!

Endret av Skogsalv
AnonymBruker
Skrevet

Men hva vil du? Vil du tilbake til han? Eller ser du for deg et liv uten han? :)

Anonymkode: 89678...5fc

Gjest Skogsalv
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Men hva vil du? Vil du tilbake til han? Eller ser du for deg et liv uten han? :)

Ja ,det er det store spørsmålet ❤ 

TS ?? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Bruddet var så vondt.. og orker ikke diffus flørting heller.. om han er interessert ville det ha vært bedre med full direktehet.. det sårer meg i grunn med disse mixede signalene.. 

akkurat nå ser jeg ikke for meg et liv med han, det var jo han som slo opp.. det er vondt å bli lekt med og frem og tilbakehet.. 😕 

- TS 

AnonymBruker
Skrevet
Skogsalv skrev (7 timer siden):

Han har kommet på bedre tanker 😉Fordi det er SÅÅ spesielt !!!

er du helt sikker på at det er tydelig flørting? 😳🤔

- TS

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...