Gå til innhold

Fått nye briller, men ser uskarpt på sidene.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg er ganske nærsynt og har rundt -5 i styrke på begge øyne + litt skjeve hornhinner.

Var nylig til optiker etter å ha hatt de samme brillene i 3-4 år men hadde begynt å føle at synet var litt dårligere, og de ble da justert litt opp. Men jeg er ikke helt fornøyd med skarpheten i sidesynet. Om jeg flytter øynene til høyre eller venstre (uten å vri hodet) er det uskarpt. Slik at det kan være vanskelig å lese liten tekst. Eksempel er hvis jeg ser rett frem på TVen, men flytter blikket med øynene bort på en klokke ved siden av, så er denne uskarp. Samme gjelder om jeg ser i bakspeilet når jeg kjører osv. Det er kun når jeg ser rett frem, at jeg ser bra. Men må også si at jeg heller ikke var "veldig" imponert over forbedringen med nye briller. Noe bedre er det men ikke det store fremskrittet.

Tidligere har jeg vært vant med at ting helt ute i ytterkantene av glasset har fått en litt sånn regnbueaktig effekt med en rødgul skygge. Men ting har likevel vært klart. Her blir det uskarpt, også lenge før kantene av glasset. Litt som om jeg har -5 i midten, men bare -4 i sidesynet. Dette er ikke progressive briller eller noe slikt. Bare helt vanlig nærsyntbriller. Er det normalt at de blir slik etterhvert som styrken på glasset øker?

Anonymkode: 89c4d...e6b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Hvor lenge har du hatt brillene? Kan ta et par uker for øynene å bli vant til dem. Om det har vart mer enn 2 uker ville jeg tatt kontakt med optiker igjen og bedt dem sjekke om det er noe feil. Dette skal du ikke betale for.

Anonymkode: 2f087...f35

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...