Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har tidligere hatt et svært anstrengt forhold til trening og mat. Det handlet om å trene hver eneste dag, hardt, og spise minst mulig. Men det endte alltid opp med at jeg spiste 5x mer, og endte opp med å bli tykk.

Nå som treningssenteret har vært stengt i mange mnd, har jeg gått ned mye, og har ikke hatt anstrengt forhold til verken mat eller kropp. Jeg går ikke og sjekker kroppen hver 10. min for å se om kroppen har endret seg, jeg tenker ikke på kalorier og spiser bare når jeg er sulten.

treningssenteret har åpnet her jeg bor, og nå har jeg allerede trent de 2 dagene det har vært åpent. Jeg har aldri vært så nedfor og stresset som de 2 siste dagene. Alle de dårlige minnene, valgene og rutinene er startet igjen. Jeg klarer ikke å forbinde trening med noe bra akkurat nå. Jeg har det mye bedre når jeg ikke trener; ikke henger meg opp i mat, i å spise minst mulig, og å overspise. 

Vil bare slutte å trene til jeg har blitt «frisk», og heller bare fokusere på å ha det bra fremfor å være helt besatt av trening og mat. Jeg orker det ikke. Det ender bare opp med at jeg overspiser, og følelsesspiser etter jeg har trent. Jeg vil høre med dere om dette høres lurt ut, for jeg trenger noen som kan komme med god råd. Og nei; jeg klarer ikke å planlegge og sette mål, eller hvor mange ganger jeg skal trene i uken. Det trigger meg. Alt med trening, kosthold, sunn mat/usunn mat trigger meg. Jeg har ALDRI hatt det så bra som de siste 4 månedene med stengt treningssenter, der jeg ikke en dag har tenkt på mat, vekt, utseende osv. jeg vil fortsette med det, men lurer på om det er helsefarlig å være «lat»

Anonymkode: 24a2e...acd

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

La være å gå på treningssenter. Det er ikke noe vi trenger, menneskeheten har klart seg fint uten, bortsett fra mange som har trodd det har vært nødvendig de siste 20-30 årene (kort tid i vår historie). 

Lev som du ønsker, gå noen turer, gjør gjerne annen fysisk aktivitet som du liker, men dropp senteret. Virker ikke som om det er bra for deg ❤

Anonymkode: b9116...7af

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Dropp trening og heller satse på lett trim? Gå turer eller idrett om du liker det

Anonymkode: bc3a6...383

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

La være å gå på treningssenter. Det er ikke noe vi trenger, menneskeheten har klart seg fint uten, bortsett fra mange som har trodd det har vært nødvendig de siste 20-30 årene (kort tid i vår historie). 

Lev som du ønsker, gå noen turer, gjør gjerne annen fysisk aktivitet som du liker, men dropp senteret. Virker ikke som om det er bra for deg ❤

Anonymkode: b9116...7af

Jeg har innsett at det er helt forferdelig. Det er den treninga og treningssenteret som trigger alle vonde følelser. Jeg føler meg aldri bra etter en treningsøkt. Jeg føler jeg lever anspent. Venter bare på når neste overspising skal skje, for jeg vet det å spise for lite når jeg trener. Kroppen DØR av sult, og jeg klarer ikke å regulere sultfølelsen, mengde, eller å tenke rasjonelt. Jeg føler meg dårlig og nedfor hver gang jeg drar på treningssenteret. 

Livet er herlig, rolig, og lite anspent når jeg bare våkner opp, ikke tenker på at jeg skal eller må på trening. Føler meg frisk og normal. Helt fantastisk. Ser meg selv i speilet og elsker det jeg ser. Men når jeg trener er det som om en demon går inn i meg, og når jeg ser meg i speilet ser jeg bare en stygg og feit jente. Helt forferdelig merkelig det her. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Dropp trening og heller satse på lett trim? Gå turer eller idrett om du liker det

Anonymkode: bc3a6...383

Jeg går mye frem og tilbake i huset. Jeg klarer ikke å gå turer heller. I hodet mitt telles det som trening, og det trigger vonde følelser. Jeg prøver å få inn litt gåing ved å feks shoppe, eller bare se på butikker, og der får jeg mange skritt. Og tar heller trappene enn heis eller rulletrapp ute feks. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...