AnonymBruker Skrevet 11. mai 2021 #1 Skrevet 11. mai 2021 Pappa har de siste årene begynt å drikke en god del. Han har et eget firma og gjør det ganske godt.. Men det har blitt utroligt mye drikking i det siste. Jeg kjører alltid for polet for han, og han gjemmer alkoholen vekk sånn at kjerringa hans ikke ser det. Min bestemor og pappas søster er veldig bekymret og det begynner jeg også å bli nå. Idag måtte søstra til kona til pappa på legevakta, og pappa kunne ikke hente dem førdi han hadde drukket igjen.. Selvfølgelig så er det jo sent på natta så alle kunne jo ha tatt seg en øl for den saks skyld å ikke kjøre, men nå begynner det å gå litt langt. Jeg har store problemer med å si nei til pappa og ikke kjøpe for han, fordi han har hjulpet meg og hjelper meg mye med penger når jeg trenger det, han er den beste vennen og pappaen i livet mitt. Men jeg begynner å bli redd før at om han ikke begynner å roe seg ned, så kan det være ille for forholdet til pappa, dem har vært ilag i snart 20 år, men idag sa hun at hun begynner å bli irritert og kjefter på han hele tiden fordi han drikker. Hva skal jeg gjøre? Jeg har tatt dette opp med pappa før, men han blir bare sur å irritert og sier "Du, jeg er nesten 60 år og jeg gjør som jeg vil". Han drikker ikke på morgenen, han begynner tidligt. Jeg er usikker på om han drikker seg full men det tror jeg ikke siden han må ut å kjøre. Men det er nok til at folk er bekymra. Hva skal jeg gjøre? Anonymkode: 6e2fb...739
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2021 #2 Skrevet 11. mai 2021 Du bør snakke med profesjonelle som kan hjelpe deg med å bli sterkere og si nei. Forøvrig må en alkoholiker selv ønske å få hjelp, men du bør selvsagt fortelle kona om ståa. https://terapivakten.no/2018/07/07/parorende-til-en-alkoholiker-7-rad-om-hvordan-du-takler-rollen/ https://www.helsenorge.no/parorende/tilbud-for-parorende-innen-psykisk-helse-og-rus/ Anonymkode: a05b3...5d4 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå