AnonymBruker Skrevet 11. mai 2021 #1 Skrevet 11. mai 2021 Alt det harde arbeidet jeg har gjort gjennom skolen virker bortkastet. Prisene på boliger løper løpsk mens jeg studerer. Alle i vennegjengen har fått leilighet av foreldrene sine og mange er late. Ved å droppe ut, slutte å jobbe og heller leve alternativt har jeg i det minste kontroll over eget liv. Da er det ikke andre sin flaks som ødelegger for meg. Det er ikke deres ufortjente boliger som presser prisene opp for meg. Anonymkode: 4f1de...966
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2021 #2 Skrevet 11. mai 2021 Om du kun tar utdanningen for pengenes del og bryr deg katta i hva du jobber med, finnes det nok sikkert mange jobber med bedre lønn og enklere utdanning. Høres ut som du er veldig sjalu på vennene dine. At de er heldigere enn deg ved at de får arv eller kan ha foreldre som kausjonist, betyr ikke at boligen de har er ufortjent. En bolig er ikke noe man må gjøre seg fortjent til sånn sett. Anonymkode: e5d1d...8ca 12
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2021 #3 Skrevet 11. mai 2021 Jeg tok også lang profesjonsutdanning, gull verdt. Nå har jeg kjøpt hus og dyr bil. Har ikke fått noe økonomisk støtte hjemmefra fra min familie, men var meget heldig med at samboers forelder kunne være kausjonist en kort periode da vi kjøpte bolig. Jeg var student gjennom 20-årene mens alle mine venner ble ferdig, jobbet, kjøpte hus og fikk barn. Alt dette var fort glemt da jeg var ferdig utdannet, fordi gode utdannelser lønner seg alltid. Anonymkode: e00df...d71 5