AnonymBruker Skrevet 11. mai 2021 #1 Skrevet 11. mai 2021 Huset må totalrenoveres, og verditaksten er satt til ca 1,1 millioner. Tomta er på to mål og huset ligger fem minutter fra sentrum (stor bygd med kjøpesenter og alt man behøver), men likevel fint og skjermet med elveutsikt og med store jorder som omkranser eiendommen. Selger vil ha 1,6 millioner for det, og jeg regner med det er pga tomtestørrelse og beliggenhet. Hvilket bud ville dere startet med her, gitt at dere var innstilt på et stort oppussingsprosjekt inkludert utskifting av rør og el-anlegg, utskifting av bordkledning etter hvert og full overhaling av hagen? Vi kan gjøre det aller meste utenom el-anlegg selv, inkludert rørskift. Er det skambud om man legger seg et godt stykke unna ønsket salgspris? Anonymkode: 0ca64...68c
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2021 #2 Skrevet 12. mai 2021 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Huset må totalrenoveres, og verditaksten er satt til ca 1,1 millioner. Tomta er på to mål og huset ligger fem minutter fra sentrum (stor bygd med kjøpesenter og alt man behøver), men likevel fint og skjermet med elveutsikt og med store jorder som omkranser eiendommen. Selger vil ha 1,6 millioner for det, og jeg regner med det er pga tomtestørrelse og beliggenhet. Hvilket bud ville dere startet med her, gitt at dere var innstilt på et stort oppussingsprosjekt inkludert utskifting av rør og el-anlegg, utskifting av bordkledning etter hvert og full overhaling av hagen? Vi kan gjøre det aller meste utenom el-anlegg selv, inkludert rørskift. Er det skambud om man legger seg et godt stykke unna ønsket salgspris? Anonymkode: 0ca64...68c Hvor mye har dere til oppussing? Hva er forventet takst etter oppussing? Blir fort 1-1,5 million i oppussing. Hvor mye har dere lyst på huset? Hvor lenge har de legat ute? Anonymkode: 70e75...e36
anonym 4545 Skrevet 12. mai 2021 #3 Skrevet 12. mai 2021 Hvis dette er relativt sentralt i landet er det jo et "kupp" med en tomt på 2 dekar. Ville forsøkt med et bud på 1.450.000,- som virker seriøst og som samtidig ikke kan betraktes som skambud.
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2021 #4 Skrevet 12. mai 2021 anonym 4545 skrev (2 timer siden): Hvis dette er relativt sentralt i landet er det jo et "kupp" med en tomt på 2 dekar. Ville forsøkt med et bud på 1.450.000,- som virker seriøst og som samtidig ikke kan betraktes som skambud. Dette var ikke et godt råd. 1450 er alt for høyt. Verditakst 1.1. selger ønsker 1.6. selger kan ønske hva han vil men det er du som sitter med makta, ts. du skal ikke by høyere enn 1.2. Anonymkode: e271f...810
Me for life Skrevet 12. mai 2021 #5 Skrevet 12. mai 2021 Han kan ønske hva han vil, men uten andre budgivere hadde jeg ikke gitt et øre mer enn verditakst. Tomtestørelse og beliggenhet er regnet inn i taksten, så han kan ikke kreve mer pga det.
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2021 #6 Skrevet 12. mai 2021 By 900k så selger får seg en reality-check. Det skal sies at jeg har vært i samme situasjon som selger og krevde mer enn huset var taksert. Likevel ble den solgt for langt mer enn jeg ønsket. Så hvor dette er og hvor mange som er interessert, har veldig mye å si. Anonymkode: 237aa...540
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå